هاچبک تمام برقی سئات Mii رونمایی شد

پنج‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
سئات از نسخه‌ی نهایی خودروی کوچک شهری خود با نام Mii رونمایی کرد. این محصول، یک هاچ‌بک برقی است که با هر بار شارژ، بیش از ۲۶۰ کیلومتر طی می‌کند.
تبلیغات

سئات به‌طور رسمی اعلام کرد که تا پایان امسال، خودروی برقی شهری کوچک خود با نام Mii را روانه بازار خواهد کرد. سئات Mii اولین محصول تمام الکتریکی این خودروساز به شمار می‌رود.

سئات Mii با هر بار شارژ می‌تواند ۲۶۰ کیلومتر مسافت طی کند. موتور برقی این خودرو با فولکس واگن e-UP مشابه است و می‌تواند ۸۲ اسب‌بخار قدرت تولید کند. این خودروی برقی براساس نسخه‌ی دیزلی سئات Mii ساخته می‌شود و پلتفرم آن با اشکودا سیتی‌گو (Citigo) و فولکس واگن UP مشابه است. سئات هدف از تولید چنین خودرویی را تلفیق هزینه‌ی پایین با فناوری پیشرفته و طراحی دینامیک عنوان کرده است.

2020 Seat Mii Electric

از نظر طراحی ظاهری Mii الکتریکی به نسخه‌ی دارای پیشرانه‌ی احتراق داخلی شباهت زیادی دارد به طوری که چراغ‌ها و جلوپنجره کاملا یکسان هستند و تنها تفاوت آن‌ها در عبارات نوشتاری روی بدنه، حذف خروجی اگزوز و رینگ‌های آلومینیومی خاکستری رنگ در مدل برقی هستند. این رینگ‌ها به‌صورت استاندارد روی Mii عرضه می‌شوند و نیازی به پرداخت هزینه‌ی اضافی برای آن‌ها نیست.

2020 Seat Mii Electric

در داخل کابین نیز تفاوت‌ بین نسخه‌ی احتراقی و برقی بسیار کم است. گرچه داشبورد کمی تغییر یافته و بیشتر به فولکس واگن UP شباهت دارد. روی داشبورد سمت سرنشین یک نوشته‌ی Mii Electric بزرگ نصب شده است تا الکتریکی بودن خودرو را به سرنشینان گوشزد کند.

2020 Seat Mii Electric

این خودرو از نظر ظاهری نکته‌ی خاصی ندارد ولی در عوض در بخش فنی خود، فراتر از انتظار است. به‌گفته‌ی سئات، موتور برقی این مدل می‌تواند ۲۱۲ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند که این عدد برای یک خودروی کوچک شهری بسیار عالی است. گشتاور موتور برقی به‌صورت آنی و بدون تأخیر به چرخ‌ها منتقل می‌شود. جالب است که سئات به‌جای سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت در این مدل، زمان صفر تا ۵۰ کیلومتربرساعت را اعلام کرده که برابر با ۳.۹ ثانیه است. چنین عملکردی برای فرار از ترافیک شهری بسیار خوب به نظر می‌رسد. حداکثر سرعت Mii الکتریکی نیز ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت است.

2020 Seat Mii Electric

پک باتری سئات Mii الکتریکی ۳۶.۸ کیلووات ساعت ظرفیت دارد و همان‌طور که گفتیم می‌تواند شعاع حرکتی ۲۶۰ کیلومتری را برای این خودرو فراهم کند. برای شارژ کردن این باتری، می‌توان از یک شارژر ۷.۲ کیلوواتی استفاده کرد که ظرف ۴ ساعت، ۸۰ درصد ظرفیت باتری را شارژ می‌کند.

2020 Seat Mii Electric

به‌گفته‌ی لوکا دمیو، مدیرعامل سئات، بازار خودروهای برقی اروپا هر روز در حال گسترش است به طوری که در چهارماهه‌ی نخست امسال این بازار ۴۶ درصد رشد نشان داده است. به همین خاطر محصولات الکتریکی در آینده نقش مهمی بازی خواهند کرد. مدل Mii الکتریکی نیز اولین قدم سئات در این بازار است و می‌خواهد به‌عنوان یک خودروی الکتریکی ارزان‌قیمت مطرح شود.

سئات Mii الکتریکی از ماه‌های پایانی سال جاری میلادی به فروش خواهد رسید و اوایل سال ۲۰۲۰ تحویل خریداران خواهد شد. هنوز قیمت این خودرو اعلام نشده است.

2020 Seat Mii Electric
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات