اختلال گسترده اینترنت رفع شد [به‌روزرسانی: واکنش وزیر]

جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
اختلالی که ساعتی پیش در اینترنت بین‌المللی ایجاد شده بود، از دقایقی پیش برطرف شد.
تبلیغات

براساس گزارش کاربران در شبکه‌های اجتماعی، از ساعتی پیش در سرویس اینترنت ارائه‌شده از سوی اغلب شرکت‌ها اختلالی ایجاد شده بود که دسترسی کاربران به اینترنت بین‌الملل را دچار مشکل می‌کرد. حال به‌نظر می‌رسد که اختلال یادشده برطرف شده است.

سجاد بنابی، عضو هیئت‌مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص اختلال پیش‌آمده، در صفحه‌ی توییتر خود چنین می‌نویسد:

امروز یکم شهریور ۹۸ ساعت ۱۹:۱۷ دقیقه تا ۲۰:۱۰ شاهد اختلال در ارتباطات بین‌الملل بودیم. این اشکالات به دلیل تنظیم default route ازسوی یک تامین کننده بین‌الملل و نیز اشکالاتی در تنظیمات گذرگاه بین‌الملل زیرساخت، به وجود آمده است. برای این اختلال پوزش می‌خواهیم. #گزارش_به_مردم

از سوی دیگر صفحه‌ی توییتر شرکت ابرآراوان نیز با انتشار تصویر زیر اعلام کرد که اختلال اخیر زیرساخت ارتباطات کشور از ساعت ۱۹ امروز، یک شهریور ۱۳۹۸ آغاز شد و تا ساعت ۲۰:۱۸ ادامه داشت؛ اما ظاهرا اکنون وضعیت ارتباطات اینترنتی کشور به حالت عادی بازگشته است.

اختلال اینترنت

به‌روزرسانی: محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به اختلال پیش‌آمده، ضمن مقصر دانستن شرکت زیرساخت، طی توئیتی از تنبیه مدیران این شرکت خبر داد. در توییت جهرمی چنین آمده است:

اختلال یک ساعته در اینترنت، این‌بار اشتباه از شرکت ارتباطات زیرساخت! «شرمنده آقای وزیر!» گفتن مدیران زیرساخت، به‌ درد مردم نمی‌خورد و مشکل حل نمی‌شود. باید تنبیه شوند تا حواسشان بیشتر جمع شود: خداحافظ کارانه این ماه هیات مدیره و مدیران مربوطه! ⁧#حق‌الناس⁩

وضعیت اینترنت برای شما کاربران عزیز زومیت به چه ترتیب است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات