آلارم گوگل اسیستنت تنها با گفتن کلمه Stop قطع می‌شود

چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O اعلام کرد که کاربران تنها گفتن کلمه‌ی Stop می‌توانند آلارم گوگل اسیستنت را قطع کنند و دیگری نیاز نیست به گفتن جملات طولانی‌تر نیست.
تبلیغات

در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل I/O، اخبار مختلفی در مورد به‌روزرسانی‌‌های جدید گوگل اسیستنت منتشر شده است. براساس اعلام گوگل، کاربران انگلیسی زبان، از این پس می‌توانند تنها با گفتن کلمه‌ی Stop، آلارم دستیار هوشمند گوگل را قطع کنند. ممکن است کاربران از صدای آلارم گوگل اسیستنت عصبانی شده باشند و بخواهند با عصبانیت و فریادی بلند، صدای آلارم متوقف شود. 

پیش از این کاربران برای متوقف کردن صدای آلارم گوگل اسیستنت مجبور بودند از چنین عبارتی استفاده کنند: «سلام گوگل، آلارم را خاموش کن.» در این صورت صدای زنگ آلارم گوگل هوم یا گوشی هوشمند قطع می‌شد.

'گوگل اسیستنت

شاید چنین تغییر جزئی خیلی مهم و قابل‌توجه به‌نظر نرسد ولی بی‌شک نشان می‌دهد که گوگل درتلاش است تا دستیار هوشمند را ارتقا بدهد. گوگل قصد دارد شرایطی را ایجاد کند تا کاربران بتوانند با مکالمات روزمره و طبیعی با گوگل اسیستنت ارتباط برقرار کنند. قطعا وقتی کاربران تمایل دارند ازطریق آلارم گوگل اسیستنت ساعت ۶ صبح از خواب بیدار شوند، علاقه‌مند نیستند برای قطع کردن صدای آلارم جملاتی را مانند ربات به زبان بیاورند و ترجیح می‌دهند با مکالمات روزمره و طبیعی‌تر، فرمان‌های صوتی خود را به گوگل اسیستنت بگویند.

قطعا تنها گفتن کلمه‌ی Stop خیلی راحت‌تر و ساده‌تر از گفتن جملات طولانی‌تر است. درحال حاضر کاربران الکسا نیز برای خاموش کردن زنگ آلارم به الکسا می‌گویند: «Alexa، Stop» تا صدای آلارم متوقف شود. گوگل هنوز اطلاعاتی در مورد مدیریت این تغییرات مطرح نکرده است. دستیار هوشمند میکروفون را باز می‌گذارد تا کلمه‌ی Stop را در هنگامی که صدای آلارم پخش می‌شود، بشنود. البته این روشن بودن میکروفون نیز می‌توند یکی دیگر از قابلیت‌های دستیار هوشمند گوگل باشد که می‌تواند در حالت همیشه فعال آماده‌ی دریافت فرمان‌های صوتی باشد.

انتظار می‌رود ویژگی جدید Stop برای نمایشگرهای هوشمند گوگل اسیستنت و گوگل هوم به زبان انگلیسی فعال و در دسترس کاربران قرار گیرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات