برترین موتورسیکلت‌‌های دنیا با قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار

دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
در این مطلب به معرفی بهترین موتورسیکلت‌های بازار جهانی با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار می‌پردازیم که گزینه‌هایی بسیار خوب برای شروع موتورسواری حرفه‌ای هستند.
تبلیغات

اولین قدم برای موتورسواری، دریافت گواهینامه‌ است، چراکه باید هر مهارتی را قانونی و اصولی یاد گرفت. قدم بعدی، شناخت و افزایش توانایی‌ها است. نباید هیچ‌گاه تلاش کرد تا فراتر از توانایی‌ها و تجربه‌ موتورسواری کرد، زیرا این کار می‌تواند بسیار خطرناک باشد. بهتر است ساعات کم ترافیک را برای موتورسواری انتخاب کرد و در مکان‌های خلوت مانند پارکینگ‌ها به تمرین کنترل موتورسیکلت پرداخت. یکی دیگر از پیشنهاداتی که موتورسواران حرفه‌ای به تازه‌کارها می‌کنند، خرید موتورسیکلتی است که حتما ترمز ABS داشته باشد؛ چون این نوع ترمزها به توقف ایمن‌تر، کمک شایانی می‌کنند. در مسیرهای لغزنده یا هنگام باران نیز ترمز ضد قفل، نعمت بزرگی است.

قدم بعدی، انتخاب موتورسیکلت مناسب و صحیح برای شروع است. لزوما یک موتورسیکلت گران‌قیمت و قدرتمند انتخاب خوبی نیست. در آمریکا بیشتر افراد موتورسیکلت‌های کروزر بزرگ یا سوپربایک‌های بسیار سریع سوار می‌شوند. این نوع موتورسیکلت‌ها را برای شروع کار فراموش کنید. در ادامه می‌خواهیم چند موتورسیکلت برتر با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار معرفی کنیم که در عین داشتن قیمت مناسب، گزینه‌هایی بسیار مناسب برای افرادی هستند که می‌خواهند موتورسواری را شروع کنند.

کاوازاکی نینجا ۴۰۰

قیمت: ۵۲۹۹ دلار

موتورسیکلت Kawasaki Ninja 400

یکی از پرطرفدارترین موتورسیکلت‌های جدید بازار، کاوازاکی نینجا ۴۰۰ است. حتی حرفه‌ای‌ها نیز این موتورسیکلت را دوست دارند. نینجا ۴۰۰ را باید موتورسیکلتی همه‌کاره دانست. این موتورسیکلت هم برای یادگیری موتورسواری گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شود، هم برای سریع رفتن و هم برای استفاده‌ی روزمره، چون راندن آن بسیار آسان‌ است. هزینه‌ی نگه‌داری نینجا ۴۰۰ نیز بسیار پایین است و تقریبا به‌جز سواری آفرود می‌تواند هر نوع انتظاری از یک موتورسیکلت را پوشش دهد. قیمت نسخه‌ی ABS این موتورسیکلت ۵ هزار و ۴۹۹ دلار است. نینجا ۴۰۰ به یک پیشرانه‌ی ۳۹۹ سی سی مجهز است و ۱۶۶ کیلوگرم وزن دارد.

هارلی دیویدسن استریت ۷۵۰

قیمت ۷۵۹۹دلار

Harley-Davidson Street 750

هارلی دیویدسن این مدل را درکنار مدل استریت ۵۰۰ در سال ۲۰۱۴ به بازار معرفی کرد و آن زمان جزو بهترین محصولات این شرکت برای افرادی که می‌خواهند شروع به موتورسواری کنند، محسوب می‌شد. این مدل به نسخه‌ای ضعیف‌تر با حجم موتور کم‌تر از پیشرانه‌ی هارلی دیویدسن VROD مجهز است. استریت ۷۵۰ با وجود موتور کم‌حجم ۷۴۹ سی سی، همچنان یک هارلی دیویدسن تمام عیار محسوب می‌شود و به‌خاطر وزن ۲۳۳ کیلوگرمی خود قابلیت کنترل خوبی نیز ارائه می‌دهد.

کلیولند سایکل ورک Misfit Gen II

قیمت: ۳۴۹۵ دلار

Cleveland Cyclewerks Misfit Gen II

نسل نخست موتورسیکلت میسفیت ساخت CCW موتورسیکلتی قابل تحسین بود و حالا دومین نسل آن پیش روی ما قرار دارد. این موتورسیکلت ساخت کشور چین بوده اما طراحی آن بسیار آمریکایی است. نسل دوم میسفیت از هر نظر نسبت به نسل اول بهبود پیدا کرده است و یکی از بهترین موتورسیکلت‌های ارزان‌قیمت بازار محسوب می‌شود. 

هوندا CB500F

قیمت: ۶۰۹۹ دلار

honda cb500f

هوندا CB500F به‌طرز باورنکردنی راحت است، قدرت موتور بالایی هم دارد و به‌راحتی می‌توان روی قدرت پیشرانه‌ی ۴۷۱ سی سی آن در سبقت‌گیری‌ها حساب کرد. کیفیت ساخت CB500 فراتر از محدوده‌ی قیمتی‌اش است و می‌توان آن را یکی از بهترین‌های بازار دانست. اصلی‌ترین مشخصه‌های این مدل، راحتی بالا، قیمت کم و قدرت خوب هستند. وزن این موتورسیکلت ۱۹۱ کیلوگرم است.

هوندا Rebel 500

قیمت: ۵۹۹۹ دلار

Honda Rebel 500

هوندا ربل ۵۰۰ دارای یک نسخه‌ی کم‌حجم‌تر با نام ربل ۳۰۰ نیز است ولی ما تنها مدل ۵۰۰ با پیشرانه‌ی ۴۷۱ سی سی را در فهرست قرار دادیم. طراحی ربل ۵۰۰ عالی است و وزن ۱۸۵ کیلوگرمی آن  برای موتورسیکلتی در این کلاس بسیار مناسب است. اگر کسی به‌دنبال یک موتورسیکلت کروزر سبک و کوچک، با طراحی زیبا و البته کیفیت هوندا باشد، قطعا باید به سراغ ربل ۵۰۰ برود.

هوندا NC700X

قیمت: ۷۶۹۹ دلار

Honda NC700X

هوندا NC700X یکی از موتورسیکلت‌هایی است که راندن آن اصلا سخت نیست. پیشرانه‌ی ۶۷۰ سی سی NC700X براساس پیشرانه‌ی هاچ بک هوندا فیت شکل گرفته است؛ به همین خاطر گشتاور و دور موتور پایین‌تری دارد. در عوض راندن آن آسان است و مصرف سوخت پایینی هم دارد. هوندا NC700X با وزن ۲۱۵ کیلوگرم در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۳.۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند. قابلیت آفرود این موتورسیکلت نیز بالا است و مرکز ثقل پایین درکنار قابلیت کنترل آن باعث می‌شود بتواند پابه‌پای موتورسیکلت‌های بسیار گران‌تر از خود حرکت کند.

سوزوکی TU250X

قیمت: ۴۳۹۹ دلار

Suzuki TU250X

موتورسیکلت کوچک سوزوکی TU250X با پیشرانه‌ی ۲۴۹ سی سی خود طرحی بسیار کلاسیک دارد. وزن آن نیز ۱۴۷ کیلوگرم است که سوزوکی TU250X را تبدیل به گزینه‌ای خوب برای سوارکاران کوچک‌جثه می‌کند.

سوزوکی DR-Z400SM

قیمت: ۷۲۹۹ دلار

Suzuki DR-Z400SM

اگر کسی خواهان سفرهای کوتاه درون شهری باشد، DR-Z400SM گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شود. سوزوکی DRZ400SM در عین اینکه در ترافیک شهری و آفرود خوب ظاهر می‌شود، لذت رانندگی بالایی هم دارد. پیشرانه‌ی آن ۳۹۸ سی سی حجم دارد و وزن آن نیز ۱۴۶ کیلوگرم است. ارتفاع زین این مدل بالا بوده و معادل ۸۹ سانتی‌متر است که باعث دید خوب سوارکار می‌شود.

تریومف بانویل T100

قیمت: ۱۰۴۰۰ دلار

Triumph Bonneville T100

تریومف T100 به‌دلیل قیمتش نباید در این فهرست قرار بگیرد اما به‌دلیل شایستگی‌ آن می‌توان از ۴۰۰ دلار قیمت بالاتر موتورسیکلت چشم‌پوشی کرد. تریموف بانویل با اینکه طراحی کلاسیکی دارد اما یک موتورسیکلت کاملا مدرن است و لذت سواری بالایی هم ارائه می‌کند. پیشرانه‌ی آن ۹۰۰ سی سی حجم دارد و وزن آن نیز ۲۳۴ کیلوگرم است. 

یاماها SR400

قیمت: ۵۹۹۹ دلار

Yamaha SR400

یاماها TU250X از اوایل دهه‌ی ۱۹۷۰ تاکنون در خط تولید قرار دارد و همچنان از پیشرانه‌ی هواخنک تک سیلندر با حجم ۳۹۹ سی سی استفاده می‌کند. سواری این موتورسیکلت راحت است و تنها ۱۷۴ کیلوگرم وزن دارد.

یاماها بولت

قیمت: ۷۹۹۹ دلار

Yamaha Bolt

اگر هدف شما، خرید یک کروزر ارزان، زیبا، ایمن و قابل اطمینان باشد، یاماها بولت یکی از بهترین‌های بازار است. پیشرانه‌ی این موتورسیکلت ۹۴۲ سی سی حجم دارد و وزن کل موتورسیکلت نیز ۲۴۹ کیلوگرم است. راندن یاماها بولت نسبت به محصولات هارلی دیویدسن آسان‌تر است.

رویال انفیلد بولت ۵۰۰

قیمت: ۴۹۹۹ دلار

Royal Enfield Bullet 500

بولت یکی از قدیم‌ترین محصولات رویال انفیلد است ولی طی سال‌های اخیر تغییرات بسیار کمی کرده است. طراحی این مدل همچنان قدیمی و کلاسیک است و راندن آن نیز به آسانی انجام می‌شود. البته کیفیت مدل‌های جدید بولت بالاتر است و به همین دلیل باید این موتورسیکلت را در این فهرست جزو بهترین‌ها دانست. رویال انفیلد قابلیت شخصی‌سازی زیادی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. وزن این مدل ۱۹۴ کیلوگرم است و از یک پیشرانه‌ی ۴۹۹ سی سی استفاده می‌کند. رویال انفیلد بولت از سال ۱۹۳۱ در خط تولید قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات