کانن پاورشات G7 X III و G5 X Mark II را رونمایی کرد

شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
کانن دوربین‌های PowerShot G7 X III و G5 X Mark II مجهز به حسگر CMOS یک‌اینچی با قدرت ۲۰ مگاپیکسل و پردازنده‌ی تصویر DIGIC 8 را معرفی کرد.
تبلیغات

کانن به‌تازگی دو دوربین عکاسی دیجیتال ببین و بگیر (Point-and-Shoot) جدید از سری G پاورشات (PowerShot G-Series) به نام‌های G7 X III و G5 X Mark II معرفی کرده است. این دوربین‌ها قرار است به‌ترتیب جایگزین مدل‌های PowerShot G7 X II و PowerShot G5 X شوند.

کیفیت عکس‌برداری و فیلم‌برداری در هر دو دوربین ارتقا یافته است و از حسگر CMOS فشرده‌ی یک‌اینچی با قدرت ۲۰ مگاپیکسل و پردازنده‌های تصویر DIGIC 8 بهره می‌برند که درکنارهم قرارگرفتن این دو، ثبت تصاویری شفاف با جزئیات دقیق را تضمین می‌کند. علاوه‌براین، آن‌ها این قابلیت را دارند که تا ۲۰ فریم‌بر‌ثانیه با حداکثر ایزوی ۱۲۸۰۰ عکس‌برداری کنند.

کانن / canon

دوربین‌های جدید کانن در زمان فیلم‌برداری می‌توانند فیلم‌هایی با کیفیت p30 / 1080 و p60 / 4k (و p120) و نیز HDR با فریم‌ریت بالا بدون کراپ ضبط کنند. هر دو دوربین از نمایشگری با قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه برخوردار هستند که برای گرفتن عکس‌های سلفی طراحی شده است. سایر ویژگی‌های مشترک در میان این دو محصول عبارت‌اند از: قابلیت اتصال بلوتوث و وای‌فای و فلش پاپ‌آپ و شارژ USB-C ازطریق منبع تغذیه.

دوربین کانن پاورشات G7 X III

کانن پاورشات G7 X III

کانن می‌گوید دوربین G7 X III را به‌گونه‌ای طراحی کرده است که «دوربین ویدئوبلاگ نسل آینده» باشد. اتصال بی‌سیم این دوربین به کاربر این امکان را می‌دهد که از آن برای پخش زنده‌ی فایل‌های ویدئویی در رسانه‌هایی مانند یوتیوب استفاده کند. ازنظر سخت‌افزاری، جلو دوربین یک لنز 4.2x نوری (۱۰۰-۲۴ میلی‌متری با دیافراگم f/1.8-2.8 در معیار ۳۵ میلی‌متری) با تثبیت‌کننده‌ی اپتیک برای تصاویر قرار گرفته است.

کانن پاورشات G7 X III

در پشت دوربین، نمایشگر LCD لمسی سه‌اینچی با قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه برای عکس‌های سلفی و نیز چرخش ۴۵ درجه به‌سمت پایین نصب شده است.

کانن پاورشات G7 X III

سایر ویژگی‌های این مدل بدین شرح هستند:

  • یک درگاه خروجی HDMI
  • امکان ثبت تصاویر با فرمت RAW با سرعت ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه با فوکوس خودکار One Shot
  • یک جک میکروفون
  • رابط کاربری پیشرفته
  • برنامه‌ی Creative Assist برای عکس‌ها و ویدیوها
  • دوربین کانن G5 X Mark II

    کانن پاورشات G5 X Mark II

    دوربین G5 X Mark II منظره‌یاب الکترونیک (EVF) پاپ‌آپ OLED در اندازه‌ی ۰.۳۹ اینچ و با وضوح تصویر ۲.۳۶ میلیون پیکسل دارد. فوکوس خودکار در این دوربین‌ها اکنون به‌لطف سیستم AF لمسی جدیدی که روی نمایشگر لمسی LCD و زیر EVF نصب شده است، با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

    کانن پاورشات G5 X Mark II

    در جلو این دوربین‌ها، لنز 5x نوری (۱۲۰-۲۴ میلی‌متری با دیافراگم f/1.8-2.8 در معیار ۳۵ میلی‌متری) با تثبیت‌کننده‌ی اپتیک برای تصاویر جای گرفته است.

    کانن پاورشات G5 X Mark II

    دو ویژگی از ویژگی‌های دیگر این دوربین که کاربران برای عکس‌برداری می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند، حالت‌های عکس‌برداری پانوراما و نیز عکاسی از ستارگان است.

    قیمت

    دوربین‌های G7 X III و G5 X Mark II در اوت ۲۰۱۹ و به‌ترتیب با قیمت‌های ۷۵۰ و ۹۰۰ دلار دردسترس علاقه‌مندان خواهد بود.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات