MyAnalytics مایکروسافت، کاربران را به داشتن آرامش و تمرکز تشویق می‌کند

سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
برنامه MyAnalytics مایکروسافت که همراه‌ با آفیس 365 عرضه شده است، به کاربران کمک می‌کند تا با برنامه‌ریزی بهتر، وقتی هم برای کارهای شخصیشان کنار بگذارند.
تبلیغات

در فرهنگی مبتنی‌بر کار و کار و کار، مای‌آنالیتیکس مایکروسافت از معدود صداهایی است که به شما می‌گوید کمی آرام‌تر حرکت کنید. در کنفرانس بیلد مایکروسافت برای توسعه‌دهندگان (Microsoft’s Build developer conference) که امروز برگزار شد، شرکت ردموندی عنوان کرد ابزار جدید آفیس به‌طور مشخص شما را به اختصاص زمان معینی برای تیم‌سازی، توجه‌به رفاه خودتان و کار تیمی تشویق می‌کند.

MyAnalytics تنها برای کاربران تجاری و کسب‌وکار آفیس 365 و دارای برنامه‌ی ایمیل میزبان، عرضه شده است. یکی از راه‌هایی که مای‌آنالیتیکس می‌تواند در مورد کارکردن یا کارنکردن شما و همین‌طور میزان مؤثربودن کارتان تصمیم بگیرد، توجه‌به این مسئله است که شما چه زمانی به ایمیلتان پاسخ می‌دهید و چقدر مسئولیت‌پذیر هستید. ابزار مذکور، «داشبوردی» از معیارهای متنوع می‌سازد؛ مثلا، از سرویس‌های Outlook و Delve برای پیدا کردن نقش شما در سلسه‌مراتب شرکت استفاده می‌کند.

مایکروسافت، MyAnalytics را به‌عنوان «دستیار شخصی بهره‌وری» و یک برنامه فرعی سرویس Delve سال ۲۰۱۵ خود قلمداد می‌کند. اکنون این سرویس قابلیت‌های جدیدی ارائه خواهد کرد. یک قابلیت مهم اضافه‌شده، «طرح» است که به شما کمک می‌کند تا از همه‌ی جلسات و مشغله‌های متعددتان فاصله بگیرید و زمانی برای «تمرکز» پیدا کنید. به نظر می‌رسد بخشی از این طرح، «روزهای آرام» یا روزهایی که بعد از چند ساعت کار نمی‌کنید را دنبال می‌کند.

به‌گفته‌ی مایکروسافت، اگر برای «تمرکز» برنامه‌ریزی کنید، همکارانتان از این موضوع مطلع خواهند شد؛ همچنین، مای‌آنالیتیکس دو پیشنهاد جدید با استفاده از هوش مصنوعی بالحاظ وضعیت برنامه‌های شما در Outlook خواهد داشت که به شما کمک می‌کند درصورتی‌که زمان تمرکز جلوتر از برنامه‌ای خاص قرار گرفته است یا با آن تداخل دارد، دوباره برنامه‌ریزی کنید.

درنهایت، ردموندی‌ها قصد دارند در آینده قابلیت‌های دیگری به‌ویژه برای کمک به رفاه، کار تیمی و همکاری به طرح مای‌آنالیتیکس اضافه کنند؛ اما متاسفانه، زمان دقیقی برای این کار اعلام نشده است. شاید به‌زودی شاهد این اتفاق باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات