لپ‌تاپ‌های جدید سری پرستیژ MSI با پردازنده‌های نسل دهمی اینتل معرفی شدند

پنج‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
مطالعه 5 دقیقه
MSI با رونمایی از لپ‌تاپ‌های جدید خود قصد ایجاد بازاری جدید را دارد و برای نیاز این بخش از بازار سری لپ‌تاپ‌های جدید Content Creation را رونمایی کرده است.
تبلیغات

برای اغلب مردم جهان، MSI مترادف با لپ‌تاپ‌های گیمینگ بزرگ و قدرتمند است؛ اما به لطف وجود تعدا کثیر ویرایشگر‌های ویدیویی مشتاق، طراحان سه‌بعدی و هنرمندان سایر حوزه‌های دیجیتالی، تقاضای فزاینده‌ای برای سیستم‌هایی با عملکرد گیمینگ برای این بخش از بازار به وجود آمده است. MSI برای پاسخ به این نیاز بازار، از لپ‌تاپ‌های سری Content Creation رونمایی کرده است. این دسته‌ی جدید خود به سه دسته‌ی کلی دستگا‌ه‌های پایه، دستگاه‌های میان‌رده‌ی Prestige و لپ‌تاپ‌های بالارده‌ی Creators تقسیم می‌شوند.

لپ تاپ ام اس ای

MSI برای همه این سیستم‌ها به‌جای توجه به زیبایی، تخصص خود را به کار بسته و اقدام به ساخت سیستم‌های بازی قطوری کرده، که مختص کاربرانی است که نیازی به نرخ بالای نوسازی صفحه‌نمایش یا چراغ چشمک زن RGB ندارند یا اهمیت چندانی برای آن‌ها قائل نیستند. رنگ سنتی قرمز و سیاه، جای خود را به رنگ‌های نقره‌ای و آبی متالیک تیره داده است و نمایشگرهای 144Hz و 240Hz که در لپ‌تاپ‌های بازی MSI وجود دارد، پنل‌هایی با رنگ‌های گسترده‌تر و وضوح 4K ایجاد می‌کنند.

MSI Prestige 14

MSI Prestige 15

MSI Modern 14

پردازنده

اینتل

Core i7 “Comet Lake” U-Series

Core i7 “Comet Lake” U-Series

Core i7 “Comet Lake” U-Series

گرافیک

انویدیا 

GeForce GTX 1650 Max-Q 4GB GDDR5

انویدیا 

GeForce GTX 1650 Max-Q 4GB GDDR5

انویدیا 

GeForce MX250 2GB GDDR5

رم

Up to 16GB LPDDR3-2144

2x DDR SODIMMs up to 64GB

1x DDR4 SODIMM Max 32GB

نمایشگر

۱۴ اینچ تا 4K

۱۵ اینچ تا 4K

۱۴ اینچ Full HD

حافظه داخلی

1x M.2 SSD slot PCIe NVMe or SATA

1x M.2 SSD (NVMe or SATAA), 1x M.2 NVMe only

1x M.2 SSD slot PCIe NVMe or SATA

به نظر می‌رسد قیمت Modern 14 از ۷۵۰ دلار برای مدل پایه شروع می‌شود؛ که سعی در رقابت با سیستم‌هایی همچون XPS 13 و مک‌بوک پرو ۱۳ دارد که به‌عنوان اولترابوک‌هایی که می‌توانند پردازش‌های سنگین انجام دهند، شناخته می‌شوند. در مدل پایه پردازنده نسل دهم اینتل Core i5، رم ۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی در دسترس قرار دارد. همچنین کارت گرافیک انویدیا MX 250 و صفحه‌نمایش ۱۴ اینچ 4K به‌ انتخاب کاربران در دسترس قرار دارد.

لپ تاپ ام اس ای

لپ‌تاپ‌های سری Prestige را می‌توان ستاره‌های برند MSI، برای تولید‌کنندگان محتوا دانست. هنوز قیمت نسخه‌ی سبک‌تر و قابل حمل‌تر سری پرستیژ یعنی Prestige 14 مشخص نشده است؛ ولی قیمت مدل ۱۵ اینچی از ۱۴۰۰ دلار برای مدل پایه شروع می‌شود. این دستگاه‌ها از شاسی آلومینیومی و تاچ‌پد بزرگ و فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند (برخلاف گیمرها، سازندگان محتوا علاقه‌ای به همراه داشتن موس‌های بزرگ ندارند). همچنین از ویژگی‌های این دستگاه‌ها می‌توان پشتیبانی از کارت گرافیک انویدیا GTX 1650، پردازنده‌ی نسل دهم اینتل و صفحه‌نمایش True Pixel MSI نام برد.

صفحه‌نمایش True Pixel یکی از مهم‌ترین نقاط تمایز بین لپ‌تاپ‌های گیمینگ و لپ‌تاپ‌های مخصوص تولیدکنندگان محتوا است. صفحه‌نمایش True Pixel به‌جای نرخ نوسازی بالاتر، تمرکز خود را روی رنگ و کیفیت تصویر گذاشته، در حالی که چهار معیار اصلی را نیز با خود به همراه دارد. پشتیبانی از رزولوشن 4K، پشتیبانی از گستره رنگی که به‌طور ۱۰۰ درصد طیف Adobe RGB را پوشش می‌دهد، دقت رنگ با خطای Delta E زیر ۲ درصد (خطای زیر ۲ درصد با چشم انسان قابل تشخیص نیست) و کالیبراسیون رنگ کارخانه‌ای که توسط Calman تأیید شده است.

لپ تاپ ام اس ای

MSI در سری پرستیژ، به‌جای تمرکز روی حاشیه نمایشگر، روی کاربردی بودن تمرکز داشته است.  Modern 14 و بیشتر لپ‌تاپ‌های گیمنگ MSI از شارژ USB-C پشتیبانی می‌کنند. MSI قابلیت‌های جذاب دیگری همچون چرخش ۱۸۰ درجه را به لپ‌تاپ‌های خود اضافه کرده است. کاربران می‌توانند از این حالت عجیب هنگام ارائه‌های خود استفاده کنند. یک کلید چرخش اختصاصی برای صفحه‌نمایش نیز وجود دارد. MSI اعلام کرده است، هیچ‌گونه تصمیمی برای ورود به دنیای تبدیل‌شدنی‌ها و ۲ در ۱‌ ندارد.

در پایان برای کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند، مدل ۱۵ اینچی P65 Creator و ۱۷ اینچی P75 Creator نیز وجود دارد که در واقع نسخه‌های به‌روز‌شده‌ی GS65 و GS75 ولی با طراحی مینیمالیستی و خنثی‌تر هستند. هر دو مدل از تراشه‌های اینتل Core i9 و گرافیک انویدیا RTX 2070 Max-Q پشتیبانی می‌کنند و به همراه نمایشگر اختیاری True Pixel در دسترس قرار دارند. قیمت این دستگاه‌ها از ۱۷۰۰ دلار شروع می‌شود.

لپ تاپ ام اس ای

سری لپ‌تاپ‌های Content Creation MSI دقیقا برای نیاز تولیدکنندگان محتوا ساخته شده است. علاوه براین MSI با برنامه‌ریزی مجدد نرم‌افزار Dragon Center به کاربران اجازه می‌دهد تا روی عملکرد و اولویت برنامه‌هایی همچون Photoshop و Premier کنترل بیشتری داشته باشند (کاربران با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانند تعداد هسته‌ها یا تردهای مشخصی را به برنامه‌های مذکور اختصاص دهند).

در هرحال، MSI با حرکت به سمت بازار لپ‌تاپ‌های با کاربری عمومی‌تر، باید با غول‌های این صنعت یعنی دل، اپل و دیگر شرکت‌ها رقابت کند؛ در حالی که به نظر می‌رسد این شرکت تایوانی در حال ایجاد شاخه‌ی جدیدی در این بازار پررقابت است. اگرچه MSI در شاخه‌ی گیمینگ عملکرد خوبی داشته است اما پیروزی در شاخه میان‌رده‌ها، ساده نخواهد بود.

سری لپ‌تاپ‌های Content Creation MSI از امروز در دسترس قرار دارند. همچنین پرستیژ ۱۴ و ۱۵ نیز از اواخر پاییز برای کاربران عرضه می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات