رهگیری پرتو، دنیای گرافیکی بازی Minecraft را متحول می‌کند

چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
انویدیا و مایکروسافت خبر از پشتیبانی بازی محبوب ماینکرفت از قابلیت رهگیری پرتو طی یک به‌روزرسانی جدید دادند.
تبلیغات

گرافیک بازی کامپیوتری ماینکرفت (Minecraft) قرار است به کمک فناوری رهگیری پرتو آنی (Real-Time Ray Tracing) و برای گیمرهایی که از کارت‌های گرافیک Geforce RTX استفاده می‌کنند، دستخوش تحولی اساسی شود. مایکروسافت و انویدیا در کنفرانسی مشترک در رویداد گیمزکام (Gamescom) در شهر کلن آلمان خبر از پشتیبانی این بازی محبوب از فناوری رهگیری پرتو دادند.

در این کنفرانس، ساکس پرسون، کارگردان هنری ماینکرفت از تیم مایکروسافت اظهار داشت:

رهگیری پرتو در مرکز آنچه ما آن را آینده‌ی ماینکرفت تصور می‌کنیم، خواهد نشست. GeForce RTX حس و حال کاملا جدیدی به جهان ماینکرفت خواهد بخشید. در ماین کرفت معمولی یک بلوک طلایی زردرنگ و ناپخته به نظر می‌رسد، اما با اعمال قابلیت ری تریسینگ، این دنیا درخشش و نورپردازی خیره‌کننده‌ای خواهد داشت و بازتاب محیط پیرامونی در آن به‌خوبی قابل رویت است.

رهگیری پرتو به‌طور کلی رئالیسم صحنه‌های مجازی را با رندر کردن این صحنه‌ها با جزئیات بیشتر و دقیق‌تر، اعمال روش‌های مختلف برخورد، بازتاب و واکنش نور با اشیا و سطوح مختلف بهبود می‌بخشد و در نهایت باعث ایجاد سایه‌ها و بازتاب‌های واقع‌گرایانه‌تری در صحنه‌های بازی می‌شود.مایکروسافت و انویدیا می‌گویند در بازی ماینکرفت از تکنیک رهگیری پرتو به‌خصوصی با نام Path Tracing استفاده کرده‌اند. با این تکنیک نحوه‌ی عبور نور از میان یک صحنه‌ و اجزای مختلف آن به‌طور کامل و شبیه به دنیای واقعی شبیه‌سازی می‌شود. با این تکنیک مدلی یکپارچه از محاسبات نورپردازی برای ارائه‌ی توامان انواع مختلف جلوه‌هایی که تا پیش از این به‌طور مجزا و با استفاده از رندرهای هیبریدی یا Rasterized ایجاد می‌شده، ارائه خواهد شد.

برخی دیگر از بهبودهای بصری که به کمک رهگیری پرتو در بازی ماین کرفت اعمال می‌شود، شامل تابش مستقیم نور از خورشید، سایه‌های واقع گرایانه‌تر، شبیه‌سازی اشیای شفاف نظیر شیشه‌های زنگار بسته و آب همراه‌با جلوه‌های بازتاب و پراکنش نزدیک به واقعیت است.

mine 1 rtx off
mine 1 rtx on

مایکروسافت و انویدیا هنوز تاریخی برای به‌روزرسانی بازی ماینکرفت همراه‌با اعمال رهگیری پرتو اعلام نکرده‌اند؛ اما گفته شده که تمامی دارندگان کارت‌های 2060، 2070 و 2080 و کسانی که از نسخه‌های پیشرفته‌تر Super و Ti این کارت‌ها استفاده می‌کنند، امکان بهره‌گیری از این به‌روزرسانی را خواهند داشت. انویدیا رده‌ای از پردازنده‌های گرافیکی RTX را برای لپ‌تاپ‌ها نیز ارائه کرده است که اعمال قابلیت رهگیری پرتو را در عناوین خاص نظیر ماینکرفت ممکن می‌سازد.

mine 2 rtx off
mine 2 rtx on

یک هفته پیش از این مایکروسافت و موژانگ، توسعه‌دهنده‌ی ماینکرفت اعلام کرده بودند که از ارائه‌ی بسته‌ی ارتقاء محتوای گرافیکی برای این عنوان با نام Super Duper Graphics Pack صرف‌نظر کرده‌اند. این بسته‌ی به‌روزرسانی قرار بود باعث بهبود جلوه‌های نور و سایه، ایجاد سطوحی با بازتاب بیشتر و بهبودهای گرافیکی دیگر در این بازی شود که به نظر می‌رسد به‌روزرسانی جدید همراه‌با رهگیری پرتو تمام این قابلیت‌ها را در خود جای خواهد داد.

 موژانگ می‌گوید این بسته‌ی ارتقاء محتوای گرافیکی از نظر تکنیکی، منابع سیستمی بیشتری را می‌طلبید و باعث افت عملکرد بازی در برخی پلتفرم‌ها و کنسول‌های مختلف می‌شد و بنابراین از آن صرف‌نظر شده است. خوشبختانه به کمک رهگیری پرتو، بازیکنان می‌توانند بخشی از این ارتقاء محتوای بصری را در ماینکرفت تجربه کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات