کریستیانو رونالدو مالک بوگاتی La Voiture Noire است؟

پنج‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نشریه مارکا و اسکای اسپرت ادعا کرده‌اند که کریستیانو رونالدو خریدار ابرخودروی ۱۹ میلیون دلاری بوگاتی لا واچو نوار است.
تبلیغات

تنها نمونه از ابرخودروی بوگاتی La Voiture Noire، اواسط اسفندماه سال گذشته در نمایشگاه خودرو ژنو به نمایش گذاشته شد و بلافاصله به گران‌قیمت‌ترین خودروی دست اول جهان با قیمتی نزدیک به ۱۹ میلیون دلار (با احتساب مالیات) تبدیل شد. در ابتدا تصور می‌شد که فردیناند پیئش، رئیس سابق هیئت مدیره گروه خودروسازی فولکس‌واگن، خریدار خودروی سوپراسپرت بوگاتی باشد؛ اما گزارش اخیر نشریه ورزشی مارکا اسپانیا ادعا می‌کند که صاحب خوش‌شانس آن کسی جز کریستیانو رونالدو، ستاره سابق تیم رئال مادرید و بازیکن کنونی یوونتوس ایتالیا نیست. البته حتی اگر این ادعا درست باشد، رونالدو هنوز هم باید تا سال ۲۰۲۱ برای نهایی شدن ساخت و تحویل بوگاتی منحصربه‌فردش منتظر بماند.

Bugatti La Voiture Noir / بوگاتی لا واچو نوار

تیم براوو، مدیر روابط عمومی بوگاتی در این زمینه گفت:

خودرویی که در نمایشگاه ژنو دیده شد، مدل نهایی نیست؛ مدل ارائه‌شده در نمایشگاه ژنو حتی طراحی داخلی هم نداشت. ما تنها یک‌سال‌ونیم پیش و زمانی‌که مشتری با طرح پیشنهادی ما موافقت کرد، شروع به ساخت آن کردیم. بنابراین تقریباً بین ۲ تا ۲.۵ سال طول می‌کشد تا ابرخودروی جدید تحویل داده شود. 
Bugatti La Voiture Noir / بوگاتی لا واچو نوار

La Voiture Noire تجلیلی مدرن از خودروی کلاسیک تایپ 57 SC آتلانتیک است که توسط ژان بوگاتی فقید طراحی شد و مدتی بعد به‌دلیل تصادف سختی با همین خودرو، جان باخت. این ابرخودرو  از پیشرانه‌ای مشابه بوگاتی شیرون، شیرون اسپرت و دیوو بهره خواهد برد؛ پیشرانه‌ای قدرتمند با آرایش W و ۱۶ سیلندر به همراه چهار توربوشارژر که حجم آن به ۸ لیتر می‌رسد. پیشرانه این ابرخودرو می‌تواند قدرت ۱۵۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۶۰۰ نیوتن‌متر تولید کند. با این حساب، می‌توان گفت که La Voiture Noire بتواند در زمانی کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و سرعت ۳۸۰ کیلومتربرساعت را به‌راحتی ثبت کند.

Bugatti La Voiture Noir / بوگاتی لا واچو نوار

اگر کریستیانو رونالدو دو سال دیگر صاحب این مدل خاص شود، ابرخودروی بوگاتی می‌تواند به مجموعه خودروهای گران‌بهای ستاره پرتغالی یوونتوس راه یابد. پس از آنکه رونالدو با تیم ملی پرتغال به مقام قهرمانی جام اروپا رسید، یک‌ دستگاه بوگاتی ویرون گرنداسپرت خریداری کرد و گفته می‌شود که بوگاتی شیرون نیز در میان کلکسیون او وجود دارد. مدتی قبل نیز نمونه بسیار نادری از شاسی‌‌بلند رولزرویس کالینان به ارزش ۳۶۰ هزار دلار خرید و به مجموعه‌ی فوق‌العاده خودروهای لوکس خود شامل پورشه، بنتلی و فراری اضافه کرد.

Cristiano Ronaldo Juventus Fiat / کریستیانو رونالدو یوونتوس فیات

کریستیانو رونالدو با قراردادی به ارزش ۳۵ میلیون دلار در سال و به‌عنوان یکی از گران‌ترین نقل‌وانتقالات دنیای فوتبال، سال گذشته از رئال مادرید به یوونتوس پیوست. گزارش نشریه مارکا و اسکای اسپرت ایتالیا حالا نشان می‌دهد که ستاره ۳۴ ساله پرتغالی گران‌ترین خودروی دست اول تاریخ را خریداری کرده است. La Voiture Noire که به‌معنی «خودروی سیاه» است، به منظور جشن ۱۱۰ سالگی خودروساز لوکس فرانسوی ساخته خواهد شد. مسئولان بوگاتی تاکنون هیچ اطلاعاتی از خریدار ابرخودروی گران‌قیمت خود منتشر نکرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات