گوگل پلتفرم‌های خود را به روی توسعه‌دهندگان گشود

چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در رویداد I/O اعلام کرد که توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند برای نمایشگرهای هوشمند آن‌ها، بازی طراحی کنند.
تبلیغات

در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O گوگل اعلام شد که این غول بزرگ فناوری پلتفرم‌های خود را به روی توسعه‌دهندگان می‌گشاید. تابه‌حال، توسعه‌دهندگان به‌هیچ‌وجه امکان نداشتند برای دستگاه‌هایی مانند نست هاب (Nest Hub) که نام آن به‌تازگی تغییر یافته است، نرم‌افزار طراحی کنند. تنها سرویس‌های شخص اول خود گوگل دسترسی کامل به این نمایشگرها داشتند. ولی اکنون توسعه‌دهندگان این فرصت را پیدا کردند تا برنامه‌های گوگل اسیستنت (Google Assistant) را برای این نمایشگرها توسعه ببخشند و برای این کار، می‌توانند از طراحی بازی آغاز کنند.

انتظار می‌رود کاربران به‌زودی بازی‌های بسیار پیچیده با توانمندی‌های بالای گرافیکی را روی این نمایشگر هوشمند شاهد باشند؛ همچنین، نمایشگرهای جدید بسترهای خوبی برای بازی‌ با کلمات و سایر بازی‌های مشابه محسوب می‌شوند.

وقتی سخن از نمایشگرهای نست هاب به‌میان می‌آید، درحقیقت به سخت‌افزارهایی نسبتا کم‌کیفیت و رده پایین اشاره می‌شود. این واقعیت که بازی‌ها، همگی، مبتنی‌بر HTML، CSS و جاوا اسکریپت هستند نیز محدودیت‌های بیشتری را بر توسعه‌دهندگان وارد می‌کند.

باتوجه‌به اینکه درحال‌حاضر گوگل برای ساخت نمایشگرهای هوشمند خود از فریم‌ورک فلاتر (Flutter) با پشتیبانی‌از پلتفرم‌های متعدد استفاده می‌کند، این احتمال وجود دارد که توسعه‌دهندگان نیز بتوانند بازی‌های خود را به همین روش روی این دستگاه‌ها پیاده کنند. برای همین منظور، گوگل در حال راه‌اندازی API جدیدی برای خلق تجربه‌های جدید درمقیاس تمام صفحه است که «بوم تعاملی» (Interactive Canvas) نامیده می‌شود. ابزار جدید در تمامی نمایشگرهای هوشمند و نمایشگرهای تحت اندروید کارایی خواهد داشت.

گوگل قصد دارد در بلندمدت، امکان سایر تجربه‌های شخص ثالث را نیز برای پلتفرم نمایشگر هوشمند خود فراهم کند؛ اما هیچ جدول زمانی مشخصی برای آن تعیین نکرده است؛ گوگل تنها می‌گوید «به‌زودی» این اتفاق خواهد افتاد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات