قیمت بلیت اتوبوس ۲۰ درصد افزایش یافت

دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
قیمت بلیت اتوبوس در سال ۱۳۹۸ به‌طوررسمی از خرداد سال جاری ۲۰ درصد افزایش یافت.
تبلیغات

در سال ۱۳۹۶ قیمت بلیت اتوبوس با افزایش قیمت مواجه نبود و از خرداد۱۳۹۷ نیز قیمت‌ها ۲۰ درصد افزایش یافت. بااین‌حال در سال ۱۳۹۸ و طبق اعلام محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، قرار بر این شد قیمت بلیت اتوبوس از ۲۵اسفند سال گذشته تا ۱۵فروردین سال جاری با افزایش ۲۰درصدی همراه شود و با اتمام این ایام به وضعیت قبل بازگردد.

با گذشت حدود ۴۵ روز از ابتدای سال جاری، درحالی‌که قیمت بلیت اتوبوس در ایام نوروز با افزایش ۲۰ درصدی همراه و پس‌از‌آن برمبنای نرخ‌های سال ۱۳۹۷ محاسبه شد، اتحادیه‌ی تعاونی‌های مسافربری درخواست افزایش قیمت‌ها را ارائه داد. البته این اعمال افزایش قیمت نیازمند گرفتن مجوزهای دولتی از مراجع ذی‌ربط ازجمله ستاد تنظیم بازار بود که از خرداد سال جاری با این میزان افزایش قیمت موافقت شده است.

Scania BUS

احمدرضا عامری، رئیس اتحادیه‌ی تعاونی‌های مسافربری، با اشاره به اینکه درخواست افزایش قیمت بلیت اتوبوس در سال ۱۳۹۸ به مراجع مربوط ارائه شد، گفت:

با اتمام ایام نوروز قیمت بلیت اتوبوس به وضعیت قبل بازگشت و باتوجه‌به افزایش هزینه‌ها در حوزه‌ی حمل‌ونقل، درخواست افزایش قیمت بلیت اتوبوس را ارائه کردیم. باتوجه‌به اینکه هیئت دولت درباره‌ی افزایش قیمت دستورالعملی صادر کرده بود، باید مراحل قانونی این موضوع طی می‌شد. 

رئیس اتحادیه‌ی تعاونی‌های مسافربری در پاسخ به اینکه آیا تا پایان سال جاری، افزایش قیمت بلیت اتوبوس را شاهد نخواهیم بود، تصریح کرد: 

به‌همین‌دلیل درخواست افزایش قیمت‌ها را ارائه کردیم و منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار دراین‌زمینه بودیم که درنهایت با آن موافقت شد. امیدواریم دیگر قیمت افزایش نیابد و ما نیز تمایلی برای افزایش قیمت‌ها نداریم. بااین‌حال چیزی قطعی نیست و قیمت‌ها به شرایط اقتصادی کشور بستگی دارد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات