نت برگ و تخفیفان ادغام می‌شوند؟

چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
شایعات حاکی از آن هستند که سرویس‌های بزرگ ارائه‌ی خدمات تخفیفی شرکت به‌زودی با هم ادغام می‌شوند و وب‌سایت واحدی تشکیل می‌دهند.
تبلیغات

نت برگ و تخفیفان از اولین سرویس‌های ارائه‌ی خدمات تخفیف گروهی در ایران محسوب می‌شوند. این سرویس‌ها در دوران فعالیت رقابت‌های شدیدی با هم داشته‌اند که برخی اوقات به دعواهای حقوقی نیز ختم شده است. به‌هرحال شواهدی بدست آمده که نشان می‌دهند نت برگ و تخفیفان به‌زودی و با ورود یک سرمایه‌دار با هم ادغام می‌شوند.

سرویس نت برگ عضو هلدینگی است که سرویس‌های دیگری همچون چیلیوری، تیکت و دکتر دکتر نیز در آن حضور دارد. حال به‌نظر می‌رسد که نت‌برگ قرار است با رقیب خود یکی شوند.

یکی از سناریوهای مطرح‌شده ادعا می‌کند که پس از ادغام، سرویس تخفیفی ایجادشده با دامنه‌ی یکی از وب‌سایت‌های نت برگ یا تخفیفان به فعالیت ادامه خواهد داد و وب‌سایت دیگری به آدرس سرویس ادغامی ریدایرکت می‌شود. این احتمال وجود دارد که یک سرمایه‌گذار، امتیاز فعالیت هردو وب‌سایت را خریده و تصمیم به ادغام گرفته باشد. احتمال دیگر، توافق دو سرویس با یکدیگر و سرمایه‌گذاری مشترک است.

صرف‌نظر از نتیجه‌ی نهایی ادغام احتمالی، مزیت چنین رویکردی می‌تواند تجمیع اطلاعات گروه‌های فروش سرویس‌های نت برگ و تخفیفان باشد. هر دو وب‌سایت در دوران فعالیت برای جذب هرچه بیشتر کسب‌وکارها به‌منظور ارائه‌ی خدمات تخفیفی، شبکه‌های گسترده‌ای از آن‌ها تشکیل داده‌اند. ادغام این اطلاعات می‌تواند به سرویسی با دسترسی جامع‌تر به انواع کسب‌وکارها در کشور منجر شود.

ادغام سرویس‌های بزرگ اینترنتی و بازیگران مهم یک بخش از بازار، نکات منفی نیز به‌همراه دارد که تضعیف فضای رقابتی و در برخی اوقات احتمال کاهش کیفیت خدمات اشاره کرد. از طرفی با تشکیل یک سرویس جامع و بزرگ، احتمال انحصارگرایی در بازار و توقف فعالیت بازیگران کوچک نیز وجود دارد.

هنوز هیچ‌کدام از دو شرکت تخفیفان و نت‌برگ اظهارنظر رسمی در این‌باره نکرده و این موضوع را تأیید یا تکذیب نکرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات