گوگل روی نمونه‌ اولیه گوشی‌های تاشدنی کار می‌کند

چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
مطالعه 3 دقیقه
گوگل قصد دارد مانند دیگر بزرگان دنیای فناوری به بازار گوشی‌های تاشدنی وارد شود، اما چنین رخدادی در آینده نزدیک اتفاق نمی‌افتد.
تبلیغات

گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان Google IO به‌روشنی اعلام کرد که طراحی و برنامه‌ریزی برای تولید گوشی‌های هوشمند تاشدنی را در اولویت کارها دارد. سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند تجربه آن‌چنان موفقی از ارائه‌ی گوشی‌های تاشدنی نداشت، اما شرکت‌های دیگر از پرداختن به فناوری جدید کوتاه نیامدند. گوگل اعلام کرد که طراحی فناوری‌های تاشدنی را از مدت‌ها پیش در برنامه داشته است و نمایشگرهای تاشدنی بخش مهم نمونه‌سازی‌های اولیه بوده‌اند.

ماریو کوریوز، مدیر تیم توسعه‌ی گوگل پیکسل در مصاحبه‌ای پیرامون نمونه‌های اولیه گوشی تاشدنی گفته بود:

ما درحال نمونه‌سازی فناوری هستیم. ما از مدت‌ها پیش این کار را انجام داده‌ایم. البته تصور نمی‌کنم در آینده‌ی نزدیک کاربرد قابل‌توجهی از آن دیده شود.ما نمایشگرهای تاشدنی و بسیاری فناوری‌های سخت‌افزاری دیگر را به‌صورت نمونه‌های اولیه بررسی می‌کنیم. البته درحال‌حاضر هیچ برنامه‌ای برای معرفی محصول جدید در این حوزه نداریم.

صحبت‌های کوریوز نشان می‌دهد که در آینده‌ی نزدیک شاهد گوشی تاشدنی پیکسل نخواهیم بود. البته تلاش گوگل برای واردشدن به بازار تاشدنی‌ها آن‌چنان عجیب نیست. آن‌ها در ماه نوامبر سال گذشته و قبل از معرفی گلکسی فولد از سوی سامسونگ، پشتیبانی از نمایشگرهای تاشدنی در اندروید را رونمایی کردند. به‌هرحال نمی‌توان ادعاهای گوگل مبنی‌بر نزدیک‌نبودن ارائه‌ی گوشی تاشدنی را نیز به‌راحتی باور کرد.

گلکسی فولد / Galaxy Fold

از زمانی‌که تولیدکننده‌های آسیایی انواع محصولات تاشدنی را به‌صورت رسمی به بازار عرضه کردند، اخبار فراوانی پیرامون فرم خاص آن‌ها و محصولات آینده منتشر شد. به‌علاوه مدت‌ها پیش از آن‌که محصولات نهایی در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا MWC 2019 معرفی شوند، شرکت‌هایی همچون ال‌جی و سامسونگ نمونه‌های اولیه از فناوری نمایشگرهای و چگونگی تا شدن و لوله شدن آن‌ها به نمایش گذاشتند. ال‌جی در نمایشگاه CES 2019 با معرفی تلویزیون رول شونده ۶۵ اینچی 4K خود، فعالان صنعت را به تحسین واداشت و سامسونگ هم از مدت‌ها پیش با فناوری‌هایی همچون گوشی‌های گلکسی اج، توانایی تولید نمایشگرهای تاشدنی را نشان داده بود.

سامسونگ نتوانست به‌عنوان اولین بازیگر مشهور صنعت گوشی‌های هوشمند، موفقیت زیادی در بازار گوشی‌های تاشدنی کسب کند. پس از آن‌که رسانه‌های متعدد پوشش قابل‌توجهی از اولین گوشی حرفه‌ای کره‌ای‌ها با قابلیت تاشدن ارائه دادند، اخبار نگران‌کننده‌ای از عملکرد نامناسب گلکسی فولد منتشر شد. اخبار پیرامون خرابی زودهنگام گوشی به دلایل مختلف بود که درنهایت تأخیر در عرضه گوشی تاشدنی سامسونگ را به‌همراه داشت.

کارشناسان امیدوار هستند که گوگل اشتباه سامسونگ در عرضه‌ی سریع گوشی تاشدنی را تکرار نکند. شاید مالک سیستم‌عامل اندروید بتواند با تحقیق و آزمایش بیشتر، گوشی‌های تاشدنی را به بخش مهمی از بازار تبدیل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات