گوگل فوتوز قابلیت جستجوی متن درون تصاویر را فراهم کرد

دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
یک کاربر، ویژگی جدیدی در گوگل فوتوز کشف کرده که نشان می‌دهد از این پس، امکان کپی‌کردن آسان متون موجود در عکس‌‌ها فراهم شده است.
تبلیغات

وقتی در میان عکس‌ها به‌دنبال تصویری خاص می‌گردید، شاید مجبور شوید ۳هزار عکس موجود در گالری را جست‌وجو کنید تا تصویر مورد نظر خود را بیابید. گاهی اوقات، یافتن یک عکس در گالری به کابوس بدل می‌شود. اکنون به‌لطف قابلیتی جدید در گوگل فوتوز، کاربران قادر خواهند بود تا تصاویر حاوی متن را به‌راحتی پیدا کرده و فرمت نوشتاری آن‌ها را به‌سرعت دریافت کنند. حتی می‌توان هنگام یافتن عکس، متن مورد نظر را کپی و جایگذاری کرد.

به گزارش 9To5Google، گوگل درمورد این قابلیت جدید اطلاع‌رسانی زیادی نکرده است؛ بلکه تنها در پاسخ به کاربری که متوجه وجود این قابلیت شد، تأیید کرده که اکنون می‌توان متن را در اپلیکیشن گوگل فوتوز جست‌وجو کرد.

You spotted it! Starting this month, we’re rolling out the ability to search your photos by the text in them.Once you find the photo you’re looking for, click the Lens button to easily copy and paste text. Take that, impossible wifi passwords 😏— Google Photos (@googlephotos) August 22, 2019

توانایی تشخیص متن به لطف گوگل لنز و قابلیت تشخیص شخصیت ممکن شده است. فناوری گوگل لنز براساس فناوری تشخیص چهره‌ی متکی بر شبکه عصبی شکل گرفته است. گوگل پیش از ادغام قابلیت یادشده با برنامه‌های اندرویدی دوربین و قرار دادن قابلیت تشخیص اشیا در اختیار میلیون‌ها نفر، ابتدا در سال ۲۰۱۷ آن را به‌عنوان برنامه‌ای مستقل عرضه کرد. حال با اتفاقات جدید، کاربران تحت وب گوگل فوتوز و همینطور iOS  از شنیدن این خبر خوشحال خواهند شد.

امکان جستجوی متن در تصاویر، کارایی اپلیکیشن دوربین و گوگل فوتوز را نسبت به گذشته بیشتر خواهد کرد. تاکنون چندبار برای شما پیش آمده که رمز عبور وای‌فای را اشتباه وارد کرده و مجبور شده باشید تا کار خود را دوباره تکرار کنید؟ اکنون کافی است از آن عکس بگیرید، متن درون عکس را کپی کرده و آن را در بخش رمز عبور جایگزین کنید.

به‌عنوان مثال، در کلاس درس یا هنگام ارائه‌ی یکی از دوستانتان از تخته عکس بگیرید، متن درون عکس را کپی و هرجا که نیاز دارید، جایگذاری و ویرایش کنید. این قابلیت، به‌زودی کاربردهای مفید خود را ثابت خواهد داد.

در پایان به چگونگی استفاده از قابلیت جدید گوگل فوتوز اشاره می‌کنیم:

۱- اپلیکیشن گوگل فوتوز را باز کنید. روی نوار جست‌وجو ضربه بزنید و عنوان مد نظر خود را تایپ کنید. به‌عنوان مثال اگر از روی گوگل مپ یا Yelp اسکرین‌شاتی از یک کافه گرفته‌اید، کافی است تنها عنوان قهوه یا نام آن کسب‌وکار را وارد کنید.۲- هنگامی که گوگل تصویر مورد نظر را پیدا کرد، روی آن ضربه بزنید.۳- روی دکمه گوگل لنز در پایین صفحه ضربه بزنید. این گزینه به‌شکل مربعی است که یک نقطه در مرکز آن وجود دارد.۴- گوگل تمام متن‌های موجود در عکس را برجسته می‌کند. قسمتی که می‌خواهید کپی کنید را انتخاب کنید.۵- متن را کپی کنید.۶- اکنون می‌توانید متن مورد نظر را هرکجا که نیاز دارید، مانند برنامه‌ی پیام‌ها یا در مرورگر خود، جایگذاری کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات