احتمال معرفی پیکسل 4 با زوم ۲۰ برابری ضعیف است

سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیر طراحی گوگل تصویری در اینستاگرام به‌اشتراک گذاشته بود که مشخص شد این تصویر با گوشی پیکسل 3A گرفته شده که فاقد قابلیت زوم ۲۰ برابری است.
تبلیغات

کلاد زلوگر، مدیر طراحی گوگل تصویری در اینستاگرام به‌اشتراک گذاشت که دارای بزرگنمایی ۲۰ برابری است. ابتدا این تصور ایجاد شد که کلاد زلوگر قصد دارد با انتشار تصویر مذکور، خبر از قابلیت بزرگنمایی در پیکسل ۴ بدهد. ولی بعد از ساعاتی و براساس تأیید زلوگر مشخص شد تصویر با دوربین گوگل پیکسل 3A گرفته شده و زلوگر بخشی از عکس ثبت‌شده را کراپ کرده و سپس در صفحه‌ی اینستاگرام خود به‌اشتراک گذاشته است.

پیکسل 3a

باتوجه به اینکه بزرگنمایی ۲۰ برابری قابلیتی نیست که در گوشی‌های هوشمند فعلی پیکسل امکان‌پذیر باشد، بعد از انتشار تصویر و گزارشی از سوی 9to5Google، بسیاری از کاربران غافلگیر شدند. گوشی‌های هوشمند پیکسل ۳ و پیکسل 3A از زوم دیجیتالی ۱۰ برابری بهره می‌برند و فاقد لنز تله‌فوتو اپتیکال برای گرفتن تصاویری با چنین قدرت بزرگنمایی هستند. این دو گوشی هوشمند از دوربین تکی در پنل پشتی دستگاه بهره می‌برند.

انتظار می‌رود گوشی هوشمند گوگل پیکسل ۴، با تعداد دوربین‌های بیشتر و حداقل یک لنز جدید در پنل پشتی معرفی شود. باتوجه به شایعه‌هایی که تاکنون در مورد این دستگاه منتشر شده، ممکن است یکی از لنزها از نوع تله‌فوتو باشد و در این صورت چنین قابلیت بزرگنمایی ممکن است امکان‌پذیر شود.

ممکن است کلاد زلوگر تصمیم گرفته باشد تا بخشی از حقایق پشت پرده در مورد دستگاه جدید را به ‌این شکل و قبل از درز اخبار به اشتراک بگذارد. اما همان‌طور که زلوگر نیز تأیید کرد، تصویر گرفته‌شده حاصل ترکیب بزرگنمایی دیجیتالی ۱۰ برابری و لنز تله‌فوتو با بزرگنمایی ۲ برابری نیست. از سوی دیگر بعید به‌نظر می‌رسد که روابط عمومی گوگل از زلوگر خواسته باشد که تصویری را به‌ دروغ به‌اشتراک بگذارد. چرا که گوگل تمایلی به اشتراک‌گذاری جزئیات مشخصات دستگاه‌های خود پیش از رونمایی ندارد.

اگر گوگل پیکسل ۴ با بزرگنمایی ۲۰ برابری معرفی شود، مطمئنا بزرگنمایی کاملا اپتیکال نخواهد بود. قابلیت بزرگنمایی ۲۰ برابری تقریبا امکان‌پذیر نیست. هواوی درنهایت توانست گوشی هوشمند پی ۳۰ پرو را با بزرگنمایی اپتیکال ۵ برابری به بازار عرضه کند. اوپو رینو با بزرگنمایی ۱۰ برابری و بزرگنمایی هیبریدی ۱۰ برابری، گوشی‌های هوشمند دیگر بازار هستند که در این زمینه تلاش‌هایی را به‌ثمر رسانده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات