هیوندای کنا برقی دچار آتش‌سوزی شد

چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در پی آتش‌سوزی یک نسخه‌ی تمام‌الکتریکی از کنا، هیوندای در حال بررسی علت حادثه است؛ پیش از این تسلا مدل اس و جگوار I-Pace هم دچار آتش‌سوزی شده بودند.
تبلیغات

خودروی الکتریکی هیوندای کنا، پارک‌شده در گاراژی در مونترال کانادا منفجر شد. این انفجار روز جمعه هفته‌ی گذشته در گاراژ مالک هیوندای کنا الکتریکی رخ داد. تصاویر این صحنه نشان می‌دهد شدت انفجار به اندازه‌ای بزرگ بوده که پوشش ورودی گاراژ را به داخل خیابان پرت کرده و سوراخ بزرگی نیز در پشت بام ایجاد شده است. حتی گفته می‌شود که انفجار به خانه‌های همسایه آسیب وارد کرده است. 

آتش‌نشانان مونترال تقریباً ساعت ۱ بعد از ظهر به صحنه اعزام شدند و آتش را به سرعت مهار کردند؛ مسئولان آتش‌نشانی می‌گویند که هیچ کس زخمی نشده است. طبق گفته‌ی مالک خودرو، او ابرهای تیره‌ای از دود را بعد از ظهر جمعه دید که از گاراژ خارج می‌شود و فوراً فیوز گاراژ را قطع کرد.

Hyundai Kona Electric /

مالک هیوندای کنا می‌گوید که خودروی برقی هنگام انفجار در حال شارژ نبوده و حتی به دستگاه شارژ نیز وصل نشده بود. کارشناس اداره خدمات آتش‌نشانی مونترال می‌گوید احتمالا عوامل دیگری در داخل گاراژ وجود داشته‌ که به انفجار کمک کرده‌اند:

این خودرو کاملاً برقی است و هیچ چیز در اطراف آن نمی‌تواند باعث انفجار شود. ما در ارتباط نزدیکی با مالک خواهیم بود تا علت را برای پیش‌بینی موارد بعدی بفهمیم. 
Hyundai Kona Electric / هیوندای کنا برقی

کادر آتش‌نشانی پس از مشخص شدن ناپایداری گاراژ، مجبور به تخریب آن شدند. هنوز دلایل انفجار و آتش‌سوزی مشخص نشده است. این نخستین بار نیست که می‌بینیم یک خودروی الکتریکی ناگهان آتش می‌گیرد. پیش از این در فروردین‌ماه یک دستگاه تسلا مدل S در چین دچار آتش‌سوزی شد، در حالی که مدتی بعد یک دستگاه جگوار I-Pace نیز در هلند هنگام پارک جلوی خانه‌ی مالک آتش گرفت. 

در پی این حادثه، هیوندای درباره‌ی علت منفجر شدن کنا برقی در گاراژ مشتری کانادایی تحقیقاتی آغاز کرده است. هیوندای می‌گوید در حال بررسی علت انفجار است، اما هنوز نتیجه مشخص نیست. هیوندای در بیانیه‌ای اعلام کرد:

هیوندای موتورز در حال همکاری با مقامات و بازرسان آتش‌نشانی کانادا است تا علت اصلی این حادثه را بفهمد. مثل همیشه، ایمنی مشتریان اولویت اول ما است و ما تلاش خواهیم کرد تا علت حادثه را در اسرع وقت مشخص کنیم.
تسلا مدل اس

تسلا پیش از این ادعا کرده بود که خودروهای الکتریکی ۱۰ برابر کمتر از خودروهای مجهز به پیشرانه‌ی احتراق داخلی دچار آتش‌سوزی می‌شوند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات