خودرو تاکتیکی ارس ۲ و نفربر زرهی رعد رونمایی شدند

سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
مطالعه 4 دقیقه
خودروهای تاکتیکی ارس ۲ و نفربر زرهی رعد با حضور امیر حاتمی، وزیر دفاع و فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، معرفی و به نیروهای مسلح تحویل داده شدند.
تبلیغات

خودروهای تاکتیکی ارس ۲ در مراسمی با حضور امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رونمایی شد. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم با اشاره به توانایی‌های خودرو ارس ۲ گفت: 

خودرو تاکتیکی ارس ۲ با داشتن تحرک زیاد در مناطق صعب‌العبور، نصب سلاح و ادوات نظامی سنگین، توان و گشتاور زیاد و افزایش نسبت قدرت به وزن در مقایسه با نسل قبلی خود در حوزه‌ی پیشرانه، شعاع عملیاتی، مصرف سوخت، استاندارد آلایندگی، شتاب، قابلیت حمل بار و قابلیت نصب سلاح و حرکت روی آن پیشرفت‌های چشمگیر و ویژه‌ای کرده است.
خودروی تاکتیکی نظامی

امیر حاتمی افزود:

ارس ۲ منطبق با نقشه راه خودرو تاکتیکی و برای پاسخ‌گویی به نیازهای کنونی نیروهای مسلح طراحی و ساخته شده است و امروز تعداد انبوه آن دراختیار نیروهای مسلح قرار می‌گیرد. 

وزیر دفاع کشورمان با تجلیل از تلاشگران سازمان صنایع دفاع (ساصد) در ساخت خودرو تاکتیکی ارس ۲ گفت:

با همراهی و همکاری شرکت‌های دانش بنیان، صنایع دفاع در طراحی و تولید تسلیحات و تجهیزات دفاعی و در صنعت خودروسازی نظامی با قابلیت و توانایی ویژه به اهداف خود دست یافته است.
خودروی تاکتیکی ارس 2

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود:

دستیابی وزارت دفاع به دانش ساخت و تولید این خودروها گام مهمی در تأمین خودروهای پیشرفته است که فناوری ساخت آن‌ها را چند کشور معدود دراختیار دارند.

امیر حاتمی با اشاره به مشکلات اخیر صنعت خودروسازی داخلی در حوزه‌ی تأمین قطعات گفت:

وزارت دفاع با توجه به سرمایه‌های عظیم علمی و فناورانه‌ی خود در حوزه‌ی تولید و ساخت تجهیزات پیشرفته‌ی دفاعی و نظامی، توانایی‌های بسیاری در تأمین قطعات موردنیاز شرکت‌های خودروساز دارد و می‌تواند به‌عنوان بازوی کمکی صنعت خودرو کشور گره‌گشای ساخت قطعات تحریمی در حوزه‌ی تولید خودرو باشد. 
خودروی تاکتیکی ارس 2

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان احساس مسئولیت وزارت دفاع در تأمین امنیت همه‌جانبه‌ی مردم افزود:

سازمان صنایع دفاع علاوه‌بر تولید و افزایش قدرت بازدارندگی دفاعی، همواره برای تأمین رفاه و آسایش مردم نیز تلاش می‌کند.

در این مراسم، همچنین نفربر زرهی ضدمین و ضدکمین رعد رونمایی شد. امیر حاتمی، وزیر دفاع، در آیین رونمایی خودروی زرهی ضدمین و ضدکمین «رعد» از تلاش متخصصان سازمان صنایع دفاع تقدیر کرد که با تلاش و اراده‌ی خود تأمین تجهیزات پیشرفته‌ی نیروهای مسلح را در حوزه‌ی رزم زمینی وجهه‌ی همت خویش قرار داده‌اند. وزیر دفاع در تشریح ویژگی‌های خودرو تاکتیکی ضدمین و ضدکمین رعد گفت:

طراحی و ساخت خودرو رعد براساس نیازمندی نیروهای مسلح برای دستیابی به محصولی با قابلیت سرعت بیشتر، حرکت در شیب‌های طولی و عرضی تند و عبور از موانع سخت انجام شده است. رعد با پلتفرم ۶ در ۶ به‌منظور انجام مأموریت‌های امنیتی و حفاظت ایمنی سرنشینان خودرو درمقابل مین و تله‌های انفجاری و بمب‌های کنار جاده‌ای، متناسب با اقلیم و آب‌وهوای کشور و براساس بدنه‌ی نفربر به‌صورت یکپارچه و کف Vشکل طراحی شده است و شاسی ندارد.
خودروی تاکتیکی ارس 2

وزیر دفاع با بیان اینکه خودرو رعد دربرابر نفوذ گلوله‌های هسته‌‌فولادی و ترکش و انفجار مین ضدتانک بسیار مقاوم است، گفت:

خودرو رعد در تراز خودروهای ضدمین و ضدکمین با سطح استانداردهای حفاظتی درخورتوجه است که علاوه‌بر حفاظت از سرنشینان نفربر، تمامی قطعات و مجموعه‌های اصلی نفربر به‌غیر از سیستم تعلیق دربرابر برخورد گلوله و ترکش و انفجار محافظت شده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه خودرو زرهی ضدمین و ضدکمین رعد خودرویی مناسب نبردهای نامتقارن، داخل شهری، پاسگاه‌های مرزی و مناطق عملیاتی است گفت:

رعد قادر است امنیت فرماندهان و شخصیت‌ها و نفرات را هنگام عبور از مناطق مشکوک به تله‌های انفجاری و بمب‌های کنارجاده‌ای تأمین کند.

امیر حاتمی با بیان اینکه خودرو پیشرفته زرهی ضدمین و ضدکمین رعد نمونه‌ی روزآمدسازی‌شده و پیشرفته‌تر نسل قبلی «طوفان» است، گفت:

سیستم پیشران، انتقال قدرت، وزن عملیاتی، شعاع عملیاتی، سرعت، قابلیت حمل سلاح، ظرفیت حمل نفرات و بار، سیستم حفاظت در مقابل انفجار و سطح حفاظت بالستیک بدنه در خودرو رعد به‌طور کاملا چشمگیری به‌روزتر و قوی‌تر شده است.
ایران خودرو سایپا Saipa IKCO

امیر حاتمی درپایان افزود:

وزارت دفاع در اعتلای قدرت بازدارندگی دفاعی فعال جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد و آماده است با کمک به صنایع مختلف کشور ازجمله شرکت‌های خودروسازی، امنیت اقتصادی مردم در این حوزه را با ساخت قطعات موردنیاز خودروسازان تأمین و بدون رقابت با بخش خصوصی، جای خالی شرکت‌های خارجی مانند پژو و رنو را پر کند.    
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات