گلکسی واچ اکتیو 2؛ نسخه جدید ساعت هوشمند سامسونگ با حاشیه لمسی

سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
مطالعه 5 دقیقه
پس از گذشت تنها ۶ ماه از معرفی اولین مدل ساعت‌ اکتیو، نسخه‌ی جدید آن در راه بازار است. در مدل جدید، مشکلات مدل پیشین برطرف شده و حاشیه‌ی چرخان ساعت‌های هوشمند سامسونگ بازگشته‌ است.
تبلیغات

اوایل امسال، سامسونگ گلکسی واچ اکتیو (Galaxy Watch Active) را به بازار عرضه کرد که ساعتی نسبتا ارزان بود و بیشتر بر عملکردهای ورزشی تمرکز داشت. حالا و تنها پس از گذشت ۶ ماه، این شرکت گلکسی واچ اکتیو ۲ را معرفی کرده که نسخه‌ی ارتقایافته‌ی مدل اولیه است.

نکته‌ی عجیب درباره‌ی محصول جدید سامسونگ آن است که کره‌ای‌ها قصد ندارند با عرضه‌ی مدل جدید به بازار، فروش نسخه‌ی اصلی را متوقف کنند؛ بلکه می‌خواهند هر دو مدل را بفروشند و تنها در قیمت‌ آن‌ها تفاوت‌هایی وجود داد و حتی قصد دارند مدل قدیمی‌تر گلکسی واچ را هم در بازار نگه دارند. گلکسی واچ اکتیو ۲ در دو اندازه‌ی ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری و در دو حالت مختلف بلوتوث و LTE به بازار عرضه خواهد شد. قرار است فروش این ساعت از ۲۷ سپتامبر و با قیمت ۲۷۹ دلار آغاز شود.

بزرگ‌ترین اشتباه سامسونگ در گلکسی واچ این بود که حاشیه‌ی چرخان اسمارت واچ خود را حذف کرد؛ مؤلفه‌ای که سال‌ها نشانه‌ای از ساعت‌های هوشمند سامسونگ بود. در گلکسی واچ اکتیو با اینکه نرم‌افزارها به‌گونه‌ای طراحی شده‌ بود که در پیرامون محیط ساعت قرار داشت و برای حاشیه‌ی چرخان طراحی شده بود، به‌منظور جهت‌یابی بیشتر بر توانایی لمسی صفحه‌ی ساعت تمرکز شده‌ بود. همچنین، بسیاری از عملکردها به دوبار کلیک‌کردن نیاز داشت و درنتیجه، مکان‌یابی با مشکلاتی مواجه می‌شد.

galaxy watch active 2

خوشبختانه در ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو ۲، حاشیه‌ی کنترل‌کننده‌ی ساعت بازگشته‌ است؛ اما برخلاف نسخه‌های قدیمی‌تر، این ساعت جدید حاشیه‌ی چرخان فیزیکی ندارد و به‌جای آن، نوار سیاهی در حاشیه‌ی ساعت قرار دارد که به‌صورت لمسی فعالیت می‌کند و وقتی انگشت خود را روی آن بکشید، می‌توانید بخش‌های مختلف منو و صفحه را ببینید و انتخاب کنید. این ویژگی عملکرد خوبی دارد؛ هرچند به‌نظر می‌رسد اگر دستکش به‌دست داشته باشید، نمی‌توانید از آن بهره‌مند شوید. وقتی انگشت خود را روی این نوار می‌کشید، لرزشی لمسی حس می‌کنید که حسی شبیه کارکردن با حاشیه‌ی چرخان قبلی به شما می‌دهد.

اکتیو ۲ ازلحاظ طراحی بسیار شبیه به مدل اصلی اکتیو است و تنها تفاوت آن در حاشیه‌ی کنترل‌کننده است. این ساعت هوشمند بسیار باریک و سبک است و حاشیه‌ی خمیده‌ی آن باعث می‌شود سبک‌تر از چیزی که هست، به‌نظر برسد. نسخه‌ی بلوتوثی این ساعت از جنس آلومنیوم و نسخه‌ی LTE از استیل ضدزنگ ساخته شده‌ است.

samsung galaxy watch active2 / سامسونگ گلکسی واچ اکتیو ۲
samsung galaxy watch active2 / سامسونگ گلکسی واچ اکتیو ۲
samsung galaxy watch active2 / سامسونگ گلکسی واچ اکتیو ۲
samsung galaxy watch active2 / سامسونگ گلکسی واچ اکتیو ۲

سامسونگ می‌گوید در اکتیو ۲ نمایشگر ضربان قلب و شتاب‌سنج در مقایسه با مدل‌های پیشین بهبود یافته‌ است. این ساعت، اولین ساعتی است که در آن از دستیار مجازی سامسونگ، بیکسبی (Bixby) استفاده شده‌ است. اکتیو ۲ قابلیت ECG هم دارد؛ اما سامسونگ می‌گوید در زمان عرضه به بازار، این امکان فعال نیست. این ساعت نسخه‌ی پنجم بلوتوث را دارد و از NFC برای امکان پرداخت بهره می‌برد. همچنین، با داشتن این ساعت می‌توان بدون نیاز به تلفن‌همراه از GPS برای موقعیت‌یابی استفاده کرد.

اکتیو ۲ همان‌گونه که از نامش مشخص است، بر ورزش‌کردن تمرکز دارد؛ اما سلامتی و استراحت را هم از یاد نبرده است. اپلیکیشن Calm این ساعت برنامه‌های مخصوص مدیتیشن دارد و زمان خواب شما را بررسی می‌کند. این ویژگی به زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی و آلمانی در دسترس است. علاوه‌براین، اکتیو ۲ می‌تواند میزان استرس شما را بسنجد و از آن تاریخچه بسازد. در اکتیو ۲ خاصیت ضدآب ارتقا یافته و به 5ATM رسیده؛ درنتیجه، این ساعت را برای شنا مناسب کرده‌ است. همچنین، صفحه‌نمایش سوپرامولد این ساعت از محافظ گوریلا گلس بهره می‌برد.

samsung galaxy watch active2 / سامسونگ گلکسی واچ اکتیو ۲

اکتیو ۲ مانند دیگر ساعت‌های هوشمند سامسونگ، از پلتفرم تایزن (Tizen) استفاده می‌کند و با دستگاه‌های اندروید و iOS سازگار است. ویژگی جدید دیگری که در این ساعت وجود دارد، قابلیتی به‌نام My Style است که به شما اجازه می‌دهد براساس لباستان ظاهر ساعت را تغییر دهید. برای این کار می‌توانید با تلفن‌همراه از خودتان عکس بگیرید و از آن عکس استفاده کنید. در اکتیو ۲، فهرست پخش اسپاتیفای به‌صورت آفلاین هماهنگ می‌شود و می‌تواند در صفحه‌نمایش کوچک خود ویدئو‌های یوتیوب را پخش کند.

Samsung Galaxy Watch Active2 44mm Aluminum
Samsung Galaxy Watch Active2 44mm Aluminum
Samsung Galaxy Watch Active2 44mm Aluminum
Samsung Galaxy Watch Active2 44mm Aluminum

ازآنجاکه سیستم‌عامل مخصوص پوشیدنی‌های گوگل سال‌ها است برای تکمیل‌شدن تقلا می‌کند، می‌توان گفت ساعت‌های هوشمند سامسونگ بهترین انتخاب هستند؛ چون به‌خوبی با گوشی اندرویدی هماهنگ می‌شوند. البته این ساعت‌ها هم کامل نیستند؛ چون بیش‌از‌حد به دستگاه‌های ساخت سامسونگ وابسته‌اند؛ اما طراحی مناسبی دارند و به‌راحتی می‌توان با نرم‌افزار آن‌ها کار کرد. در اکتیو ۲ بسیاری از مشکلات نسخه‌ی اصلی اکتیو برطرف شده‌ است و با اینکه قیمت گران‌تری دارد، با توجه به قابلیت‌های جدیدش قیمتش پذیرفتنی خواهد بود.

مقایسه 2 محصول
samsung galaxy watch active2 / سامسونگ گلکسی واچ اکتیو ۲سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2 مدل 44 میلی‌متریsamsung galaxy watch active2 / سامسونگ گلکسی واچ اکتیو ۲سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2 مدل 40 میلی‌متری
معرفی2019، اوت2019، اوت
وضعیتموجود. عرضه شده در اوت 2019موجود. عرضه شده در اوت 2019
ابعاد44 در 44 در 10.9 میلی‌متر44 در 44 در 10.9 میلی‌متر
وزن44 گرم37 گرم
سیم‌کارتسیم‌کارت الکترونیکی eSIMسیم‌کارت الکترونیکی eSIM
سایر مشخصات بدنه- Samsung Pay - استاندارد MIL-STD-810G - گواهی IP68 - سازگار با بند 22 میلی‌متری - قابلیت ECG - حاشیه‌های نمایشگر لمسی - بدنه‌ از جنس فولاد 316L- Samsung Pay - استاندارد MIL-STD-810G - گواهی IP68 - سازگار با بند 20 میلی‌متری - قابلیت ECG - حاشیه‌های نمایشگر لمسی - بدنه‌ از جنس فولاد 316L
نوعSuper AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگSuper AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز1.4 اینچ (~32.7% نسبت نمایشگر به بدنه)1.2 اینچ (~32.6% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن360 در 360 پیکسل، 1:1 (~364 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)360 در 360 پیکسل، 1:1 (~364 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظکورنینگ گوریلا گلس +DXکورنینگ گوریلا گلس +DX
سایر مشخصات نمایشگرAlways-on displayAlways-on display
سیستم‌عاملTizen - مبتنی بر wearable OSTizen - مبتنی بر wearable OS
تراشهExynos 9110 نانومتریExynos 9110 نانومتری
پردازنده مرکزیدو هسته‌ای 1.15 گیگاهرتز Cortex-A53دو هسته‌ای 1.15 گیگاهرتز Cortex-A53
پردازنده گرافیکیMali-T720Mali-T720
حافظه داخلی4 گیگابایت، 738 مگابایت رم4 گیگابایت، 738 مگابایت رم
اسپیکربلهبله
باتریباتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 340 میلی آمپر ساعتباتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 247 میلی آمپر ساعت
حسگرهاشتاب‌سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب‌سنج، فشارسنجشتاب‌سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب‌سنج، فشارسنج
فناوریعرضه در مدل LTE و WiFi (مدل LTE در ایران قابل استفاده نیست)عرضه در مدل LTE و WiFi (مدل LTE در ایران قابل استفاده نیست)
شبکه بی‌سیمWi-Fi 802.11 b/g/nWi-Fi 802.11 b/g/n
بلوتوث5.0، A2DP، LE5.0، A2DP، LE
GPSبله، با GLONASS، GALILEO، BDSبله، با GLONASS، GALILEO، BDS
NFCبلهبله
USBخیرخیر
رنگ‌هامشکی، نقره‌ای، طلایی، صورتیمشکی، نقره‌ای، طلایی
محدوده قیمتحدود 400 یوروحدود 350 یورو
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات