ای دیتا حافظه XPG Gammix S50 را معرفی کرد؛ حافظه SSD با پشتیبانی از PCIe 4.0

سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ای‌دیتا با XPG Gammix S50 به‌دنبال کسب جایگاه برترین تولید‌کننده‌ی دنیای حافظه‌های SSD است.
تبلیغات

ای‌دیتا به‌تازگی از اولین حافظه‌ی PCIe 4.0 x4 NVMe SSD رونمایی کرد که برای پردازنده‌های رایزن و مادربرد‌های پلتفرم X570 این شرکت طراحی شده است. حافظه‌ی SSD جدید XPG Gammix S50 اکنون خود را به‌عنوان پرچم‌دار محصولات ای‌دیتا و مختص کاربران حرفه‌ای تولید محتوا معرفی می‌کند.

ای‌دیتا برای تولید این حافظه از کنترلر PS5016-E16 شرکت Phison (تنها کنترلر PCIe 4.0 بازار) در کنار حافظه‌ی 3D TLC NAND بهره برده است و آن را در ظرفیت‌های یک و دو ترابایت تولید و به بازار عرضه خواهد کرد. این حافظه‌ی SSD در فرم‌فکتور M.2 تولید می‌شود و همان‌طور که اشاره شد، از چهار لِین رابط نسل چهارم PCIe بهره می‌برد (که با PCIe 3.0 نیز سازگار است) تا به‌طور کلی پهنای باند تئوری ۸ گیگابایت برثانیه (دو برابر سریع‌تر از PCIe 3.0) را ارائه دهد. نکته جالب توجه در این خصوص، عدم استفاده از هیت سینک بزرگ (مانند رقبا) در محصول مورد بحث است و ای‌دیتا ار نمونه‌ای با ابعاد معمولی در آن بهره برده است. غول دنیای حافظه‌ها در XPG Gammix S50 از فناوری‌هایی اعم از SLC caching ،DRAM cache buffer ،End-to-End Data Protection و قابلیت تصحیح خطا یا همان LDPC بهره برده است تا محصول جدید خود را به گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربران حرفه‌ای تبدیل کند.

اس اس دی xpg gammix s50

به‌گفته‌ی ای‌دیتا، پرچم‌دار حافظه‌های این شرکت سرعت ترتیبی خواندن و نوشتن برابر با ۵۰۰۰ و ۴۴۰۰ مگابایت بر‌ثانیه خواهد داشت تا بدین ترتیب خود را به‌عنوان یکی از سریع‌ترین حافظه‌های ذخیره‌سازی جهان معرفی کند. سرعت خواندن و نوشتن تصادفی 4K این درایو نیز برابر با 750K/750K IOPS است. در بخش عمر کاری نیز XPG Gammix S50 عمری برابر با ۱۸۰۰ تا ۳۶۰۰ ترابایت خواهد داشت و ای‌دیتا نیز این محصول را با گارانتی ۵ ساله‌ به بازار عرضه می‌کند.

اس اس دی xpg gammix s50

ای‌دیتا هنوز جزئیاتی در خصوص هیولای جدید ذخیره‌سازی خود منتشر نکرده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات