هسلبلاد X1D II 50C با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی مدیوم فرمت معرفی شد

پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
پردازنده‌ی سریع‌تر و نمایشگر بهتر و قیمت ارزان‌تر، بزرگ‌ترین بهبود‌های هسلبلاد X1D II 50C درمقایسه‌با نسل پیشین خود است.
تبلیغات

هسلبلاد شب گذشته نسل جدید دوربین مدیوم‌فرمت X1D را معرفی کرد که اکنون قابلیت‌ و سرعت پردازش بیشتری در بدنه‌ای کوچک‌تر ارائه می‌دهد. مهندسان هسلبلاد با دریافت بازخورد‌های کاربران، نسل جدید X1D را به نمایشگر بزرگ‌تر و منظره‌یاب با رزولوشن بیشتر و عملکرد سریع‌تر دوربین با تأخیر ورودی اندک را درکنار منویی با رابط کاربری بهینه مجهز کرده‌اند تا X1D II 50C اکنون در تمامی جوانب از نسل پیشین خود بهتر باشد.

مهندسان هسلبلاد زمان زیادی برای بهبود سرعت کاری X1D II 50C صرف کرده‌اند و تاکنون آن را محصولی با تجربه‌ی کاربری به‌مراتب بهتر و سریع‌تر توصیف می‌کنند. بااین‌حال، نکته‌ی درخورتوجه کاهش قیمت این دوربین در‌مقایسه‌با نسل پیشین آن است تا بدین‌ترتیب، رقابت داغ‌تری بین X1D II 50C و فوجی‌فیلم GFX 50R شاهد باشیم.

هسلبلاد Hasselblad X1D II 50C

دوربین مدیوم‌فرمت X1D II 50C از بدنه‌‌ای با ابعاد و حسگر ۵۰ مگاپیکسلی مشابه با X1D 50C بهره می‌برد. با‌وجوداین‌، پردازنده‌ی جدید به‌کاررفته در این دوربین سرعت راه‌اندازی دستگاه را ۴۶درصد کاهش داده و تأخیر شاتر و سیاهی نمایشگر پس از گرفتن تصویر نیز به حداقل میزان رسیده‌اند. مشاهده‌ی تصاویر و ناوبری در منو‌ دوربین نیز اکنون سرعت به‌مراتب بیشتری خواهد داشت و پردازنده‌ی جدید نیز امکان استفاده از نمایشگری با ۶۲ درصد نرخ بازسازی سریع‌تر تصاویر (۶۰ فریم‌بر‌ثانیه) را فراهم کرده است.

کاربران با X1D II 50C قادر به عکاسی پیاپی با نرخ حداکثر ۲.۷ فریم‌بر‌ثانیه خواهند بود. همچنین به‌گفته‌ی مدیران هسلبلاد، عملکرد و سرعت سیستم فوکوس تشخیص کنتراست دوربین نیز درکنار سرعت عکاسی بهبود یافته است.

هسلبلاد Hasselblad X1D II 50C

به‌ادعای هسلبلاد، نمایشگر ۳.۶ اینچی به‌کاررفته در X1D II 50C بزرگ‌ترین نمونه‌ی موجود در دنیای دوربین دیجیتال است. این نمایشگر از رزولوشن ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیکسل بهره می‌برد که درمجموع برابر با ۲.۴۶ میلیون نقطه می‌شود؛ جایی‌که X1D 50C به نمایشگری با ۹۲۰ هزار نقطه مجهز بود. رزولوشن منظره‌یاب این محصول به ۳.۶۹ میلیون نقطه (در‌مقایسه‌با ۲.۳۶ میلیون نقطه‌ی نسل پیشین) و بزرگ‌نمایی آن نیز به ۰.۸۷ برابر افزایش یافته تا تجربه‌ی عکاسی بهتری به‌ارمغان بیاورد.

به‌گفته‌ی هسلبلاد، منو دوربین تغییرات متعددی تجربه کرده تا درکنار ناوبری سریع و ساده‌تر، درک راحت‌تری برای کاربران جدید به‌همراه داشته باشد. استفاده از آیکون‌های جدید درکنار نام بهبود یافته برای هر قابلیت، برخی از تغییرات رخ‌داده در منو تنظیمات دوربین است. مهندسان هسلبلاد برای افزایش سهولت کار، امکان مشاهده‌ی منو از منظره‌یاب را درکنار سیستم جدیدی برای لمس و فوکوس به دوربین افزوده‌اند.

هسلبلاد اولین‌بار امکان ثبت تصاویر JPEG با ابعاد اصلی حسگر را به‌تنهایی (بدون نیاز به ثبت تصاویر RAW درکنار آن) فراهم کرده‌ که برای برخی عکاسان بسیار خوشایند خواهد بود. همچنین، کیفیت تصاویر JPEG نیز به‌لطف پردازش بهتر و دقیق‌تر X1D II 50C بهبود یافته است.

هسلبلاد Hasselblad X1D II 50C

امکان شارژ باتری ۲۴.۷ وات‌ساعتی X1D II 50C به‌وسیله‌ی شارژر خارجی یا اتصال خود دوربین به منبع تغذیه ازطریق درگاه USB-C دردسترس است تا درصورت نبود دسترسی به برق شهری، کاربران با پاوربانک نیز بتوانند باتری دوربین را شارژ کنند. به‌لطف تجهیز دوربین به GPS داخلی نیز دیگر به خرید ماژول‌های GPS با قیمت بیش از ۱۷۰ دلار نیازی نیست.

افزون‌براین، هسلبلاد با به‌روزرسانی اپلیکیشن Phocus Mobile، نه‌تنها امکان کنترل دوربین، بلکه قابلیت انتقال مستقیم تصاویر و محتوا را از دوربین به آیپد پرو به کاربران می‌دهد. این دوربین می‌تواند با کابل USB-C یا به‌صورت بی‌سیم به آیپد متصل شود. دوربین هسلبلاد X1D II 50C از ماه آینده میلادی و با قیمت ۵,۷۵۰ دلار فروخته خواهد شد.

هسلبلاد Hasselblad X1D II 50C

هسلبلاد درکنار رونمایی دوربین‌های جدید، از عرضه‌ی لنز ۷۵-۳۵ میلی‌متری F3.5-4.5 مخصوص دوربین‌های مدیوم‌فرمت خود در ماه اکتبر سال جاری (برابر با مهر۱۳۹۸) خبر داده است. به‌گفته‌ی مهندسان هسلبلاد، انتظار طولانی برای این لنز دوربین که پیش‌تر برای عرضه در سال ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی شده بود، ارزش خود را دارد؛ زیرا بهترین نمونه‌ی بزرگ‌نمایی موجود در بازار خواهد بود. لنز XCD 35-75mm F3.5-4.5 می‌تواند تصاویری شفاف در تمام مساحت قاب و برابر با لنز‌های پرایم این شرکت ارائه کند. شایان ذکر است لنز زوم هسلبلاد با برچسب قیمت ۵,۱۷۵ دلاری به بازار عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات