بیش از ۹ میلیون نفر حداقل روزی سه ساعت Candy Crush بازی می‌کنند

دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آمارهای منتشرشده از بازی پرطرفدار کندی کراش اطلاعات جالب و باورنکردنی از اقبال کاربران به این بازی و درآمدزایی آن برای شرکت کینگ خبر می‌دهد.
تبلیغات

الکس دیل، مدیرعامل ارشد شرکت کینگ، سازنده‌ی سری بازی‌های کندی کراش (Candy Crush)، در مصاحبه‌ای با گاردین، آمار جالبی از بازی محبوب و پرسود این شرکت ارائه داده است. او در این مصاحبه اعلام کرد ۳.۴ درصد از کاربران کندی کراش، یعنی ۹.۲ میلیون کاربر، حداقل روزی سه ساعت را صرف این بازی می‌کنند. این آمار درخورتوجه است و احتمال اعتیادآوربودن این بازی را مطرح می‌کند؛ اما مدیران شرکت کینگ معتقدند این بازی با وجود این آمار به هیچ‌وجه اعتیادآور نیست. طبق آمارهای سال گذشته، کاربران روزانه ۲,۶۰۰ دلار برای کندی کراش هزینه می‌کردند که در طول سال، مبلغ هنگفتی را تقدیم شرکت کینگ می‌کند.

آمارهای منتشرشده می‌گوید کندی کراش ۲۷۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و جالب اینکه اگر کاربران کندی کراش تصمیم می‌گرفتند کشوری تشکیل دهند، طبق سرشماری جمعیت جهانی در سال ۲۰۱۷، سرزمین خیالی آن‌ها جزو پنج کشور پرجمعیت دنیا می‌شد.

کندی کراش / candy crush

دیل پیش‌ازاین به اعضای کمیته‌ی دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش (DCMS) گفته بود:

مهم این است که کاربران ما اوقات خوشی را هنگام بازی کندی کراش تجربه می‌کنند.

او درباره‌ی اینکه بازی کندی کراش زمان مفید افراد را از بین می‌برد یا خیر، چنین پاسخ داده است:

از ۲۷۰ میلیون بازیکن کندی کراش ۳.۴ درصد (۹.۲ میلیون نفر) سه یا چند ساعت در روز و ۰.۱۶ درصد (۴۳۲ هزار نفر) حداقل ۶ ساعت در روز را صرف این بازی می‌کنند که زمان زیادی نیست.

او آمار جالبی نیز از کاربرانی داده که شاید کمتر به آن توجه شود: زنان ۲۵ سال به بالا فقط ۳۸ دقیقه در روز به این بازی مشغول هستند که این نشان می‌دهد کندی کراش زمان مفید افراد بزرگسال را از بین نمی‌برد.

دیل درباره‌ی صرف هزینه‌ی روزانه ۲,۶۰۰ دلاری کاربران برای خرید آب‌نبات‌های طلایی نیز توضیح داد که بازیکنان از این آب‌نبات‌های طلایی در مدت ۷ ماه استفاده می‌کنند و کاربران برای خرید این آب‌نبات‌ها کاملا منطقی تصمیم می‌گیرند و هیچ اجباری در آن نیست. او در پاسخ به راه‌حل شرکت کینگ برای جلوگیری از اعتیاد کاربران به این بازی گفته است بازی اقداماتی به‌منظور محدودکردن زمان بازی بازیکنان انجام می‌دهد؛ ولی بازیکنان از این اقدامات راضی نیستند و با خرید آب‌نبات طلایی به بازی بازمی‌گردند.

وب‌سایت Variety اعلام کرده بازی کندی کراش یکی از پرسودترین کسب‌وکارهای جهان است و شرکت کینگ در سری جدید این بازی که سال ۲۰۱۸ منتشرشده، ۱.۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

شما کاربران محترم زومیت روزانه چند ساعت این بازی را انجام می‌دهید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات