الکامپ سال آینده در شهر آفتاب برگزار می‌شود

یک‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در حاشیه برگزاری الکامپ ۲۵، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از آخرین برنامه‌های شهرداری تهران خبر داد.
تبلیغات

در حاشیه‌ی بیست‌وپنجمین نمایشگاه الکامپ،  مدیرعامل فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در نشستی خبری شرکت کرد و خبر از آخرین برنامه‌های شهرداری در راستای تحقق شهر هوشمند داد. محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت:

مهم‌ترین برنامه شهرداری یکپارچگی داده‌ها و مهم‌ترین برنامه درون شهرداری یک‌پارچگی داده‌ها و اتصال آن در بستر یک‌پارچگی بوده است.

محمد فرجود در نشست خبری الکامپ بیان کرد:

سازمان فاوا در شهرداری تهران از اوایل سال ۹۷ با عنوان تهران هوشمند و با نگاه حرکت رو به جلو برای هوشمند کردن سطح تهران فعالیت می‌کند که یک‌سری نوآوری را مدنظر داشت.
نشست خبری مدیرعامل فناوری شهرداری

وی افزود:

«در این مسیر، دبیرخانه‌ای تأسیس کردیم که دو دسته را در شهرداری تهران مد نظر قرار دادیم. یک‌سری پروژه‌ها که شهر هوشمند اداره می‌کند و بهره‌بری حوزه‌های شهری در شهر تهران را بالا می‌برد. همچنین سامانه یکپارچه صورت وضعیت شهرداری هم در حوزه‌های عمرانی و پسماند شهرداری انجام شد. سامانه یکپارچگی مدیریت ناوگان خودرو، مدیریت آسفالت شهری، مدیریت پسماند و سامانه خدمات شهری را در حوزه شهرداری نیز به‌صورت الکترونیکی می‌کنیم که به‌صورت کارتابل واحد وجود دارد. کارتابلی که برای شهروندان و شهرسازی است. همچنین سامانه اطلاعات شهروند (۱۳۷) را یکپارچه می‌کنیم و در نهایت تمام سامانه معاملاتی و قراردادی، مناقصه‌ها و مزایده‌ها در شهر تهران، یکپارچه می‌شود تا شهروندان راحت‌تر سرویس بگیرند.

بحث انتخابات شورایاری محله الکترونیکی است. از ثبت‌نام داوطلبان تا بررسی و هیئت نظارت و اجرایی و حتی اطلاعات محلات و اینکه چه کسی کاندیدا می‌شود، از امروز در این سامانه بارگذاری می‌شود و در محل انتخابات شعب هم در قالب کارت الکترونیکی ارائه خواهد شد و کاغذی نخواهد بود.

نشست خبری مدیرعامل فناوری شهرداری

در حوزه اکوسیستم، کارهای ما در تعامل به نوآوری برمی‌گردد. تاکنون مهم‌ترین کارهایی که انجام دادیم، سه کار بوده است. یک، رویداد تهران نوآوری. دو، مرکز فناوری هوشمند شهری که این مراکز را در نزدیکی دانشگاه صنعتی شریف تأسیس کردیم. سوم هم برنامه تهران هوشمند که مسئله‌محور است و یک سال است با سند و نقشه راه ایجاد کرده‌ایم.

تاکنون ۴۴ آی‌پی‌آی شهری را در حوزه‌های مختلف از جمله حمل‌و‌نقل و اطلاعات اجتماعی راه‌اندازی کرده‌ایم و در کنار آن تا سال ۱۴۰۰، یک‌صد پروژه پایلوت شهر هوشمند انجام می‌شود.»

فرجود در پایان خاطرنشان کرد:

شهرداری تهران در مذاکراتی که انجام داده است، قرار بر این شد که شهر آفتاب سال آینده میزبان نمایشگاه الکامپ می‌شود. قطعا شهرداری از اینکه از ظرفیت شهر آفتاب استفاده کند، استقبال می‌کند و پروژه هوشمندسازی شهر آفتاب را از سال ۹۸ آغاز کرده‌ایم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات