سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیون دلاری هیوندای و کیا در ریمک برای ساخت خودروی الکتریکی

سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
دو شرکت هیوندای و کیا درمجموع مبلغ ۹۰ میلیون دلار در شرکت ریمک سرمایه‌گذاری کرده‌اند. به‌موجب قرارداد همکاری جدید با ریمک، دو خودروی قدرتمند الکتریکی کره‌ای تا سال ۲۰۲۰ معرفی می‌شود.
تبلیغات

پس از همکاری با شرکت پینین فارینا برای ساخت مدل باتیستا و استون مارتین در ساخت مدل والکری، اکنون برند ریمک (Rimac) همکاری جدیدی با شرکت‌های هیوندای و کیا آغاز کرده است. شرکت ریمک در سال ۲۰۰۹ تأسیس شد و از آن زمان تاکنون، دو ابرخودروی الکتریکی با نام‌های Concept_One و  Concept_Two معرفی کرده است.

حال شرکت ریمک قصد دارد دانش و تجربیات خود در ساخت ابرخودروهای الکتریکی را دراختیار خودروسازان کره‌ای قرار دهد. شرکت‌های  هیوندای با مبلغ ۷۲ میلیون دلار و کیا با مبلغ ۱۸ میلیون دلار، سرمایه‌گذاری تازه‌ای برای همکاری با ریمک انجام داده‌اند. بنابر قرارداد جدید، شرکت‌ها برای ساخت دو خودروی قدرتمند الکتریکی تا سال ۲۰۲۰ همکاری خواهند کرد.

همکاری هیوندای و کیا با ریمک

دقیقا در همان سال، فرایند ساخت خودروی  C_Two ریمک آغاز خواهد شد. هویت خودروهای جدید هیوندای و کیا هنوز مشخص نیست؛ اما به احتمال زیاد، خودروی ساخت هیوندای، یک مدل تمام الکتریکی در سبد خودروهای اسپرت سری N خواهد بود و خودروی دیگر، یک مدل پرفرمنس پیل سوختی خواهد بود. خودروی اسپرت میان‌رده‌ی ذکرشده، به مدت چندین سال در حال توسعه بوده است و هیوندای اولین‌بار در سال ۲۰۱۴ خودروی ولوستر را در این کلاس معرفی کرد.

همکاری هیوندای و کیا با ریمک

سال ۲۰۱۵، شرکت هیوندای محصول جدید RM15 را معرفی کرد که ۱۹۵ کیلوگرم وزن کمتری نسبت به ولوستر داشت و با بهره‌گیری از پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ، ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد. در سال ۲۰۱۶، هیوندای بار دیگر خودروی اسپرتی با نام RM16 معرفی کرد که نسبت به نمونه‌ی قبلی، تغییرات ظاهری جدیدی را شامل می‌شد. تمامی این خودروها از نوع دو سرنشین و موتور وسط بودند که وزن کم و مرکز ثقل پایینی داشتند.

همکاری هیوندای و کیا با ریمک

نام RM این خودرو مخفف Racing Mid-ship بود. در نمونه‌ی اولیه جدیدی از هیوندای دیده شد که زیر پوشش مخصوص، استتار شده بود. در اواخر سال ۲۰۱۸، هیوندای از برنامه‌ریزی برای ساخت پرچم‌دار جدیدی برای سری خودروهای N سخن گفت. طولی نکشید که شایعاتی مبنی‌بر تولید یک خودروی موتور وسط قدرتمند به گوش رسید. باتوجه‌به تمامی این اطلاعات، بعید به‌نظر نمی‌رسد که شرکت هیوندای برای ساخت پرچم‌دار الکتریکی جدید، همکاری خود را با شرکت ریمک آغاز کرده باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات