ایرباس از هولولنز ۲ برای بهبود تولید هواپیما استفاده می‌کند

پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پیشرفت‌های مایکروسافت در هولولنز ۲ باعث شده‌ ایرباس هم از ابزار آن‌ها برای کاربردهای تولیدی و مهندسی استفاده کند.
تبلیغات

ایرباس، یکی از شرکت‌های پیش‌گام در حوزه‌ی هوافضا، هواپیماهای تجاری و نظامی و پرتابه‌ی موشک هم تولید می‌کند. جدیدترین اخبار نشان می‌دهد آن‌ها با مایکروسافت هم وارد همکاری شده‌اند تا از محصولات و سرویس‌های واقعیت ترکیبی برای بهبود تولید خود استفاده کنند. ایرباس به‌صورت اختصاصی از سرویس‌های واقعیت ترکیبی آژور و هولولنز ۲ استفاده خواهد کرد و پیش‌بینی می‌کند زمان اعتبارسنجی طراحی ۸۰ درصد کاهش پیدا کند. به‌علاوه، ایرباس می‌‌خواهد سرعت انجام وظایف پیچیده را هم ۳۰ درصد افزایش دهد.

ایرباس برای استفاده از هولولنز کاربردهای متنوعی در سر دارد. واقعیت ترکیبی به آن‌ها امکان می‌دهد کارآموزان صنعت هوافضا در محیطی مجازی و با جزئیات فراوان مفاهیم را بیاموزند. درواقع، با استفاده از فناوری‌های جدید دیگر به هواپیما یا قطعات هواپیمایی واقعی نیازی نخواهد بود. به‌علاوه، محیط سه‌بُعدی قابلیت‌هایی همچون مشاهده‌‌ی عناصر در حالت‌های طبیعی‌تر را به کارآموزان می‌دهد که در آموزش‌های سنتی دردسترس نیست.

airbus a320

هولولنز به طراحان ایرباس امکان می‌دهد طراحی‌های خود را به‌صورت مجازی آزمایش و آمادگی آن‌ها را برای تولید بررسی کنند. استفاده از واقعیت ترکیبی سرعت فرایندها را به‌صورت نمایی افزایش می‌دهد که درنتیجه‌ی آن، زمان موردنیاز ۸۰ درصد کاهش می‌یابد. به‌علاوه، واقعیت ترکیبی به‌کمک کارگران خط‌تولید هم می‌آید و اطلاعات حیاتی را بدون مزاحمت برای فرایند تولید دراختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

اطلاعات دیجیتالی همچون روش‌های نصب و مونتاژ و نقشه‌ها، با استفاده از واقعیت ترکیبی به‌صورت زنده روی قطعات نمایش داده می‌شوند؛ درنتیجه، طراحان و تکنسین‌ها می‌توانند وظایفی با دسترسی دشوار و قطعات پیچیده را با مشاهده‌ی نتیجه‌ی زنده‌ی طراحی روی آن‌ها اجرا کنند. به‌هرحال همان‌طورکه گفته شد، ایرباس با استفاده از همین نوآوری‌ها و کاربردهای واقعیت ترکیبی، زمان تولید را تا یک‌سوم کاهش می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات