واردات و ثبت گوشی مسافری تا اطلاع ثانوی بدون مانع است

چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
رئیس اتحادیه‌ی تلفن‌همراه اعلام کرد تا اطلاع ثانوی، عرضه و ثبت رجیستری تلفن‌همراه طبق روال گذشته است و بدون نیاز به اطلاعات گذرنامه ادامه می‌یابد.
تبلیغات

ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه‌ی تلفن‌همراه، از ادامه‌ی روند عرضه و ثبت تلفن مسافری با کد ملی تا اطلاع ثانوی خبر داد. بعد از اتصال سامانه‌ی ثبت گوشی مسافری به سامانه‌ی ناجا، امکان ثبت گوشی مسافری بدون مسافرت به خارج از کشور وجود نداشت. بااین‌حال، بعد از اعتراض‌های رؤسای اتحادیه‌ی صنف موبایل به این قانون، مقرر شد با‌توجه‌به نزدیک‌شدن به ایام عید و التهاب بازار، روند ثبت گوشی مسافری به حالت قبل برگردد و این روال تا اطلاع ثانوی ادامه داشته باشد.

ماه گذشته، طرح ثبت تلفن‌همراه در قالب گوشی مسافری با کدملی برای بار دوم تمدید شده بود و پیش‌بینی می‌شد این طرح بعد از گذشت یک ماه تمدید نشود؛ اما به‌نظر می‌رسد ثبت تلفن مسافری با کدملی افراد تا اطلاع ثانوی ادامه دارد. رئیس اتحادیه‌ی تلفن‌همراه درباره‌ی این موضوع گفت:

در جلسه‌ی هفته‌ی جاری که با حضور وزیر کشور و دیگر افراد مرتبط با حوزه‌ی بازار تلفن‌همراه برگزار شد، با تکیه بر توضیحات کارشناسی درزمینه‌ی واردات و تأمین نیاز بازار، مقرر شد تا اطلاع ثانوی عرضه و ثبت رجیستری تلفن‌همراه به روال گذشته ادامه یابد.این تصمیم در حالی اجرایی خواهد شد که درصورت تأمین نیاز بازار، واردکنندگان و شرکت‌های تجاری روال گذشته کنار خواهند گذاشت و تصمیم جدیدی برای بازار تلفن‌همراه و ثبت گوشی اتخاذ می‌شود.

درستی درادامه تأکید کرد درزمینه‌ی ثبت و واردات تلفن‌همراه‌ با کدملی، حق و حقوق دولت باید پرداخت شود. همچنین، شرایط برای شرکت‌ها و واردکنندگان باید فراهم و نرخ ارز مربوط‌به واردات تلفن‌همراه باید تعیین شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات