تعداد کاربران اشتراکی اپل موزیک از مرز ۶۰ میلیون نفر عبور کرد

شنبه ۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل اعلام کرد تعداد کاربران اشتراکی سرویس اپل‌موزیک از مرز ۶۰ میلیون نفر عبور کرده است.
تبلیغات

سرویس استریم موزیک اپل که از زمان آغاز‌به‌کار همواره درحال‌رشد بوده، پنج ماه پس از گذشتن از مرز ۵۰ میلیون کاربر، به تعداد ۶۰ میلیون کاربر اشتراکی در سراسر جهان رسید.

ادی کیو، قائم‌مقام ارشد بخش سرویس‌های اپل، در گفت‌وگو با سایت فرانسوی Numerama با اعلام این خبر و بدون اشاره به تعداد دیگر کاربران این پلتفرم گفت:

اپل‌موزیک سرویس استریم شماره‌‌یک در اکوسیستم اپل است.

با وجود این پیشرفت چشمگیر، اپل‌موزیک همچنان ازنظر تعداد کاربر اختلاف معناداری با مهم‌ترین رقیبش اسپاتیفای دارد. این پلتفرم آوریل گذشته از مرز ۱۰۰ میلیون کاربر اشتراکی عبور کرد. البته، نرخ رشد کاربران اشتراکی اپل‌موزیک در‌مقایسه‌با اسپاتیفای بیشتر بوده است. اسپاتیفای پریمیوم از سال ۲۰۰۸ و اپل‌موزیک از سال ۲۰۱۵ سرویس خود را ارائه می‌کنند.

آوریل گذشته، اعلام شد تعداد کاربران اشتراکی اپل‌موزیک در آمریکا از تعداد کاربران اسپاتیفای بیشتر شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد سرویس اپل در‌حال‌حاضر در آمریکا با ۲۸ میلیون کاربر، درمقایسه‌با رقیب دومیلیون کاربر بیشتر دارد.

اپل موزیک

مطالعه‌ی مقایسه‌ای بین برندهای تجاری که در ماه مه گذشته انجام شد، نشان می‌دهد ارزش برند اپل‌موزیک در‌مقایسه‌با سایر اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های استریم موسیقی کاهش پیدا کرده است. اپل‌موزیک که در سال ۲۰۱۸ با ارزش‌ترین برند این بازار  بود، به پنجمین برند با ارزش در سال ۲۰۱۹ تبدیل شده است. در این یک سال، اسپاتیفای و پاندورا، دو رقیب اصلی اپل‌موزیک، از این برند عبور کرده‌اند.

کو از روند عضوگیری اپل‌موزیک و وضعیت فعلی این پتلفرم ابراز رضایت می‌کند؛ اما در‌عین‌حال می‌گوید:

نسخه‌ی بعدی ثابت می‌کند سرویس اپل‌موزیک همواره می‌تواند کامل‌تر از گذشته شود.

جینیس، یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های تخصصی انتشار متن قطعه‌های موسیقی، اخیرا گوگل را متهم کرده متن‌های این سایت را بدون ذکر منبع و برای نمایش در صفحه‌ی اول جست‌وجویش سرقت می‌کند. کیو تلاش کرد اپل‌موزیک را از این حاشیه‌ها دور کند:

ما اغلب کارهای مربوط‌به این بخش را خودمان انجام دادیم.

ادی کیو درباره‌ی بازنشسته‌شدن آیتیونز و در پاسخ به این پرسش که اپل‌موزیک را ترجیح می‌دهد یا آیتیونز گفت:

مدت زیادی روی آیتیونز و اپل‌موزیک کار کردم و به هر دو آن‌ها تعصب دارم. البته، آیتیونز را دوست دارم؛ اما معتقدم اپل‌موزیک از هر نظر بهتر است. ما در‌حال‌حاضر پلتفرم بهتری دراختیار داریم و هیچ نیازی نیست حسرت گذشته را بخوریم.

یکی از دلایل توقف سرویس آیتیونز پیچیدگی آن بود. در طول زمان و با اضافه‌شدن قابلیت‌های جدید به این سرویس، کاربران برای فهمیدن اینکه بعضی کارها را چطور انجام دهند، با مشکل رو‌به‌رو شدند.

اپل موزیک

کیو دراین‌باره گفت:

سعی می‌کنیم برای حل این مشکل کارت‌هایی در صفحه‌ی اصلی نرم‌افزار قرار دهیم تا کاربرانی که تا‌به‌حال از قابلیت‌هایی چون فهرست پخش استفاده نکرده‌اند، از وجود چنین قابلیت‌هایی آگاه شوند. بااین‌حال، در پاسخ به سؤال مربوط‌به پیچیدگی باید بگویم رابط کاربری‌مان را که قرار است درباره‌ی این قابلیت‌ها اطلاعات ارائه کند، باید ساده نگه داریم.

کیو دراین‌باره مثالی ارائه کرد. او گفت موسیقی و پادکست باید از هم جدا باشند:

این دو کاملا متفاوت هستند. شما هرگز بعد از گوش‌دادن به پادکست سراغ موزیک نمی‌روید و بعد دوباره پادکست گوش نمی‌کنید. تجربه نشان داده جدا‌کردن این دو روی iOS تصمیم کاملا درستی بوده است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات