قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ سری 4 جان پیر زن ۸۷ ساله را نجات داد

جمعه ۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
مطالعه 3 دقیقه
قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ سری ۴ این بار توانست جان پیر زن ۸۷ ساله‌ی آمریکایی را که در اثر تصادف دچار شکستگی استخوان شده بود، از کام مرگ نجات دهد.
تبلیغات

وقتی کوپرتینویی‌ها اپل واچ سری ۴ را با ویژگی تشخیص سقوط معرفی کردند، برخی این قابلیت را به‌سخره گرفتند و ادعا می‌کردند کارایی زیادی نخواهد داشت؛ اما همین ویژگی که در بدو معرفی مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود، توانست جان پیر زن ۸۷ ساله‌ای را از کام مرگ نجات دهد.

دوتی وایت، پیر زن ۸۷ ساله‌ی آمریکایی در مسیر بازگشت از فروشگاه مواد غذایی در منطقه‌ی کنبانکپورت ایالت مین با خودرویی که از سمت مقابل حرکت می‌کرد، تصادف شدیدی کرد.

اپل واچ

ظاهراً دوتی وایت، در شرایطی قرار می‌گیرد که دیگر نمی‌‌تواند با گوشی آیفون خودش کسی را از وقوع حادثه مطلع و درخواست کمک کند. اما خوشبختانه ازآنجاکه وی اپل واچ سری ۴ به‌ مچ دستش بسته بود، قابلیت تشخیص سقوط ساعت هوشمند اپل، به کمک او می‌آید و جانش را نجات می‌دهد.

ویژگی تشخیص سقوط بعد از چندین بار اعلام وضعیت اضطراری و عدم پاسخگویی خانم وایت به این هشدارها، مطمئن می‌شود اتفاقی برای دوتی وایت افتاده و درنتیجه با شماره‌‌های تماس اضطراری که روی اپل واچ تنظیم شده بودند، تماس می‌گیرد و البته موقعیت مکانی وقوع حادثه را نیز به‌اشتراک می‌گذارد. دوتی وایت به خبرگزاری ایالت مین توضیح می‌دهد:

اپل واچ به پسرم در فلوریدا، تماس گرفته بود. بعد هم به دختر در ماساچوست و دختر دیگرم در ایالت مین تماس گرفته بود. فرزندانم مطمئن شده بودند که اتفاقی برای من افتاده است. ازطریق اطلاع‌رسانی اپل واچ، حتی فرزندانم می‌دانستند این حادثه در چه مکانی برای من اتفاق افتاده است.

ظاهراً اعضای خانواده‌ی دوتی وایت بلافاصله بعد از دریافت پیام از سوی اپل واچ، اقدام می‌کنند. جیمز وایت پسر بزرگ خانواده با خواهرش که در فاصله‌ی نزدیک‌تری به محل وقوع حادثه بود، تماس می‌گیرد ولی در کمال ناباوری متوجه می‌شود، اپل واچ هر سه فرزند خانم دوتی وایت را از این موضوع مطلع کرده است. دختر خانم وایت به‌سرعت خودش را به محل حادثه می‌رساند.

اپل واچ

دوتی وایت با آنکه در این حادثه، دچار شکستگی‌ استخوان شده بود، ولی از اینکه ساعت هوشمند اپل همراهش بوده بسیار خوشحال است. او معتقد است که اگر اپل واچ سری ۴ را به‌همراه نداشت معلوم نبود چه زمانی نیروی‌های کمکی به آن منطقه می‌رسیدند.

پیش‌تر نیز اپل واچ سری ۴ جان یک بیمار مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی را نجات داده است. البته باید درنظر داشت که قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ سری 4 برای افرادی با سن کمتر از ۶۵ سال به‌صورت پیش‌فرض غیرفعال است و کاربران در این رده‌ی سنی باید قابلیت تشخیص سقوط را به‌صورت دستی فعال کنند.

قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ، در سه وضعیت مختلف از جمله سقوط آزاد، پرت شدن و لیز خوردن را مورد توجه قرار می‌دهد. در صورتی که شتاب‌سنج دستگاه هر یک از این حالت‌ها را شناسایی کند، هشدار می‌دهد. وقتی ساعت هوشمند اپل هشدار می‌دهد و متوجه شود که کاربر هیچ‌گونه واکنشی نسبت به هشدار داده شده نشان نمی‌دهد، با شماره تلفن‌های اضطراری که از قبل روی دستگاه تنظیم شده است تماس می‌گیرد و موقعیت مکانی محلی که حادثه‌ی احتمالی در آن رخ داده است را دراختیار شماره‌ی تلفن‌های مربوطه به‌اشتراک می‌گذارد.

همان‌طور که گفته شد، این نخستین بار نیست که اپل واچ جان فردی را از کام مرگ نجات می‌دهد. اوایل سال جاری نیز ساعت هوشمند اپل توانست جان فردی ۸۰ ساله را که در اثر سر خوردنِ پا زمین خورده بود، نجات دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات