قرارداد همکاری تویوتا و بی وای دی درزمینه تولید خودرو الکتریکی

دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
تویوتا و بی‌وای‌دی به‌منظور تولید مشترک خودرو الکتریکی برای بازار چین به‌توافق رسیدند. محصول مشترک دو شرکت قرار است تا سال آینده‌ی میلادی با برند تویوتا در چین عرضه شود.
تبلیغات

خودروساز ژاپنی تویوتاموتور به‌تازگی اعلام کرد توافق‌نامه‌ای برای تولید‌ مشترک خودروهای الکتریکی با شرکت چینی بی‌وای‌دی (BYD) امضا کرده است. با توجه به بیانیه‌ی مطبوعاتی، دو شرکت قصد دارند به‌طور مشترک سدان و شاسی‌بلند و باتری‌هایی برای خودروهای برقی تولید کنند. قرار است خودروهای جدید در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۰، با برند تویوتا برای بازار چین عرضه شوند. 

تویوتا

پیش‌از‌این، تویوتا اعلام کرده بود با پاناسونیک و کانتمپورری (Contemporary Amerex Technology) یا CATL برای عرضه و تولید‌ باتری خودرو الکتریکی همکاری می‌کند. پس از سال‌ها نشان‌دادن علاقه‌ی محدود به خودرو الکتریکی، حالا تویوتا تلاش می‌کند به‌سرعت درزمینه‌ی توسعه‌ی فناوری الکتریکی رشد کند. هنوز دقیقا مشخص نیست این مشارکت چگونه می‌تواند بر محصولات تویوتا و بی‌وای‌دی در خارج از آسیا تأثیر بگذارد؛ اما حداقل می‌تواند مشکلات مربوط به عرضه‌ی کم باتری را در برخی بازارهای رقابتی بهبود بخشد.

تویوتا C-HR الکتریکی

استراتژی کنونی تویوتا این است که تا سال ۲۰۲۵، سهم فروش خودروهای هیبریدی و برقی از کل فروش جهانی این شرکت به ۵۰ درصد برسد. البته، چنین استراتژی‌هایی معمولا به‌مرور زمان تغییر می‌کنند و همیشه ثابت نیستند. پیش‌از‌این، تویوتا سال ۲۰۳۰ را برای رسیدن به فروش ۵۰ درصدی خودروهای برقی و هیبریدی خود اعلام کرده بود که نشان می‌دهد این شرکت برنامه‌ریزی‌های خود را پنج سال جلوتر آورده است. احتمالا مشارکت جدید باعث شده است چنین تغییری در برنامه‌ی زمانی تویوتا رخ دهد. 

بی‌وای‌دی که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۵ با ساخت باتری‌ آغاز کرد، روند رو‌به‌رشدی در ۲۴ سال گذشته از خود به‌نمایش گذاشته است. در سال ۲۰۰۸، این  خودروساز چینی به‌عنوان نخستین تولیدکننده خودروهای هیبریدی، محصولات خود را به بازار عرضه کرد و از سال ۲۰۱۵ به‌بعد، چهار سال پیاپی، در صدر فهرست برترین تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی جهان قرار گرفت.

در شرایط کنونی که قوانین سختگیرانه‌ی آلایندگی در کشورهای پیشرفته خریداران را به‌سمت خرید خودروهای برقی سوق می‌دهد، عملیاتی‌شدن سریع‌تر این توافق برای تویوتا و بی‌وای‌دی مهم به‌شمار می‌رود. تویوتا برنامه دارد تا سال آینده، کراس‌اور تمام‌برقی C-HR را که با نام IZOA فروخته خواهد شد، برای بازار خودرو چین معرفی کند و بفروشد.

تویوتا

در بیانیه‌ی تویوتا آمده است:

برای محدودکردن گرم‌شدن کره‌ی زمین، هر دو شرکت بی‌وای‌دی و تویوتا ازطریق ترویج استفاده‌ی گسترده از خودروهای الکتریکی، به‌دنبال کاهش آلایندگی هستند. برای رسیدن به این اهداف، هر دو شرکت معتقدند به کنارگذاشتن رقابت و تولید مشترک نیاز دارند؛ بنابراین، دو شرکت موافقت کردند خودروهای برقی را به‌طور مشترک تولید کنند. بی‌وای‌دی و تویوتا به‌منظور تولید بیشتر خودروهای برقی که برای مشتریان جذاب باشند، با یکدیگر همکاری خواهند کرد و در جهت ارتقای پذیرش گسترده‌ی چنین محصولاتی گام برمی‌دارند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات