۵ نکته مثبت و منفی وان‌پلاس 7 پرو

چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
مطالعه 9 دقیقه
وان‌پلاس ۷ پرو یکی از قدرتمندترین پرچمداران حال حاضر بازار گوشی‌های هوشمند است. در این مطلب قصد داریم به پنج نکته‌ی مثبت و پنج نکته‌ی منفی در مورد این محصول اشاره کنیم.
تبلیغات

بی‌شک وان‌پلاس ۷ پرو یکی از گوشی‌های هوشمند بسیار خوب معرفی‌شده در سال جاری محسوب می‌شود. تعدادی از منتقدین در بررسی‌های خود از وان‌پلاس ۷ پرو، از این محصول به‌عنوان بهترین گوشی هوشمندی که هم‌اکنون می‌توان آن را خرید، یاد کرده‌اند. این گوشی هوشمند به‌قدری خوب است که انتخاب فقط پنج مورد از مزایای آن کمی سخت است. اگرچه وان‌پلاس ۷ پرو گوشی هوشمندی است که قابلیت‌های زیادی به کاربران ارائه می‌دهد، اما شرکت سازنده‌ی این محصول برای ارائه‌ی قیمتی رقابتی، برخی از امکانات و ویژگی‌های آن را کم‌تر مدنظر قرار داده است. اگر قصد خرید وان‌پلاس ۷ پرو را دارید، بهتر است پیش از اقدام به خرید، نکات زیر را در نظر داشته باشید.

نکات مثبت گوشی وان‌پلاس ۷ پرو

نمایشگر

وان پلاس ۷ پرو

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث شده از وان‌پلاس ۷ پرو به‌عنوان قاتل پرچمداران (Flagship Killer) یاد شود، قطعا صفحه‌نمایش باکیفیت این محصول است. این دستگاه به یک نمایشگر بزرگ امولد با وضوح 1440p مجهز شده است. از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر می‌توان به نرخ رفرش ۹۰ هرتز اشاره کرد. حاشیه‌های صفحه‌نمایش وان‌پلاس ۷ پرو بسیار باریک بوده و شرکت سازنده برای دستیابی به این طراحی، از یک دوربین سلفی بالارونده استفاده کرده است. تاکنون صفحه‌نمایش‌های تعبیه‌شده روی گوشی‌های هوشمند سامسونگ به‌عنوان برترین و با کیفیت‌ترین نمایشگرهای موبایلی معروف بوده‌اند، اما حالا وان‌پلاس ۷ پرو با ارائه‌ی یک صفحه‌نمایش بسیار باکیفیت به رقیبی جدی برای دستگاه‌های سری گلکسی سامسونگ تبدیل شده است. بدین ترتیب باتوجه به قیمت پایین‌تر وان‌پلاس ۷ پرو، نمایشگر این محصول از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که می‌توان برای خرید این محصول مدنظر داشت.

 قیمت

همان‌طور که در بالا اشاره شد، نمایشگر وان‌پلاس ۷ پرو بسیار باکیفیت، خوش‌ساخت بوده و حاشیه‌های آن بسیار باریک است. اگر این محصول نیز همانند گوشی‌های هم‌رده‌اش قیمتی در حدود ۹۰۰ دلار داشت، شاید نمایشگر باکیفیت آن چندان قابل‌توجه نبود. قیمت مناسب این گوشی‌ هوشمند باعث شده تا استفاده از صفحه‌نمایش باکیفیت به‌ یکی از مزایای مهم این دستگاه تبدیل شود. وان‌پلاس این گوشی را با قیمت ۶۶۹ دلار روانه‌ی بازار کرده و این درحالی است که گوشی‌ هوشمند سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس حدودا ۳۰۰ دلار گران‌تر است. البته گلکسی اس ۱۰ پلاس به قابلیت‌هایی مجهز شده که برخی از آن‌ها در وان‌پلاس ۷ پرو وجود ندارد اما نباید قیمت بالای آن را هم فراموش کرد و کاربران در هنگام خرید باید توجه داشته باشند که آیا این امکانات اضافه ارزش ۳۰۰ دلار هزینه‌ی بیشتر را دارند یا خیر.

نرم‌افزار

وان پلاس ۷ پرو

وان‌پلاس همچنان گوشی‌های هوشمند خود را با سیستم‌عامل اکسیژن OS ارائه می‌کند. این سیستم‌عامل بر پایه‌ی اندروید است. وان‌پلاس ۷ پرو قابلیت‌های شخصی‌سازی مینیمال و جالبی را دراختیار کاربر قرار می‌دهد که از جمله می‌توان به امکان تغییر رنگ‌ اجزای رابط کاربری اشاره کرد. امکان ثبت اسکرین‌شات‌های کامل اسکرول‌شونده و قابلیت ضبط فیلم از نمایشگر از جمله ویژگی‌های دیگر نرم‌افزاری وان‌پلاس ۷ پرو است. یک ویژگی جالب دیگر در اکسیژن اواس، ذن‌مد (Zen Mode) نام دارد که به‌غیر از ویژگی‌های اصلی به‌طور موقت، همه‌ی قابلیت‌های اضافه گوشی‌هوشمند مورد اشاره را غیرفعال می‌کند. در حالت ذن‌مد شما فقط می‌توانید از قابلیت برقراری و پاسخ به تماس‌ها و نیز ثبت عکس با دوربین استفاده کنید. شاید این ویژگی برای برخی افراد چندان جالب به‌نظر نرسد، اما کاربرانی که به هردلیلی به شارژر دسترسی ندارند می‌توانند با حالت ذن‌مد در مصرف باتری به‌میزان قابل‌توجهی صرفه‌جویی کنند. بدین ترتیب با غیرفعال شدن ویژگی‌های اضافه، می‌توان مدت زمان بیشتری با گوشی وان‌پلاس ۷ پرو کار کرد.

سیستم شارژ سریع Warp

شارژ بی سیم وان پلاس / oneplus wireless charge

گوشی‌ هوشمند وان‌پلاس ۷ پرو از سیستم شارژ سریع Warp که قبلا با نام دَش شارژ شناخته می‌شد، پشتیبانی می‌کند. Warp سیستم شارژ مخصوص وان‌پلاس است. وان‌پلاس با استفاده از این سیستم، گرمای تولیدشده در هنگام شارژ شدن گوشی را از دستگاه به شارژر منتقل کرده و همین موضوع سبب شده این شرکت بتواند سیستمی را توسعه دهد که گوشی هوشمند وان‌پلاس ۷ پرو امکان شارژ شدن با یک آداپتور ۳۰ واتی را داشته باشد. با نیم ساعت شارژ کردن این محصول می‌توانید تقریبا یک روز با آن کار کنید. درواقع باید اشاره کنیم که باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی وان‌پلاس ۷ پرو با ۳۰ دقیقه شارژ، بیش از ۵۰ درصد شارژ می‌شود.

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر

وان پلاس ۷ پرو

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر در گوشی‌ هوشمند وان‌پلاس ۶ تی کمی کوچک بود و کاربران در هنگام استفاده از آن با مشکلاتی مواجه بودند. حال وان‌پلاس ۷ پرو به حسگری بهتر مجهز شده که سرعت تشخیص اثر انگشت نیز در آن افزایش یافته و دقت آن نیز نسبت به نسل قبل بیشتر است. حسگر اثر انگشت تعبیه‌شده در زیر صفحه‌نمایش وان‌پلاس ۷ پرو عملکرد بسیار خوبی دارد اما باید توجه داشته باشید که این حسگر از نوع اپتیکال است. برای مقایسه باید اشاره کنیم که گلکسی اس ۱۰ به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک مجهز شده است.

نکات منفی وان‌پلاس ۷ پرو

ابعاد دستگاه

ابعاد وان پلاس پرو 7 / oneplus pro 7 size

مطمئنا تاکنون تصاویر زیادی از گوشی‌ هوشمند وان‌پلاس ۷ پرو دیده‌اید و احتمالا بررسی‌های متعددی را از این محصول مطالعه کرده‌اید. تقریبا در تمام نقدهای مربوط‌به این دستگاه، به بزرگ بودن آن اشاره شده است. شاید پس از در دست گرفتن گوشی مورد اشاره، حس کنید که بزرگ‌ترین گوشی‌ هوشمندی است که در تاکنون از آن استفاده کرده‌اید. این محصول به نمایشگری ۶.۶۷ اینچی مجهز شده و وزن آن نیز تقریبا ۲۰۶ گرم است. اگرچه وان‌پلاس نرم‌افزار این گوشی‌ هوشمند را برای کار با یک‌ دست بهینه کرده، اما درهرصورت برای دسترسی به تمامی بخش‌های صفحه‌نمایش باید انگشتان بزرگی داشته باشید.

البته، ابعاد دستگاه یک موضوع سلیقه‌ای است و شاید شما ترجیح دهید حتی از یک تبلت برای برقراری تماس استفاده کنید. باتوجه‌به اینکه وان‌پلاس مدل‌ مینی این گوشی‌ هوشمند را تولید نکرده، شاید ابعاد بزرگ آن باعث شود تا بسیاری از علاقمندان به این محصول، از خرید آن صرف‌نظر کنند.

بدنه‌ی پشتی شیشه‌ای، ولی بدون کاربرد

oneplus 7 pro / وان پلاس ۷ پرو

استفاده از بدنه‌ی شیشه‌ای در چندسال گذشته به یک امر مرسوم در تولید گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. استفاده از شیشه باعث می‌شود حس یک دستگاه رده‌بالا و باکیفیت به کاربر منتقل شود و یکی از دلایلی که سبب شده تا در دست گرفتن وان‌پلاس ۷ پرو لذت بخش باشد نیز استفاده از شیشه در بدنه‌ی این دستگاه است. اگرچه شیشه زیبایی و حس خوب را به گوشی‌های هوشمند اضافه می‌کند اما یکی از شکننده‌ترین مواد موجود محسوب می‌شود. به‌نظر می‌رسد وان‌پلاس فقط به‌دلیل عوامل زیبایی‌شناسی تصمیم به استفاده از شیشه در بدنه‌ی این گوشی‌ هوشمند گرفته است. از آنجا که بدنه‌ی شیشه‌ای وان‌پلاس ۷ پرو کاربرد خاصی ندارد، استفاده از یک بدنه‌ی آلومینیومی یا حتی پلی‌کربنات هم می‌توانست گزینه‌ی مناسبی برای تولید این دستگاه باشد.

عدم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم

این مورد به نکته‌ی قبلی مرتبط است. چرا گوشی‌ هوشمند وان‌پلاس ۷ پرو با وجود مجهز بودن به بدنه‌ی شیشه‌ای، از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند؟ سیستم شارژ سریع Warp عملکرد بسیار خوب و چشم‌گیری دارد و اگر قرار باشد کاربر یکی از دو گزینه‌ی اشاره‌شده را برای شارژ دستگاه انتخاب کند، به‌احتمال زیاد انتخاب اکثر افراد، استفاده از شارژ سریع سیمی خواهد بود. اضافه کردن قابلیت شارژ بی‌سیم از نظر فنی کار چندان سختی نیست و وان‌پلاس برای ارائه این ویژگی محدودیت فنی نداشته است. ظاهرا تنها دلیل عدم استفاده از این ویژگی، کاهش قیمت تمام‌شده‌ی وان‌پلاس ۷ پرو است. به‌نظر می‌رسد درحال حاضر همه‌ی کاربران به قابلیت شارژر بی‌سیم اهمیت زیادی نمی‌دهند ولی این ویژگی از جمله قابلیت‌هایی است که در اکثر گوشی‌های هوشمند رده‌بالای بازار دیده می‌شود و ما به‌عنوان یک خریدار انتظار داریم گوشی‌های پرچم‌دار از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی کنند.

عدم ارائه‌ی درگاه ۳.۵ میلی‌متری هدفون

وان پلاس ۷ پرو

کاربران گوشی‌های هوشمند علاقه‌ی خاصی به درگاه ۳.۵ میلی‌متری هدفون دارند و گوشی‌ها باید این ویژگی را به افراد ارائه دهند. درگاه ۳.۵ میلی‌متری هدفون درحال حاضر از جمله ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند اقتصادی محسوب می‌شود چراکه امروزه این ویژگی در اکثر پرچمداران و محصولات رده‌بالای بازار حذف شده است. شاید از نظر سازندگان گوشی‌های پرچم‌دار، افرادی که چنین محصولاتی را خریداری می‌کنند، احتمالا توانایی خرید یک هدفون بی‌سیم را هم دارند. باتوجه به اینکه گوشی‌هوشمند وان‌پلاس 6تی نیز فاقد درگاه مورد اشاره بود، جای تعجب نیست که وان‌پلاس ۷ پرو نیز همین رویه را تکرار کند. درهرصورت، نبود درگاه ۳.۵ میلی‌متری هدفون در این گوشی‌ هوشمند ناامیدکننده است. نکته‌ی دیگر اینکه وان‌پلاس در جعبه‌ی این گوشی‌ هوشمند، کابل تبدیل یواس‌بی سی به درگاه ۳.۵ میلی‌متری هدفون را ارائه نکرده است و شما باید آن را جداگانه خریداری کنید. البته قیمت این نوع دانگل‌ها که در انواع و اقسام فراوانی در بازار در دسترس قرار دارد، بسیار ارزان است.

دوربین‌ها

oneplus 7 pro / وان پلاس ۷ پرو

اگر دوربین برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد، گوشی وان‌پلاس ۷ پرو گزینه‌ی مناسبی برای شما نیست. همان‌طور که انتظار می‌رفت، دوربین‌های ارائه‌شده در این محصول بهترین نمونه‌ای است که شرکت وان‌پلاس تاکنون در گوشی‌های هوشمند خود قرار داده است. دوربین اصلی این دستگاه ۴۸ مگاپیکسلی بوده و درکنار آن یک لنز واید و یک لنز تله‌فوتو نیز تعبیه شده است. با وجود مجهز بودن وان‌پلاس ۷ پرو به دوربین پشتی سه‌گانه، اما کیفیت تصاویر این محصول به پای کیفیت تصاویر ثبت‌شده با دوربین گوشی‌های پرچم‌دار شرکت‌های رقیب وان‌پلاس از جمله سامسونگ، هواوی، اپل و گوگل نمی‌رسد.

تصاویر ثبت‌شده با وان‌پلاس ۷ پرو حتی در حالت HDR نیز از رنگ‌های طبیعی برخوردار نیست. عدم تعادل ایزو در تصاویر باعث می‌شود تا عکس‌های ثبت‌شده کمی ظاهر دانه‌دانه داشته باشند. همچنین تصاویری که با دوربین این گوشی در محیط‌های کم‌نور ثبت می‌شود، حالت محو دارند. البته منظور این نیست که دوربین‌های وان‌پلاس ۷ پرو عملکرد بدی دارند، اما با درنظر گرفتن عملکرد دوربین‌های موبایل‌های پرچم‌دار امروزی، کیفیت تصاویر ثبت‌شده با این محصول در رده‌ی پایین‌تری قرار می‌گیرد. اگر دوربین برای شما اهمیت بالایی دارد، گوشی‌ هوشمند میان‌رده‌ی پیکسل 3a گوگل یکی از بهترین گزینه‌های موجود است. گوگل در این محصول از دوربینی مشابه دوربین به‌کار گرفته‌شده در گوشی‌هوشمند پرچم‌دار پیکسل ۳ استفاده کرده است.

نظر شما در مورد گوشی‌ هوشمند وان‌پلاس ۷ پرو چیست؟ 

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی وان‌پلاس نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های وان‌پلاس درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات