نظرسنجی: جذاب‌ترین اتفاق یا محصول معرفی‌شده در WWDC 2019 چه بود؟

یک‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
رویداد WWDC 2019 با محصولات و تازه‌های بخش سیستم‌عامل در اکوسیستم اپل به پایان رسید اما کدام محصول یا سرویس جدید جذابیت بیشتری برای شما داشت؟
تبلیغات

کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل موسوم به WWDC همانند رویدادهای مشابه ردموندی‌ها و گوگل بهار هر سال برای ارتباط مستقیم با توسعه‌دهندگان و معرفی تازه‌های نرم‌افزاری برگزار می‌شود. کنفرانس امسال همانند سال‌های گذشته از نظر اجرا در سطح بسیار خوبی قرار داشت و موفقیت اپل در ایجاد هیجان در رویدادهایش را بار دیگر تکرار کرد اما با فروکش کردن این هیجان رسانه‌ای فرصت مناسبی برای به رای گذاشتن تازه‌های اپل فراهم شده است.

اپل و گوگل در سال‌های اخیر برای جذاب‌تر کردن هرچه بیشتر رویدادهای توسعه‌دهندگان اقدام به معرفی یک محصول سخت‌افزاری می‌کنند؛ گوگل گوشی‌های پیکسل‌ میان‌رده‌ی خود را به IO آورد و اپل نیز نسل جدید مک پرو را درکنار یک مانیتور استودیویی به جهانیان معرفی کرد.

از مهم‌ترین تغییرات iOS 13 نسبت به گذشته می‌توان به بهبود سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها، پشتیبانی Files از حافظه‌های خارجی، تم تیره و Sign in with apple اشاره کرد. عده‌ای تغییرات انقلابی‌تری را پیش‌بینی‌ می‌کردند و عده‌ای دیگر نیز به تغییرات انجام‌شده در پس‌زمینه به چشم یک پیشرفت خوب نگاه می‌کنند، اما نظر شما چیست؟

اپل همچون گذشته، ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های مهم برای اپلیکیشن‌های اختصاصی مانند سافاری را نیز در نسخه‌ی جدید فراموش نکرده است. watchOS 6 به‌عنوان سیستم‌عامل پوشیدنی‌های کوپرتینویی‌ها حالا اپ‌استور مخصوص به خود را دارد و ویژگی‌ها جدید مرتبط با سلامتی و چند واچ‌فیس جدید را در آن شاهد خواهیم بود؛ استقلال بیشتر اپل واچ از آیفون‌ها اصلی‌ترین هدف این به‌روزرسانی محسوب می‌شود.

ios 13, ipados 13, watchos 6

macOS Catalina یا نسخه‌‌ی ۱۰.۱۵ سیستم‌عامل دسکتاپ کوپرتینویی‌ها دیگر از اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی پشتیبانی نخواهد کرد. استفاده از آیپد به‌عنوان نمایشگر دوم، کنترل صوتی و اجرای اپلیکیشن‌های آیپد درکنار اعلام خبر بازنشسته شدن آیتونز مهم‌ترین اتفاقات رونمایی از این سیستم‌عامل بودند. معرفی iPadOS به‌صورت رسمی، راه آیفون و آیپد را از یکدیگر جدا می‌کند؛ چندوظیفگی بهتر، مرورگر سافاری کلاس دسکتاپ، ژست‌های حرکتی ساده و جالب درکنار تغییرات صفحه‌ی هوم، آیپدها را کاربردی‌‌تر از هر زمان دیگری کرده است.

کاربران به کمک iPadOS دیگر محدودیتی برای اجرای دو صفحه از یک اپلیکیشن نخواهند داشت. اپل همچنین در ابتدای نطق اصلی WWDC امسال، نسخه‌ی جدید tvOS با پشتیبانی از چند کاربر را معرفی کرد. 

Mac Pro / مک پرو

سرانجام پس از ۶ سال، نسل جدید مک پرو با طراحی کاملا متحول‌شده در جریان رویداد امسال معرفی شد؛ قیمت پایه‌ی ۶ هزار دلاری و تنوع زیاد سخت‌افزار قابل سفارش برای این غول قدرتمند به‌خوبی بازار هدف سطح بالای آن را نشان می‌دهد. طراحی رنده‌مانند این کامپیوتر ماژولار اپل واکنش‌های متنوعی را در پی داشته است.

اپل به‌لطف این طراحی، فن‌های بزرگ و هیت‌سینک‌های مخصوص این کامپیوتر قدرتمند را خنک می‌کند؛ پشتیبانی از ۸ اسلات PCI Express‌، قابل سفارش با ۱.۵ ترابایت رم و پردازنده‌‌‌ی ۲۸ هسته زئون درکنار استفاده از ۴ پردازنده‌ی گرافیکی مخصوص وگا II از جمله ویژگی‌های این محصول محسوب می‌شوند. کاربران حرفه‌ای که بازار هدف اصلی این کامپیوتر محسوب می‌شوند، برای خرید قدرتمندترین مک پرو احتمالا نیازمند ۳۵ الی ۵۰ هزار دلار خواهند بود. نظر شما در مورد طراحی این محصول چیست؟

اپل Pro Display XDR را نیز با بازار هدف خالقان محتوا و کاربران حرفه‌ای معرفی کرده است؛ این نمایشگر ۵ هزار دلاری به پنلی LCD با قابلیت تولید ۱۰۰۰ نیت روشنایی پایدار تمام صفحه و روشنایی حداکثری ۱۶۰۰ نیتی مجهز شده است؛ اپل برای پایین نگاه داشتن دمای دستگاه از طراحی مشبک مشابه با مک پرو در پشت دستگاه بهره گرفته‌ است.

فضای رنگی گسترده و کنتراست بسیار بالا، مواری هستند که پرو دیسپلی XDR را به گزینه‌‌ای مناسب برای حرفه‌ای‌ها بدل کرده‌اند. نوبت به پایه‌ی خبرساز این مانیتور می‌رسد که با قیمت ۱۰۰۰ دلاری خود جنجال‌آفرین شده است؛ کنایه‌های آمیخته با طنز در مورد این پایه‌ به‌سرعت در شبکه‌های اجتماهی خبرساز شد؛ نظر شما در مورد قیمت محصولات اپل و به‌روزرسانی‌‌ سیستم‌های عامل جدید این شرکت چیست؟ آیا تغییرات مفید و قابل‌توجهی در اکوسیستم اپل در حال انجام است؟

شما می‌توانید علاوه‌بر شرکت در نظرسنجی زیر، ما و دیگر کاربران را از نقطه‌نظرات خود در بخش دیدگاه‌ها آگاه سازید.

به نظر شما جذاب‌ترین اتفاق و محصول در رویداد WWDC 2019 اپل کدام است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات