حالت Incognito به نقشه‌ی گوگل هم اضافه می‌شود

چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
در رویداد امشب گوگل، از دستاوردهایی برای تقویت حریم خصوصی کاربران هم رونمایی شد.
تبلیغات

قابلیت فعالیت به‌صورت ناشناس (Incognito Mode) کمی بعد از معرفی مرورگر کروم به آن اضافه شد و این امکان را به کاربران می‌داد تا بدون اینکه ردی از عبارات جست‌وجو و صفحاتی که بازدید می‌کنند در تاریخچه مرورگر ثبت شود، به وبگردی بپردازند. در این حالت حتی کوکی‌ها، داده‌ها‌ی فرم‌ها و اطلاعات مربوط‌به ساختار سایت‌ها نیز دیگر ذخیره و نگه‌داری نمی‌شود.

گوگل تابستان سال قبل سرویس استریم ویدئوی خود (YouTube) را به این قابلیت مجهز کرد و اکنون نیز نوبت به سرویس نقشه‌ها رسیده است.

یکی از موضوعات مورد بحث ساندار پیچای مدیرعامل گوگل در رخداد گوگل I/O امروز اضافه شدن همین قابلیت به اپلیکیشن‌های نقشه‌ی گوگل بود که نحوه‌ی دسترسی به آن نیز ازطریق منوی حساب کاربری خواهد بود.

Google Maps Incognito Twite

با فعال کردن آن مکان‌هایی را که روی نقشه مشاهده یا به سمت آن‌ها مسیریابی می‌کنید و حتی نقاطی که جست‌وجو می‌کنید، دیگر هرگز با حساب کاربری شما مرتبط نخواهد شد. برای اعلان فعال بودن Incognito هم همان‌طور که در عکس بالا می‌بینید، لوگوی آن در نوار بالای اپلیکیشن و درست به‌جای عکس خود کاربر قرار خواهد گرفت.

در توئیت اکانت رسمی گوگل آمده است:

با اضافه شدن Incognito به نقشه‌های گوگل، هیچ سابقه‌ای از فعالیت‌های شما مثل جستجوی مکان‌ها و مسیریابی‌ها در حساب کاربری‌تان نگه‌داری نخواهد شد. به‌راحتی با لمس تصویر حساب کاربری می‌توانید آن را فعال یا غیرفعال کنید.

به تاریخ دقیق به‌روزرسانی بعدی و اضافه شدن این قابلیت اما هنوز اشاره‌ای نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات