دوربین پیکسل 3a گوگل از DxOMark امتیاز ۱۰۰ را دریافت کرد

دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
طبق بررسی‌های DxOMark، دوربین پیکسل 3a گوگل با فاصله‌ی یک امتیاز پشت‌سر آیفون XR و پیکسل 3 قرار گرفت.
تبلیغات

DxOMark بعد از بررسی کامل دوربین گوشی پیکسل 3a گوگل، امتیاز ۱۰۰ را به آن داد که با اختلافی بسیار کم و فقط یک امتیاز پشت‌سر گوشی‌های آیفون XR و پیکسل 3 قرار گرفت. گفتنی است هر سه گوشی مذکور امتیاز ۱۰۳ را از بخش عکاسی دریافت کرده بودند. باید یادآوری کنیم که عملکرد دوربین هر سه دستگاه عالی است و درواقع، به‌سختی می‌توان عملکرد دوربین را با یک نمره نشان داد. بگذارید نگاهی دقیق‌تر به نتایج DxOMark درباره‌ی دوربین پیکسل 3a بیندازیم.

درابتدا باید گفت پیکسل ۳a در بیشتر اوقات به‌جز صحنه‌های دارای کنتراست بالا، عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. تلفن‌های پیکسل معمولا کمتر از نیازشان نور دریافت می‌کنند تا کنتراست بالایی بسازند و درمقابل، آیفون XR در سایه عملکرد بهتری دارد.

پیکسل 3a

پیکسل 3a نیز مانند نسل قبلی خود در بازتولید رنگ‌ها گرایش به سردی دارد. این ویژگی در محیط‌های داخلی و کم‌نور به‌وجود‌آمدن هاله‌ی صورتی‌نارنجی در عکس‌ها را باعث می‌شود که البته، این موضوع اهمیت چندانی برای DxOMark نداشت. در آزمایش‌های DxOMark، پیکسل ۳a در مقایسه با پیکسل ۳ نمره بهتری در بازتولید رنگ‌های طبیعی دریافت می‌کند. درحقیقت، «جزئیات» قوت اصلی پیکسل ۳a هستند. در آزمایش‌های میدانی، پیکسل 3a درزمینه‌ی کاهش نویز نه‌تنها عملکرد بهتری از پیکسل ۳ دارد؛ بلکه در ثبت جزئیات صفحه نیز عالی عمل می‌کند.

پیکسل 3a

وقتی نوبت به حالت پرتره می‌رسد، عملکرد این گوشی به خوبیِ پیکسل ۳ نیست. طبق گفته‌های DxOMark، پیکسل 3a در اختصاص جلوه‌ی بوکه روی تصویر به‌درستی عمل نمی‌کند. هرچند جزئیات در مرکز تصویر راضی‌کننده است، هرچه به‌سمت گوشه‌ها حرکت می‌کنیم، شارپنس تصاویر کاهش پیدا می‌کند. معمولا در کناره‌های تصویر مشکلاتی از قبیل محوشدگی و بیرون‌زدگی و اعوجاج رنگ‌ها را شاهد هستیم. عناصر مصنوعی ایجادشده دراثر پردازش تصویر، یکی از عواملی است که DxOMark نمره را کاهش داده است.

پیکسل 3a

DxOMark، پیکسل 3a را در بخش سرعت و دقت فوکوس در تمام شرایط نوری تحسین می‌کند و می‌گوید در زمان آزمایش عکاسی در نور طبیعی، به هیچ مشکلی برنخورده است و می‌توان از عملکرد فوکوس خودکار  پیکسل 3a مطمئن بود.

پیکسل 3a

بررسی‌ها در بخش فیلم‌برداری نشان می‌دهد پیکسل 3a نور کافی دریافت نمی‌کند که همین مسئله باعث کاهش نمره در بخش فیلم‌برداری می‌شود. +HDR در بخش عکاسی عملکرد رضایت‌بخشی دارد؛ اما در فیلم‌برداری به همان اندازه خوب عمل نمی‌کند. به همین دلیل، نویز، ثبات تصویر، بافت و عناصر مصنوعی ایجادشده دراثر پردازش تصویر هنگام فیلم‌برداری به‌اندازه‌ی عکاسی رضایت بخش نیست.

DxOMark می‌گوید پیکسل 3a در فیلم‌برداری با نوردهی دقیق برای سوژه دستگاهی کارآمد است و در محیط‌های پرنور جزئیات بیشتری از پیکسل 3 ثبت می‌کند. درنهایت، این وب‌سایت اضافه می‌کند که گوشی‌های تک‌دوربینه با گوشی‌های دو یا سه‌دوربینه مقایسه‌شدنی نیست. با اینکه دو محصول پیکسل‌ گوگل سخت‌افزار یکسانی دارند، در بررسی‌ دقیق‌تر عملکرد متفاوتی از خود نشان دادند. تراشه ضعیف‌تر پیکسل 3a درنهایت به کاهش نمره در بخش فیلم‌برداری منجر می‌شود؛ اما عملکرد دوربین فیلم‌برداری پیکسل گوگل هنوزهم یکی از بهترین‌ها است.

رقابت در بخش دوربین میان‌رده ها رو به افزایش است و هر روز تکنولوژی پردازشی قوی‌تری را در این گوشی‌ها مشاهده می‌کنیم و با عرضه‌ی Honor 9X Pro منتظر دیدن عملکرد این گوشی در این بخش از بازار هستیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات