سیری با صدای طبیعی‌تر، ویژگی‌های جدیدی برای ایرپاد و هوم‌پاد ارائه می‌دهد

سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل در جریان رویداد WWDC 2019 اعلام کرد دستیار هوشمند صوتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی سیری با صدای بهتر، ویژگی‌های جدیدی دراختیار کاربران ایرپاد و هوم‌پاد قرار می‌دهد.
تبلیغات

در رویداد WWDC، قابلیت‌های جدید و به‌روززسانی‌هایی برای دستیار هوشمند صوتی سیری معرفی شد. براساس اعلام کوپرتینویی‌ها، دستیار هوشمند صوتی مبتنی‌بر هوش ممصنوعی اپل می‌تواند با صدای طبیعی‌تری به کاربران سرویس‌ بدهد؛ درنتیجه کاربران ایرپاد و هوم‌پاد می‌توانند از قابلیت‌های صوتی جدید سیری بهره ببرند. در رویداد مذکور گفته شد اپل با کمک ایرپاد اجازه‌ی اشتراک‌گذاری فیلم و موسیقی را با دوستان فراهم می‌کند. همچنین، وقتی پیامک دریافت شود، سیری آن را برای کاربر می‌خواند و امکان پاسخ‌دهی ازطریق هندرفری را برای کاربران فراهم می‌‌کند.

Siri

هوم‌پاد نیز به‌زودی امکان پاسخ‌دهی به‌صورت سفارشی‌سازی‌شده را برای کاربران فراهم خواهد کرد؛ ازاین‌رو، کاربران می‌توانند موسیقی را براساس سابقه‌ی موسیقی‌های پخش‌شده گوش بدهند و به اطلاعات مربوط‌به تقویم، یادآورها، تماس‌ها، پیام‌ها و یادداشت‌های خود را به‌صورت صوتی دسترسی داشته باشند. گفتنی است الکسا آمازون و گوگل اسیستنت نیز امکانات شخصی‌سازی‌شده‌ی مختلفی مبتنی‌بر دستیار صوتی هوشمند و ازطریق صحبت‌کردن دراختیار کاربران قرار می‌دهند. 

افزون‌براین، هوم‌پاد امکان گوش‌دادن به موسیقی یا پادکست دلخواه کاربر را فقط با نزدیک‌‌کردن آیفون به دستگاه فراهم می‌‌کند. حتی زمانی‌که کاربر اتاق را ترک می‌کند، می‌تواند همچنان به آن قطعه‌ی موسیقی گوش بدهد. سرویس عصبی تبدیل متن به گفتار یا (TTS) در iOS 13، صدای طبیعی‌تری در سیری ارائه‌ می‌دهد که برای استفاده‌ی اول، به نمونه‌ی صدای انسانی نیاز‌ی نخواهد داشت.

سیری در اپل کارپلی (Car Play) نیز با اپلیکیشن جدید تقویم به‌همراه بازطراحی موسیقی روی نمایشگرهای خودرو و آلبوم‌های بیشتر به‌روزرسانی شده است. درنهایت، اپلیکیشن‌های میان‌بر نیز می‌توانند به‌صورت خودکار فرمان‌های صوتی سفارشی چندمرحله‌ای را براساس عادت‌های کاربر به‌اجرا درآورند. کلیدهای میان‌بر مجموعه‌ای از فرمان‌های از‌پیش‌تعیین‌شده برای اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و Ride-Hailing و سایر گروه‌های حاص اپلیکیشن‌ها را روی SiriKit تکمیل می‌کنند. 

به‌روزرسانی‌های بیشتری برای سیستم‌عامل iOS 13 در فصل پاییز معرفی خواهد شد. در جریان رویداد WWDC، مک OS کاتالینا برای پشتیبانی از اپلیکیشن‌های آیپد و به‌‌عنوان پایان کار رسمی آیتونز و watch OS 6 با افزودن اپ‌استور و واچ‌‌فیس‌‌های جدید و cycle tracking در Watch OS 6 با موضوع سلامت زنان معرفی شدند. 

سال گذشته در جریان رویداد WWDC، کوپرتینویی‌ها ویژگی Shortcuts را برای دستیار صوتی سیری رونمایی کردند که راهکاری برای شخصی‌سازی فرمان‌های صوتی در این دستیار صوتی ازطریق به‌روزرسانی نسخه‌ی سیستم‌عامل iOS بود. پاییز سال گذشته با معرفی سیستم‌عامل iOS 12، ویژگی Shortcuts برای اجرای اپلیکیشن‌هایی همچون اپلیکیشن Nike Run Club و آموزش روزانه‌ی واژگان Merriam-Webster معرفی شد. با استفاده از این ویژگی، کاربران می‌توانستند با گفتن «سلام سیری، اکی گوگل» با اپلیکیشن‌های Google Assistant iOS تعامل داشته باشند. به‌نظر می‌رسد ویژگی Shortcuts در اپلیکیشن اتوماسیون Workflow ادغام شده است؛ اپلیکیشنی که در سال ۲۰۱۷، اپل آن را خرید

ویژگی Shortcuts سیری در رقابت با Alexa Routines و Google Assistant Routines معرفی شده تا کاربران بتوانند از مزایای فرمان‌های صوتی سفارشی برای فعالیت‌های چندوظیفه‌ای بهره ببرند. شایان ذکر است Bixby Routines برای شخصی‌سازی دستیار هوشمند سامسونگ در اوایل سال جاری معرفی شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات