اخراج کارمندان آمریکایی هواوی

دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
بعد از مشکلات فراوان هواوی به‌‌دلیل ممنوعیت معامله با شرکت‌های آمریکایی و جنگ تجاری بین چین و آمریکا، حال این شرکت قصد دارد با اخراج تعدادی از کارمندان، هزینه‌هایش را کاهش دهد.
تبلیغات

شرکت مخابراتی چینی هواوی طبق گزاش وال‌استریت ژورنال، قصد دارد صدها کارمند خود را اخراج کند؛ کارمندانی که در آمریکا مشغول به کار هستند. این شرکت در چند ماه گذشته، به‌دنبال دستور دولت ترامپ مبنی‌بر تهدیدات امنیتی بالقوه و در میان جنگ تجاری چین و آمریکا، با مشکل فروش محصول در آمریکا مواجه شده بود.

درادامه‌ی این گزارش آمده است هواوی قصد دارد کارمندان یکی از شرکت‌های تابع تحقیقاتی به‌نام فیوچروی تکنولوژی (Futurewei Technologies) را اخراج کند. گفتنی است این شرکت چند آزمایشگاه تحقیقاتی را در خود جای داده است. غول فناوری چینی به کارمندان با تابعیت چین که در این آزمایشگاه‌ها مشغول به کار هستند، اجازه خواهد داد با بازگشت به این کشور، به فعالیت خود ادامه دهند. البته، به بعضی از کارمندان این مرکز تحقیقاتی به‌تازگی اطلاع داده‌ شده که قرار است در آینده، کنار گذاشته شوند و درکنار آن، برنامه‌ریزی برای اخراج کارمندان بیشتر هم انتظار می‌رود.

هواوی

در مه ۲۰۱۹ (خرداد ۱۳۹۸)، ترامپ با صدور دستور اجرایی به وزارت بازرگانی خود اجازه داد شرکت‌های آمریکایی از معامله با طرف‌هایی خودداری کنند که برای امنیت ملی این کشور تهدید امنیتی بالقوه محسوب می‌شوند. درنتیجه‌ی این دستور هواوی دیگر نتوانست بعضی قطعات سخت‌افزاری موردنیاز برای محصولاتش را تهیه کند. به‌نظر می‌رسد هواوی در ماه گذشته توانست ممنوعیت خرید محصولات موردنیاز خود را کاهش دهد؛ با‌این‌حال، دولت ترامپ اعلام کرده است تا وقتی دو کشور مشکلات خود را حل نکنند، این تغییرات ممکن است موقتی باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات