آیا بهترین مناطق ساحلی ترکیه را می شناسید؟

یک‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
ترکیه مقاصد ساحلی متعددی دارد که تعدادی از آن‌ها بسیار زیبا و مناسب گذراندن وقت در تابستان هستند. در این مقاله با بعضی از آن‌ها آشنا می‌شویم.
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و بخشی از آن در زومیت بازنشر شده است.

ترکیه یک مقصد گردشگری محبوب برای بسیاری از افرادی است که دوست دارند سفرهای خارجی را تجربه کنند. این کشور از نظر جاذبه‌ها و مقصدهای توریستی، تنوع قابل ملاحظه‌ای دارد. در تابستان، مقصدهای ساحلی این کشور بیشتر از سایر مقصدها مورد توجه قرار می‌گیرند.

اگر دوست دارید سفری بی‌دغدغه را به ترکیه تجربه کنید، با کمک کجارو تور ترکیه را جست‌وجو و خریداری کنید. در کجارو می‌توانید از بین بهترین تورهای ارائه‌شده توسط آژانس‌های گردشگری معتبر، مناسب‌ترین تور را انتخاب و خریداری کنید.

در ادامه ده مقصد ساحلی برتر ترکیه را معرفی می‌کنیم که برای سفر در تابستان می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید.

۱. پاتارا

پاراتا ترکیه

این منطقه ساحلی با شن‌های سفید نه‌تنها طولانی‌ترین ساحل ترکیه بلکه یکی از زیباترین مناطق ساحلی این کشور است. بچه‌ها آب‌های کم عمق و گرم آن را دوست دارند. در قسمت‌های جنوب شرقی آن امکانات متعدد توریستی، تخت‌های آفتاب، کافه با قیمت‌های مناسب و... وجود دارد. این منطقه در نزدیکی یک تپه قرار دارد و با درختان انجیر، انار، گردو و زیتون احاطه شده است.

از نقطه‌ای به نام Viewpoint می‌توانید چشم‌اندازهای زیبایی از پاتارا و دریای بیکران پس‌زمینه آن را ببینید. شهر کوچک Gelemiş فقط چند قدم با پاتارا فاصله دارد که دارای رستوران‌ها و کافه‌های جذاب و ارزان است.

۲. بدروم

ساحل بدروم

بدروم از زمان‌های قدیم یکی از مقصدهای محبوب در ترکیه بوده است. البته این محبوبیت باعث شده که امکانات توریستی بیش از حد معمول در این منطقه گسترش پیدا کنند ولی ویژگی مثبت آن این است که از نظر تفریحات، سرگرمی و امکانات لازم، برای مسافران هیچ کمبودی وجود ندارد. شهر اصلی این شبه جزیره یعنی شهر بدروم در اطراف یک قلعه باشکوه ساخته شده است. قلعه‌ای که بسیار دیدنی و یکی از جاذبه‌های مهم این منطقه است. در این شبه جزیره سواحل زیبای متعددی وجود دارد که فرصت‌های فراوانی برای لذت بردن از تفریحات آبی و ساحلی مثلا موج‌سواری هستند.

۳. اولودنیز

اولودنیز ترکیه

اولودنیز و مناظر خیره‌کننده‌ی آن چندین دهه است که در صفحه‌ی اصلی و جلد کتاب‌های راهنمای توریستی و پوسترهای تبلیغاتی گردشگری ترکیه دیده می‌شود. تالاب اولودنیز با پس‌زمینه‌ای از کوه و احاطه‌شده با درختان سرسبز، بدون شک یکی از زیباترین مناظری است که می‌توانید در سفر به ترکیه ببینید. با وجود پیشرفت‌های متعدد امکانات توریستی، هنوز هم محیط اطراف این منطقه دیدنی و جذاب و باشکوه است. تفریحات زیادی در اولودنیز وجود دارد. غیر از شنا در آب‌های لاجوردی می‌توانید از قایق‌سواری و پاراگلایدینگ لذت ببرید.

۴. کالکان

ساحل کالکان

تا قبل از دهه ۱۹۲۰ کالکان یک دهکده ماهیگیری یونانی بود. از ابتدای دهه ۱۹۸۰ کم کم به یک مقصد گردشگری محبوب به‌خصوص برای بریتانیایی‌ها تبدیل شد. این منطقه به خاطر قرار گرفتن در مجاورت تپه، بندرگاه قایق‌های تفریحی، چشم‌انداز زیبایی از خلیج، رستوران‌های جذاب و دنج، کلبه‌های قدیمی ماهیگیری و کافه‌های شیک به یک مقصد محبوب در بین گردشگران تبدیل شده است. ساحل دهکده بسیار کوچک است ولی پاتارا در نزدیکی آن قرار دارد.

۵. آلانیا

این شهر هم در اطراف یک قلعه قدیمی سنگی بنا شده و پس‌زمینه‌ی آن کوهستان Taurus است. چشم‌اندازهای آلانیا، خیره‌کننده و جذاب است. حتی گسترش و پیشرفت امکانات توریستی، باعث نشده که جذابیت این منطقه از دست برود. این شهر در دوران روم باستان، محل زندگی دزدان دریایی بوده است. به خاطر تاریخ پرفراز و نشیبی که دارد، میزبان تعداد زیادی اثر تاریخی و بنای قدیمی است که ارزش دیدن دارند.

سفر با قایق و شنا در دریا از مهم‌‌ترین تفریحاتی است که می‌توانید در آلانیا تجربه کنید.

تور ترکیه
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات