سیستم انتقال حرارت پیشرفته تراشه Helio G90T در کالبدشکافی ردمی نوت 8 پرو مشخص شد

شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
عکس‌های رسمی کالبدشکافی شیائومی ردمی نوت ۸ پرو به‌تازگی منتشر شده‌اند که از آن‌ها می‌توان به نکات جالبی پی‌ برد.
تبلیغات

شیائومی با معرفی ردمی نوت ۸ پرو توانست عنوان «اولین گوشی با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی» را به تلفن هوشمند خود اختصاص بدهد. همچنین، اولین گوشی شیائومی با دوربین چهارگانه و اولین گوشی معرفی‌شده با پردازنده‌ی Helio G90T است؛ پردازنده‌ای که به‌گفته‌ی شیائومی با تمرکز روی اجرای بازی‌‌ها ساخته شده است. درادامه، شاهد تصاویر رسمی کالبدشکافی این گوشی هوشمند هستیم و آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

Xiaomi redmi note 8 pro teardown

با توجه به تصاویر کالبدشکافی، پردازنده‌ی Helio G90T با لوله‌ای مسی به شاسی آلومینیومی زیر خود متصل شده است تا هرچه‌بهتر حرارت را از خود دفع کند. همچنین، در این تصاویر حافظه‌ی رم از نوع LPDDR4x و حافظه‌ی UFS 2.1 دیده نمی‌شود. چند تراشه‌ی دیگر از برند مدیاتک وجود دارند؛ ولی وظیفه‌ی شارژ برعهده‌ی تراشه‌ی کوالکام گذاشته شده است؛ درنتیجه، نوت ۸ پرو از شارژ سریع کوالکام نسخه‌ی 4.0 پلاس پشتیبانی می‌کند. ناگفته نماند این پردازنده‌ به‌طور هم‌زمان از شارژ سریع مدیاتک (PumpExpress 4.0) نیز پشتیبانی می‌کند.

Xiaomi redmi note 8 pro teardown

حسگر ۶۴ مگاپیکسلی با حسگر ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج همراه شده‌ است و حسگرهای ۸ مگاپیکسلی دوربین عریض و حسگر ماکرو هم واحد‌های مجزایی هستند. یکی از نکاتی که با توجه به این تصاویر به آن پی‌‌ می‌بریم، یکپارچه‌بودن شیشه‌ی محافظ لنز‌ها با حسگر اثرانگشت است. همچنین، اگر به تصاویر دقت کنید، خطوط زرد محل قرارگیری آنتن‌های 2G/3G/4G در بالا و پایین دستگاه هستند و چند آنتن وای‌فای نیز مشاهده می‌شود. جالب است بدانید خطوط سبز در کناره‌های گوشی برای افزایش مقاوت شیائومی نوت ۸ پرو درمقابل سقوط ساخته شده‌اند.

Xiaomi redmi note 8 pro teardown
Xiaomi redmi note 8 pro teardown
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات