کورسیر SSD پرسرعت MP600 مبتنی بر PCIe 4.0 را معرفی کرد

سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
کورسیر حافظه‌های SSD پرسرعت MP600 خود را معرفی کرد. این حافظه‌ها با استفاده از قابلیت PCIe4.0 توانسته‌اند به سرعت ۴.۹۵ گیگابایت‌برثانیه دست یابند.
تبلیغات

در رویداد کامپیوتکس ۲۰۱۹، کورسیر (Corsair) حافظه‌های SSD پرسرعت MP600 مبتنی‌بر PCIe 4.0 خود را با نام سری Force معرفی کرد. این کار هم‌زمان با معرفی رایزن نسل سوم AMD و مادربردهای X570 در همین رویداد انجام شد. درصورت سازگاری درایورهای جدید با سیستم PCIe 4.0، سرعت خواندن و نوشتن متوالی در آن‌ها به‌ترتیب به ۴.۹۵۰ و ۴.۲۵۰ مگابایت‌برثانیه خواهد رسید که تقریبا ۱۰ برابر عملکرد متوالی حافظه SSD ساتا (SATA) است. عملکرد مزبور مربوط به استفاده از کنترلر E16 فیسان (Phison) است که اولین‌بار در CES 2019 به‌کار گرفته شد و در‌حال‌حاضر، تنها کنترلر PCIe 4.0 x4 موجود در بازار است.

corsair

کورسیر این کنترلر را با نوعی از فلاش TLC به‌کار گرفته که هنوز نام آن را فاش نکرده است؛ اما آنچه بر همگان مسلم است، آن است که کنترلرهای فیسان در‌حال‌حاضر، تنها برای فلاش BiCS4 توشیبا بهینه‌سازی شده است. فیسان درصدد است پشتیبانی از فلاش‌های اینتل/میکرون را نیز از ماه‌های آتی آغاز کند. برای اینکه بتوان از بیشترین کارایی این مدل از SSD بهره برد، باید آن را با رایزن‌های نسل سوم جفت کرد. خوشبختانه AMD نیز این فرصت را به مشتریان مادربردهای قدیمی‌تر نیز داده که از قابلیت‌های PCie 4.0 بهره‌مند شوند، مشروط به اینکه مادربوردهایشان برخی معیارهای خاص را برآورده کنند.

کورسیر توضیحات کمی درباره‌ی جزئیاتی مانند عملکرد پایدار در شرایط کاری سنگین ارائه داده است؛ اما به‌دلیل طراحی خاص هیت‌سینک‌هایی که در ساخت این قطعه استفاده شده، قطعا با مشکلات ناشی از حرارت اضافی مواجه نخواهد شد. جزئیات مربوط به عملکرد خواندن و نوشتن تصادفی محصول نیز منتشر نشده و کورسیر می‌خواهد همه را تا زمان عرضه‌ی نهایی آن‌ها در جولای‌ی۲۰۱۹ منتظر نگه دارد. این محصول در کشورهای مختلف جهان با گارانتی پنج‌ساله به بازار عرضه خواهد شد؛ اما هنوز قیمتی برای آن اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات