فورد موستانگ شلبی GT500 شلبی با تیونینگ هنسی معرفی شد

شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
مطالعه 3 دقیقه
هنسی فورد موستانگ شلبی GT500 را تقویت کرده و قدرت آن را به ۱۲۰۰ اسب‌بخار رسانده است.
تبلیغات

تنها چند ماه پس از آنکه فورد قوی‌ترین نسخه‌ی شلبی موستانگ جدید با نام GT500 را رونمایی کرد، شاهد تقویت این خودرو به‌وسیله‌ی هنسی هستیم. هنسی بسته‌ی افزایش قدرت جدیدی برای این خودرو معرفی کرده است که در سه مرحله می‌تواند قدرت موتور موستانگ GT500 را افزایش دهد. فورد موستانگ شلبی GT500 بزرگ‌ترین سوپرشارژر V8 جهان را ازنظر قدرت دارد. پیشرانه‌ی این خودرو عضلانی می‌تواند ۷۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۸۴۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. اولین بسته‌ی تیونینگ و ارتقای قدرت هنسی برای شلبی GT500 که به‌عنوان پایه شناخته می‌شود، ونوم ۸۵۰ نام دارد. با نصب این کیت روی شلبی GT500، قدرت به ۸۵۰ اسب‌بخار و گشتاور هم به ۹۸۳ نیوتن‌متر افزایش پیدا می‌کند. 

بسته‌ی تیونینگ دوم با نام ونوم ۱۰۰۰ معرفی شده است و با نصب آن روی GT500، قدرت را به ۱,۰۰۰ اسب‌بخار و گشتاور را هم به ۱,۱۵۲ نیوتن‌متر افزایش می‌دهد. بااین‌حال، بیشتر مشتریان هنسی به پیشرفته‌ترین بسته‌ی تیونینگ GT500، یعنی ونوم ۱۲۰۰ علاقه‌مند هستند. با نصب این کیت روی پیشرانه‌ی ۵.۲ لیتری V8 شلبی، قدرت به ۱,۲۰۰ اسب‌بخار در هفت‌هزار دوربردقیقه می‌رسد که با بوگاتی ویرون سوپراسپرت برابری می‌کند. این قدرت تنها با سوخت مسابقه‌ای یا E85 قابل‌دستیابی است. گشتاور GT500 درصورت نصب بسته تیونینگ سوم هنسی به ۱,۳۵۶ نیوتن‌متر در ۴,۸۰۰ دوربردقیقه خواهد رسید.

2020 Shelby GT500 by Hennessey

هنسی چگونه توانسته است ۴۴۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۰۸ نیوتن‌متر گشتاور به این خودرو اضافه کند؟ پاسخ این پرسش را باید در نصب دو توربوشارژر روی پیشرانه‌ی V8 فورد عنوان کرد. تیونر همچنین سیستم سوخت‌رسانی را نیز تقویت کرده است. از دیگر تغییرات اعمال‌شده‌ی هنسی روی شلبی GT500 می‌توان به پیستون‌ها و شاتون‌های قوی‌تر، سیستم اگزوز اسپرت از جنس فولاد ضدزنگ، اینترکولر ارتقایافته و سیستم هوارسانی قدرتمند اشاره کرد. برای اینکه جعبه‌دنده دو‌کلاچه‌ی هفت‌سرعته‌ی شلبی GT500 بتواند دربرابر قدرت بسیار زیاد پیشرانه‌ی هنسی مقاومت کند، تیونر قطعات داخلی جعبه‌دنده را نیز تقویت کرده است. 

هنسی پس از پایان کار روی پیشرانه، به‌سراغ بدنه رفته است تا آن را از نسخه‌های استاندارد شلبی GT500 متمایز کند. از تغییرات ظاهری این خودرو در ابتدا باید به نوشته‌ی Venom 1200 و لوگو تیونر روی بدنه اشاره کرد. خریداران این خودرو یک شماره‌سریال اختصاصی با امضای جان هنسی را نیز درون کاپوت می‌توانند دریافت کنند. این شماره‌سریال و دوخت نشان هنسی روی پشت‌سری صندلی‌ها به‌صورت سفارشی عرضه می‌شود.

2020 Shelby GT500 by Hennessey

هریک از خودروهایی که بسته‌ی تیونینگ ونوم ۱۲۰۰ روی آن‌ها نصب می‌شوند، پیش از تحویل به مشتری، در مسافت ۲۴۱ کیلومتری آزمایش می‌شوند تا تیونر مطمئن شود همه‌چیز به‌درستی در جای خود قرار گرفته است. دیگر هدف تیونر از رانندگی با خودروها این است که مطمئن شود خودرو توانایی‌های وعده داده‌شده به مشتری را در عمل داشته باشد. هنسی این بسته‌های تقویت پیشرانه را با ضمانت یک‌ساله یا ۲۰ هزار کیلومتر به مشتریان عرضه می‌کند.

از قیمت بسته‌های ونوم هنسی برای GT500 هنوز اطلاعاتی دردسترس نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات