کانالیس: گوشی‌های هوشمند 5G تا سال ۲۰۲۳ بیشتر از نسخه‌های 4G به‌فروش می‌روند

سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکتی تحقیقاتی کانالیس ادعا می‌کند که در سال ۲۰۲۳ گوشی‌های هوشمند 5G بیشتر از نسخه‌های 4G فروش خواهند رفت.
تبلیغات

اگرچه درحال‌حاضر تنها تعداد اندکی گوشی هوشمند وجود دارد که از فناوری 5G استفاده می‌کنند؛ اپراتورهای تلفن همراه در سراسر جهان آزمایش شبکه 5G خود را آغاز کرده‌اند و درحال آماده‌کردن ارتقاء بزرگی در سرعت انتقال داده هستند. دراین‌میان یک شرکت تحقیقاتی ادعا می‌کند که 5G در چهار سال آینده فراگیر خواهد شد.

شرکت تحقیقاتی کانالیس (Canalys) روز دوشنبه ادعا کرد که در سال‌ ۲۰۲۳، گوشی‌های هوشمند 5G بیشتر از نسخه‌های 4G به‌فروش خواهند رفت. این شرکت تحقیقاتی پیش‌بینی می‌کند که به‌لطف دولت چین و شرکت‌های فناوری واقع در آن، بیشترین به‌کارگیری شبکه 5G در این کشور به‌وقوع خواهد پیوست.

نیکول پِنگ، مدیر بخش تلفن‌های همراه در شرکت تحقیقاتی کانالیس بیان می‌کند:

چین خانه‌ای برای بسیاری از فراهم‌کنندگان تجهیزات 5G و سازندگان گوشی‌های هوشمند است و مسئولیت پیش‌برد بازار تهاجمی در چند سال آینده را خواهند داشت. اما به‌کارگیری گسترده گوشی‌های هوشمند 5G ضرورتا به‌معنای استقرار موفقیت‌آمیز فناوری 5G نیست. استقرار کامل شبکه 5G در مقایسه‌ با نسل قبلی شبکه تلفن همراه یعنی 4G، خیلی بیشتر طول می‌کشد و پیچیده‌تر خواهد بود.

کانالیس تخمین می‌زند که تعداد گوشی‌های هوشمند 5G تقریبا به ۸۰۰ میلیون واحد خواهد رسید و ۵۱/۴ درصد سهم بازار را از آن خود خواهند کرد. چین ۳۴ درصد از این میزان و آمریکای شمالی ۱۸/۸ درصد آن را در اختیار خواهند داشت.

درحال‌حاضر، گوشی‌های هوشمند موجود در بازار که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند، شامل این موارد هستند: نسخه 5G گلکسی اس ۱۰  (Galaxy S10 5G)، ال‌جی وی 50 تینکیو (LG V50 ThinQ)، وا‌ن‌پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro)، اوپو رینو (Oppo Reno 5G) و موتورولا موتو زد 4 (Motorola Moto Z4).

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات