۵۰ تصویر برگزیده مسابقه عکاسی نوروزنگار اعلام شد

سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
۵۰ تصویر برگزیده‌ی مسابقه‌ی نوروزنگار که به مناسبت نوروز باستانی ۱۳۹۸ با همکاری زومیت و دیدنگار برگزار شده بود، اعلام شد.
تبلیغات

۵۰ تصویر برگزیده‌ی مسابقه‌ی نوروزنگار ۲ اعلام شد. این رقابت با همکاری زومیت و دیدنگار و با محوریت نوروز باستانی برگزار شده بود و شرکت‌کنندگان می‌توانستند تصاویر خود را تا تاریخ ۲۵ فروردین‌ماه ارسال کنند.

نوروز، آیینی سنتی و آمیخته‌با رویش و نشاط است که با الهام از بهار و به‌بیان‌بهتر، بیدار شدن طبیعت، هرساله هم‌زمان با کوچ زمستان برگزار می‌شود؛ حال آنکه نوروز ۱۳۹۸ با خشم طبیعت همراه شد و به‌دلیل جاری شدن سیل در شماری از استا‌ن‌ها، آغاز سختی برای برخی هموطنان رقم زد. البته این موضوع از قاب تصویر عکاسان پنهان نماند، چنان‌که داوران مسابقه نوروزنگار نیز این موضوع را مدنظر قرار دادند. 

داوری مسابقه‌ی نوروزنگار ۲ مورخ سوم اردیبهشت‌ماه با حضور بیش از ۲٫۵۰۰ اثر انجام شد. استقبال بالا از این مسابقه‌ی عکاسی باعث شد تا داوران با وسواس و دقت بالایی به ارزیابی تمام آثار بپردازند و در مرحله‌ی اول با گزینش ۲۰۰ اثر از میان تصاویر ارسال‌شده، مرحله‌ی دوم داوری را انجام دهند.

در مرحله‌ی دوم قضاوت که در تاریخ ۹ اردیبهشت‌ماه انجام شد، با نظر هئت داوران ۵۰ عکس جهت برگزاری نمایشگاه انتخاب شد. همچنین در این مرحله، هئیت داوران ۱۰ تصویر برگزیده شایسته تقدیر را نیز انتخاب کردند. درنهایت از این ۱۰ تصویر، سه تصویر نهایی و برندگان مسابقه انتخاب شدند.

در ادامه می‌توانید سه تصویر برگزیده‌ی اول را به‌همراه نام عکاس مشاهده کنید:

مسابقه نوروزنگار

تصویر برگزیده‌ی اول؛ کاری از مهدی ایمانی

مسابقه نوروزنگار

تصویر برگزیده‌ی دوم؛ کاری از جابر غلامی

مسابقه نوروزنگار

تصویر برگزیده‌ی سوم؛ کاری از فرزانه‌ی چخماق‌ساز

ضمنا اسامی نفرات چهارم تا دهم به‌ترتیب حروف الفبا اعلام شده است که هریک از این افراد علاوه‌بر ۵۰ درصد تخفیف در دوره‌های آموزشی دیدنگار، لوح سپاس و جلیقه عکاسی نیز دریافت کردند: داوود ایزدپناه، سمانه شیرازی، علی ضیایی، محمد کامرانی، محمد مهیمنی، افشین میرزایی و فائزه نصرتی.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات