نتایج بنچمارک انویدیا جی فورس RTX 2080 SUPER افشا شد

دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نسخه سوپر کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 2080 فردا عرضه می‌شود؛ اما پیش از آن، نتایج بنچمارک این سخت‌افزار منتشر شده است.
تبلیغات

نتایج افشاشده‌ی بنچمارک کارت گرافیک GeForce RTX 2080 SUPER انویدیا از عملکردی تقریبا مشابه کارت گرافیک ۳۰۰۰ دلاری Titan V خبر می‌دهند.

واحد پردازنده گرافیکی RTX 2080 SUPER دارای معماری تورینگ است که فردا با قیمت ۶۹۹ دلار عرضه خواهد شد و عملکرد گرافیکی بهتری را درمقایسه با مدل معمولی خود ارائه می‌دهد.

انویدیا جی‌فورس RTX 2080 SUPER، سریع‌ترین مدل خانواده RTX SUPER است.

کارت‌های گرافیک RTX 2070 SUPER و RTX 2060 SUPER نیز از نهم ژوئیه عرضه شده‌اند.

RTX 2080 SUPER سومین محصول خانواده RTX SUPER خواهد بود که عملکرد بهتری را نسبت به RTX 2080 با همان قیمت ارائه می‌دهد.

ارقام مربوط به عملکرد کارت‌های گرافیک در پایگاه داده بنچمارک بازی Final Fantasy XV نشان می‌دهند که RTX 2080 SUPER حدود ۷.۵ درصد از RTX 2080 سریع‌تر عمل می‌کند؛ همچنین با اختلافی اندک از Titan XP پیشی گرفته و تقریبا به کارت گرافیک ۳۰۰۰ دلاری Titan V نزدیک شده است.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، کارت گرافیک RTX 2080 Ti هنوز جایگاه بالای خود را حفظ کرده است؛ چراکه انویدیا ادعا کرده بود مدل مذکور به‌عنوان بهترین کارت گرافیک گیمینگ روی کره زمین به حضور خود ادامه خواهد داد.

NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER benchmark

ارقام حاصل از این بنچمارک مطلوب به‌نظر می‌رسند و نوید ۱۰ درصد بهبود عملکرد را نسبت به RTX 2080 با قیمت یکسان می‌دهند. البته اگر افزایش ۱۰۰ دلاری نسخه Founders Edition آن را درنظر بگیریم، قیمت کارت گرافیک جدید کم‌تر نیز خواهد بود.

براساس اطلاعات پیشین و آنچه که تاکنون مشاهده کرده‌ایم، انویدیا جی‌فورس RTX 2080 SUPER از واحد پردازنده گرافیکی TU104-450 با ۳۰۷۲ هسته CUDA و ۸ گیگابایت حافظه GDDR6 بهره می‌برد که سرعت انتقالی برابر با ۱۵.۵ گیگابیت‌برثانیه و ۲۵۶ بیت رابط باس را دارا است.

این ویژگی‌ها می‌توانند پهنای باند کلی را به ۴۹۶ گیگابایت بر ثانیه برسانند و با یک اورکلاک خفیف می‌توان آن را به ۵۰۰ گیگابایت بر ثانیه رساند.

کلاک هسته‌های کارت گرافیک موردبحث همچون مدل پیشین خود، حداقل ۱۶۵۰ مگاهرتز بر ثانیه و حداکثر ۱۸۱۵ مگاهرتز بر ثانیه خواهد بود. به‌علاوه، TDP آن ۲۵۰ وات و توان رهگیری پرتو آن، ۸ گیگاپرتو بر ثانیه خواهد بود.

NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER

گفته می‌شود که RTX 2080 SUPER از لحاظ عملکرد، سریع‌تر از Titan XP عمل می‌کند؛ درنتیجه باید خیلی سریع‌تر از GTX 1080 Ti باشد؛ کارت گرافیکی که سرعتی مشابه RTX 2080 را دارا بود.

جی‌فورس RTX 2080 SUPER به‌میزان ۱۱ ترافلاپس برای اجرای محاسبات FP32 و ۱۱ ترافلاپس (TFLOPs) برای اجرای محاسبات INT32 توان دارد و قدرت عملیات تنسور آن به ۸۹ تراعملیات برثانیه (TOPs) می‌رسد. با این اوصاف، واضح است که توان محاسباتی مدل مذکور بیشتر از توان ۱۰.۱ ترافلاپسی RTX 2080 برای محاسبات FP32 و قدرت عملیات ۸۱ تراعملیات برثانیه‌‌ای آن است.

RTX SUPER

هنوز میزان توان مصرفی این کارت گرافیک مشخص نیست؛ اما فردا با معرفی آن به بازار همه‌چیز آشکار می‌شود.

برای افرادی که قصد خرید یک کارت گرافیک رده‌بالا را دارند، RTX 2080 SUPER در مقایسه با RTX 2080 یا Radeon VII گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

برچسب‌ قیمتی RTX 2080 SUPER درست مشابه Radeon VII است که از نظر عملکرد با RTX 2080 رقابت می‌کند؛ اما مدل سوپر آن، با همان قیمت، احتمالا بسیار سریع‌تر از Radeon VII خواهد بود.

جی‌فورس RTX 2080 SUPER قرار است در تاریخ ۲۳ ژوئیه یعنی فردا عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات