فولکس واگن I.D.R رکورد سریع‌ترین خودرو برقی در نوربرگ‌رینگ را شکست

سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
خودرو مسابقه‌ای الکتریکی فولکس واگن با نام I.D.R توانست در پیست نوربرگ‌رینگ رکوردشکنی کند.
تبلیغات

رکوردهای کمی در جهان وجود دارند که ازنظر اهمیت بتوانند با رکورد پیست نوربرگ‌رینگ برابری کنند. پیست نوربرگ‌رینگ آلمان پیستی است که هر خودروسازی دوست دارد رکورد آنجا را در دست داشته باشد؛ چون با رکوردشکنی در آنجا، خودرو رکوردشکن و سازنده‌ی آن نیز در صدر اخبار رسانه‌ها قرار می‌گیرند. به‌تازگی خودرو الکتریکی مسابقه‌ای فولکس واگن به‌نام I.D.R موفق شده پیست ۲۰ کیلومتری نوربرگ‌رینگ را در ۶ دقیقه و ۵.۳۳۶ ثانیه طی کند و رکورد خودروهای الکتریکی را بشکند. بدین‌ترتیب، I.D.R موفق شد رکورد قبلی را ۴۰ ثانیه جابه‌جا کند؛ رکوردی که خودرو Nio EP9 در سال ۲۰۱۷ از خودی به‌جای گذاشته بود.

خودروی الکتریکی فولکس‌واگن I.D پایکس پیک / VolksWagen I.D. R Pikes Peak

رانندگی این خودرو برعهده‌ی رومیان دوماس، راننده‌ی کارخانه‌ی پورشه بود. وی سال گذشته نیز توانست رکورد دیگری در مسابقات هیل‌کلایمب پایکس پیک (Pikes Peak) با همین خودرو بشکند. برای رکوردشکنی در پیست نوربرگ‌رینگ، فولکس واگن اصلاحاتی روی این خودرو اعمال کرد. این خودرو از همان باتری و موتوری استفاده می‌کند که در حالت استاندارد، در مسابقات هیل‌کلایمب روی آن قرار داشتند؛ ولی مهندسان فولکس واگن با اعمال برخی تغییرات، باعث شدند خودرو مذکور داون‌فورس بیشتری داشته باشد. افزون‌براین، این شرکت سیستم کنترل انرژی I.D.R را تعویض کرد تا بتواند به بیشترین سرعت ممکن دست پیدا کند.

خودروی الکتریکی فولکس‌واگن I.D پایکس پیک / VolksWagen I.D. R Pikes Peak

فولکس واگن I.D.R با قدرت موتور ۶۸۰ اسب‌بخاری، در حالی رکوردها را در هیل‌کلایمب و نوربرگ‌رینگ جابه‌جا کرد که خودرو رقیبش، یعنی Nio EP9، قدرتش ۱۳۴۱ اسب‌بخار بود. این موضوع اهمیت آیرودینامیک را در این خودروها نشان می‌دهد. باوجوداین، بین این دو خودرو تفاوتی اساسی وجود دارد؛ چون فولکس واگن I.D.R خودرویی ذاتا مسابقه‌ای است؛ ولی Nio خودرویی مجاز برای حرکت در جاده است.

با اینکه رکورد دوماس در نوربرگ‌رینگ بسیار سریع است، وی همچنان سریع‌تری راننده‌ی این پیست محسوب نمی‌شود و پورشه، دیگر زیرمجموعه‌ی فولکس واگن، رکورد سریع‌ترین زمان را در این پیست در دست دارد. این زمان ۵ دقیقه و ۱۹.۵۵ ثانیه است و با خودرو مسابقه‌ای پورشه ۹۱۹ ثبت شده است. به‌نظر می‌رسد اگر فولکس واگن بتواند خودرو مسابقه‌ای برقی با قدرت دوبرابر I.D.R تولید کند، بتواند رکورد پورشه ۹۱۹ را هم بشکند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات