نسخه جدید Parallels اجرای بازی‌های ویندوز روی سیستم‌عامل مک را ساده‌تر می‌کند

چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
برنامه‌ی مجازی‌سازی Parallels در نسخه‌ی جدید خود به‌لطف پشتیبانی از دایرکت‌ایکس ۱۱، تجربه‌ی روان‌تری از اجرای بازی‌های ویندوز روی مک فراهم می‌آورد.
تبلیغات

برنامه‌ی Parallels Desktop ابزاری برای مجازی‌سازی سیستم‌های عامل است که به کاربران MacOS امکان اجرای ویندوز را می‌دهد. اکنون به‌لطف انتشار نسخه‌ی ۱۵ این برنامه و تغییرات و بهینه‌سازی‌های صورت‌گرفته در آن، پشتیبانی از دایرکت ایکس ۱۱ ازطریق کتابخانه‌ی Apple Metal اضافه شده تا آن‌ دسته از دارندگان دستگاه‌های مک که نیم‌نگاهی به بازی‌های ویدئویی دارند، راحت‌تر از گذشته نسبت‌به اجرای بازی‌های ویندوز روی دستگاهشان اقدام کنند. 

طبق گفته‌‌ی تیم توسعه‌‌دهنده‌‌ی Parallels Desktop، رندر گرافیک‌های سه‌بعدی تا ۱۵ درصد نسبت‌به گذشته بهبود پیدا کرده است. با‌ وجود این، مورد بالا تنها ارمغان جدیدترین نسخه‌ی برنامه‌ی یادشده نبوده و براساس ادعای وب‌سایت MacRumors به‌زودی پشتیبانی از ویژگی سایدکار در MacOS Catalina، اپل پنسل و بهبود قابلیت Drag&Drop را شاهد خواهیم بود. 

با‌ تمامی‌ این‌ اوصاف، مشخصاً کیفیت اجرای بازی‌ها در محیط مجازی به‌ هیچ‌ عنوان مشابه اجرا در محیط بومی نخواهد شد؛ اما هرگونه بهبود در حوزه‌ی موردبحث قطعاً شایان‌ توجه است.

درکنار تمامی موارد بالا، اجرای برنامه‌‌های آفیس در نسخه‌ی جدید Parallels نسبت‌به گذشته افزایش سرعت ۸۰ درصدی را تجربه می‌کند؛ به‌علاوه‌‌ اینکه اکنون شاهد پشتیبانی از نرم‌افزار‌های گرافیکی غیرگیمینگ بیشتری نظیر Autodesk 3ds Max ۲۰۲۰ هستیم.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، افزون‌بر بهبود قابلیت‌های گیمینگ در نسخه‌ی ۱۵، Parallels Desktop از قابلیت سایدکار در نسخه‌ی آتی سیستم‌عامل مک، یعنی macOS Catalina نیز پشتیبانی خواهد کرد. چنین قابلیتی به کاربران اجازه می‌دهد تا با اتصال آیپد به دستگاه مک، از صفحه‌نمایش این تبلت به‌عنوان نمایشگر ثانویه برای استفاده از برنامه‌های ویندوزی بهره بگیرند. همچنین از‌ این‌ پس کاربران می‌توانند از اپلیکیشن Mail ویندوز مستقیماً به فایل‌های مک دسترسی پیدا کنند تا به Drag&Drop متوسل نشوند. شما می‌توانید فهرست کامل تغییرات را ازطریق این لینک مشاهده کنید.

دیدگاه خود را در‌ این‌ رابطه با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید. آیا تاکنون از این برنامه در محیط مک استفاده کرده‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات