گوگل امکان برچسب‌گذاری اپلیکیشن‌ها را به توسعه‌دهنده‌ها می‌دهد

چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
توسعه‌دهنده‌های اندروید از این به بعد می‌توانند برچسب‌هایی را برای پیدا شدن راحت‌تر اپلیکشن خود در پلی استور ثبت کنند.
تبلیغات

گوگل برای پیدا کردن اپلیکیشن‌های اندرویدی در پلی استور قابلیت‌های جدیدی را اضافه می‌کند تا کاربران بیش‌ازپیش به استفاده از مارکت رسمی تشویق شوند. کاربران اندروید  فعلا با استفاده از جست‌وجو در خود پلتفرم، مطالعه‌ی وب‌سایت‌های بررسی اپلیکیشن و دسته‌بندی پلی استور، توانایی پیدا کردن اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را دارند. اکنون قابلیت جدیدی به مارکت رسمی اندروید یعنی Play Store اضافه شده است که امکان درج برچسب برای اپلیکیشن را نیز به کاربر می‌دهد.

توسعه‌دهنده‌های اندروید از هفته‌ی گذشته با قابلیتی روبه‌رو شدند که آن‌ها را ملزم به وارد کردن برچسب (Add Tags) در بخش داشبورد اپلیکیشن در پلی استور (Play Console) می‌کرد. درواقع آن‌ها باید برچسب‌هایی را برای توضیح اپلیکیشن خود وارد می‌کردند که برای پیدا کردن آسان‌تر آن، کاربرد داشته باشد. برچسب‌ها به‌نوعی مکمل دسته‌بندی در پلی استور محسوب می‌شوند تا با کاربردی آسان‌تر نسبت به توضیحات اپلیکیشن، گروه‌بندی و پیدا کردن آن‌ها را تسهیل کنند.

در بخشی از دستورالعمل جدید برای وارد کردن برچسب اپلیکیشن‌ها می‌خوانیم:

به اپلیکیشن‌ خود برچسب اضافه کنید تا گوگل راحت‌تر محتوا و کاربرد آن را شناسایی کند. برچسب‌ها احتمالا روی محل نمایش اپلیکیشن در گوگل پلی تأثیر خواهند داشت. به‌علاوه گروه‌هایی که اپلیکیشن شما با آن‌ها رقابت می‌کند هم با برچسب مشخص می‌شوند.

توسعه‌دهنده‌ها می‌توانند از فهرست ۱۵۰ برچسب پیشنهادی گوگل، پنج عدد را برای اپلیکیشن خود انتخاب کنند. بخش برچسب‌‌ها گزینه‌ای به‌نام برچسب‌های پیشنهادی (Suggested Tags) هم دارد که احتمالا مواردی مرتبط با اپلیکیشن را به توسعه‌دهنده پیشنهاد می‌کند تا در ورود اطلاعات سریع‌تر عمل کند. برای انتخاب برچسب‌های دیگر نیز قابلیت جست‌وجو در میان آن‌ها در اختیار توسعه‌دهنده قرار می‌گیرد.

گوگل پلی

بخش ویرایش برچسب‌ها در منوی app>Store presence>Store listing>Categorization>Manage tags در اختیار توسعه‌دهنده‌ها قرار دارد. راهنمای گوگل به توسعه‌دهنده‌ها پیشنهاد می‌کند که برچسب‌هایی کاملا مرتبط با اپلیکیشن خود انتخاب و ثبت کنند. در راهنما می‌خوانیم:

کاربر کاملا ناآشنا با اپلیکیشن باید با نگاه به برچسب‌ها به‌صورت روشن با محتوا و تجربه‌ی آن و دلیل دسته‌بندی آشنا شود.

گوگل توضیحاتی را نیز برای تغییر احتمالی برچسب اپلیکیشن ارائه می‌کند. تغییر برچسب طبق دستورالعمل تنها زمانی ممکن خواهد بود که تغییری اساسی در محتوا یا کاربرد اپلیکیشن صورت بگیرد. در چنین وضعیتی برچسب‌ها باید به‌گونه‌ای تغییر کنند که نزدیک‌ترین‌ها به کاربرد و محتوای اپلیکیشن باشند.

برچسب اپلیکیشن‌های پلی استور اکنون در اختیار توسعه‌دهنده‌ها قرار دارد و ابزارها نیز از هفته‌ی گذشته ارائه شده‌اند. هنوز مشخص نیست که تغییرات چه زمانی در بخش کاربران اعمال خواهد شد و جست‌وجو براساس برچسب چه زمانی ممکن می‌شود. به‌هرحال با توجه به برنامه‌ی جامع گوگل، احتمالا زمان زیادی تا عرضه‌ی رسمی این قابلیت برای کاربران باقی نمانده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات