مدیا تک از جدیدترین تراشه‌ خود برای موبایل‌های گیمینگ رونمایی کرد

چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
عرضه گوشی‌های گیمینگ از سوی شرکت‌های مختلف، مدیاتک را برآن داشته تا برای این رده از بازار پردازنده‌های مخصوص تولید کند.
تبلیغات

 تولید کننده تراشه تایوانی مدیاتک از جدیدترین پردازنده‌های خود یعنی هلیو G90 و G90T رونمایی کرد. این تراشه از ترکیب ۸ هسته Cortex-A55 و Cortex-A76 با معماری آرم استفاده می‌کند، که نمونه‌ی آن را در در کرین ۹۸۰ هواوی با لیتوگرافی ۷ نانومتری شاهد بودیم. این پردازنده با حداکثر فرکانس کاری ۲.۰۵ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G76 با حداکثر فرکانس ۸۰۰ مگاهرتز، پشتیبانی از مودم LTE Cat. 12 و آنتن‌های 4x4 MIMO و تجمیع سه برابری حامل‌های LTE در دسترس قرار دارد.

همچنین باید خاطرنشان کرد که این پردازنده قابلیت پشتیبانی از رم تا حداکثر ۱۰ گیگابایت از نوع LPDDR4 را دارا است و از دوربینی با حسگر ۶۴ مگاپیکسلی یا دو دوربین با حسگرهای ۲۴ و ۱۶ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. پردازنده‌ی مذکور از قابلیت تشخیص دوگانه صدا برای دستیارهای صوتی الکسا و گوگل اسیستنت نیز بهره می‌برد.

سیستم روی یک چیپ مذکور اولین تجربه‌ی مدیاتک در زمینه‌ی گیمینگ محسوب می‌شود. این پردازنده از ترکیب چندین ویژگی که برای تقویت عملکرد بازی گوشی‌های هوشمند طراحی شده، استفاده می‌کند؛ که مدیاتک اسم این قابلیت را HyperEngine نامیده است. این تراشه با پشتیبانی از HDR10 و همچنین موتور پیش‌بینی هوشمند شبکه، توانایی جابجایی از وای فای به LTE، در زمان ضعیف بودن آنتن‌های وای‌فای را دارا است. قابل ذکر است با مجهز شدن به موتور پاسخ‌گویی سریع، بازخورد سریع‌تری در هنگام کار با صفحه‌نمایش احساس خواهید کرد.

مدیاتک امیدوار است تا با عرضه پردازنده‌های گیمینگ جایی در تلفن‌های هوشمند مخصوص بازی مانند Razer Phone 2 و Asus ROG Phone 2 برای خود باز کند. گوشی‌های مذکور از پرچمداران کوالکام استفاده می‌کنند در حالی که مدیاتک بیشتر تمایل دارد در گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی مانند زیرمجموعه‌های شیائومی و نوکیا اچ‌ام‌دی جایی برای خود دست و پا کند. مدیاتک با عرضه سری G90 قصد دارد بخشی از بازار گیمینگ را به تملک خود درآورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات