حافظه UFS 3.0 گلگسی نوت 10، وان پلاس 7 را شکست داد

دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
طبق نتایج بنچمارک اندروبنچ درمورد حافظه‌ی UFS 3.0 گلکسی نوت 10، عملکرد حافظه‌ی این گوشی در  خواندن و نوشتن اطلاعات، بهتر از وان پلاس 7 و گلکسی فولد است.
تبلیغات

گوشی‌های گلکسی اس 10، اس 10پلاس و اس 10 ای که مدتی از آغاز عرضه و تولید آن‌ها می‌گذرد، فاقد حافظه‌ی UFS 3.0 هستند؛ در عوض سامسونگ قصد داشت گلکسی فولد را که سرنوشت خوبی نداشت، با این فناوری جدید حافظه روانه‌ی بازار کند. حافظه‌ی UFS 3.0 به‌جز قابلیت انتقال فایل‌های حجیم مزیت دیگری نسبت به سایر حافظه‌ها برای کاربران نهایی ندارد؛ با این حال برخورداری از این حافظه می‌تواند مزیت خوبی برای گوشی‌های جدید باشد.

به‌تازگی عملکرد حافظه‌ی UFS 3.0 گلکسی نوت 10 در بنچمارک حافظه‌ی اندروبنچ (Androbench) مورد بررسی قرار گرفته و امتیاز خوبی هم کسب کرده است. در ادامه جزئیاتی از این بررسی را بیان خواهیم کرد. در این بررسی مشخص شد که حافظه‌ی گلکسی نوت 10 نسبت به حافظه‌ی وان پلاس 7 و گلکسی فولد عملکرد بهتری دارد.

سازمان تجاری مهندسی JEDEC در سال ۲۰۱۸، یعنی دو سال پس از نهایی‌سازی پارامترهای حافظه‌ی UFS 2.0، حافظه‌‌ی UFS 3.0 را معرفی کرد. حافظه‌ی UFS 3.0 با نرخ انتقال داده در هر لاین ۱۱ گیگابیت در هر ثانیه، به‌عنوان اولین حافظه با لایه‌ی فیزیکی M-PHY Gear 4 که سازمان MIPI Alliance آن را توسعه داده، ادغام شده است. لایه‌ی فیزیکی M-PHY Gear 4 لایه‌ای تعبیه‌شده در تجهیزات انتقال داده‌ها است که وظیفه‌ی ارسال و دریافت بیت‌های خام را برعهده دارد.

در‌ حال‌ حاضر تنها تعداد معدودی از گوشی‌ها مجهز به حافظه‌ی UFS 3.0 هستند و به نظر می‌رسد در میان این گوشی‌ها، گلکسی نوت 10 بهترین حافظه را دارد. امتیازهای نمایش‌داده‌شده در تصاویر زیر مربوط به بنچمارک اندروبنچ هستند و این امتیازها با امتیازهای گوشی‌های گلکسی اس 10 و گلکسی فولد نیز مقایسه شده‌اند.

با نگاهی به امتیازهای بالا متوجه می‌شویم که حافظه‌ی گلکسی نوت 10 در تمام زمینه‌های بررسی‌شده در بنچمارک، عملکرد بسیار خوبی داشته است. بهترین عملکرد حافظه‌ی این گوشی به بخش نوشتن تصادفی در واردکردن SQLite و حذف آن مربوط می‌شود. آزمایش نوشتن تصادفی، آزمایشی جهت بررسی سرعت دستگاه در زمانی است که داده‌های ذخیره‌سازی‌شده در بلوک‌ها در کنار یکدیگر قرار نداشته باشند و گلکسی نوت 10 موفق شد در این آزمایش امتیاز ۲۰۱٫۲۷ و ۵۱۵۲۷۴٫۴ کیلوبایت آی‌آپس در ثانیه (تعداد عملیات‌های ورودی-خروجی در یک ثانیه) را ثبت کند. SQLite یک سیستم مدیریتی است که به حافظه‌ی ذخیره‌سازی دستگاه بدون نیاز به اتصال شبکه، دسترسی مستقیم دارد.

حافظه‌ی UFS 3.0 این امکان را برای گلکسی نوت 10 فراهم می‌کند که محتواهای سنگین 4K و واقعیت افزوده را که برای پردازش آن‌ها طراحی شده است، بدون هیچ مشکلی پردازش کند. به نظر می‌رسد که حافظه‌ی گلکسی نوت 10 در آینده هم پیشتاز باقی بماند؛ زیرا بعید است که در آینده‌ی نزدیک استاندارد جدیدی برای حافظه‌ها طراحی و اجرا شود. نظر شما درباره‌ی این موضوع چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات