احتمال عرضه مک بوک و آیپد با نمایشگر OLED برای جبران افت فروش آیفون

یک‌شنبه ۲ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
باتوجه‌به کاهش فروش گوشی‌های آیفون، کوپرتینویی‌ها به‌منظور پایبندی به تعهدات قرارداد خود با سامسونگ برای تأمین نمایشگر، احتمالا تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های خود را با نمایشگر OLED به بازار عرضه خواهند کرد.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها قصد دارند بیشتر دستگاه‌های خود را با نمایشگر OLED به بازار عرضه کنند. البته، صادقانه باید گفت دلیل اصلی چنین تصیم اپل، تنها بحث‌های فناوری نیست و کوپرتینویی‌ها در شرایط فعلی مجبور هستند حفظ ظاهر کنند. 

شرکت کره‌ای سامسونگ تأمین‌کننده‌ی نمایشگرهای OLED موردنیاز اپل است و دراصل، کوپرتینویی‌ها قراردادی برای تأمین نمایشگر با کره‌ای‌ها تنظیم کرده‌اند. باتوجه‌به کاهش فروش گوشی‌های آیفون، بی‌شک حجم سفارش نمایشگر OLED آیفون کاهش پیدا می‌کند و درنتیجه، اپل برای آنکه بتواند به قرارداد خود با سامسونگ پایبند بماند، احتمالا مجبور می‌شود بخشی از حجم سفارش نمایشگر OLED را به سایر دستگاه‌های خود منتقل و سایر محصولاتش را با این نوع نمایشگر به بازار عرضه کند. 

آیپد پرو 11 2018 اپل / Apple iPad Pro 11 2018

براساس آخرین گزارش ETnews، احتمالا اپل برای حفظ ظاهر، سایر دستگاه‌های خود ازجمله تبلت‌‌ها و لپ‌تاپ‌ها را با نمایشگر OLED به بازار عرضه کند. منابع آگاه از صنعت گوشی ‌های هوشمند معتقدند این راهکار یکی از گزینه‌های دست‌به‌نقد و پیش‌ِ روی اپل و سامسونگ است تا بتوانند همه‌ی مسائل مربوط‌به قرارداد این دو شرکت را درزمینه‌ی تأمین نمایشگر OLED به نتیجه‌ی خوبی برسانند و حل‌وفصل کنند. البته، در‌حال‌حاضر نمی‌توان به‌صورت قطعی اعلام کرد کوپرتینویی‌ها در تصمیم خود مصمم هستند؛ ولی زمان همه‌‌چیز را روشن می‌کند. 

اپل گوشی‌های هوشمند پرچم‌دارش، ازجمله آیفون XS و آیفون XS MAX را با نمایشگر قدرتمند رونمایی کرد تا بتواند فروش چشمگیری برایشان رقم بزند. بااین‌حال، باتوجه به افت فروش آیفون جدید، کوپرتینویی‌ها مجبورند تصمیم جدیدی برای نمایشگرهای OLED بگیرند که سفارش تولید آن را به سامسونگ داده‌اند.

نمایشگرهای OLED فقط در گوشی‌های هوشمند استفاده نمی‌شوند؛ بلکه امکان استفاده از آن‌ها در تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها نیز وجود دارد. گلکسی تب S سامسونگ به‌دلیل بهره‌مندی از نمایشگر OLED بسیار تحسین و ستایش شده است. سایر تولیدکنندگان بازار ازجمله لنوو نیز به‌دلیل عرضه‌ی لپ‌تاپ تینک‌پد X1 Yoga با نمایشگر OLED موردتوجه قرار گرفته‌اند.

هنوز مشخص نیست اپل چه زمانی قصد دارد دستگاه‌های دیگر خود را با نمایشگر OLED به بازار عرضه کند. پیش‌بینی‌های تحلیلگر معروف اپل، مینگ‌‌چی‌ کو حاکی از آن است که مک‌بوک‌ پرو بازطراحی‌شده‌ی اپل که انتظار می‌رود سال ۲۰۲۱ معرفی شود و همچنین آیپد از نمایشگر Mini-LED بهره ببرند و ظاهرا از نمایشگر OLED خبری نیست. اگر این تحلیل درست و اپل هم تصمیم گرفته باشد دستگاه‌های بعدی خود را با نمایشگر OLED به بازار عرضه کند؛ درنتیجه انتظار می‌رود مک‌بوک و آیپد با نمایشگر OLED، حداقل چند سال دیگر به بازار عرضه شوند و به این سرعت معرفی چنین دستگا‌ه‌هایی با این نوع نمایشگر را شاهد نخواهیم بود. 

پیش‌تر، مینگ‌چی‌ کو اعلام کرده بود نسخه‌ی اقتصادی آیفون XR جدید با نمایشگر OLED به بازار عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود این گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۰ درکنار نخستین گوشی آیفون 5G به بازار عرضه شود. اپل ادعا می‌کند گوشی آیفون XR دستگاهی پرفروش است و با نمایشگر OLED می‌‌تواند به محبوبیتی دوچندان دست پیدا کند. عرضه‌ی آیفون XR با نمایشگر این‌چنینی، می‌تواند حجمی از سفارش قرارداد اپل با سامسونگ را پوشش دهد و کره‌ای‌ها را نیز راضی نگه دارد. 

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع مک‌بوک‌های اپل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات