تعطیلات خرداد کجا بریم

دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
سفر و دوری از مشغله‌های کاری و زندگی برای همه‌ی ما انسان‌ها، لازم و گاهی اوقات ضروری است.
تبلیغات

باتوجه‌به اینکه اکثر شهرهای کشورمان در روزهای تابستان آب و هوای گرمی دارند، درنتیجه، تعطیلات خردادماه یکی از بهترین زمان‌ها برای رزرو هتل و فراهم کردن سایر مقدمات برای شروع یک ایرانگردی فوق‌العاده محسوب می‌شود. در اینکه هر یک از شهرهای ایران زیبایی‌های منحصربه‌فردی دارند، هیچ شکی نیست؛ اما برخی از آن‌ها برای تعطیلات خرداد گزینه‌های بهتری هستند.

سفر به کیش

واقع‌بین که باشیم، کاملا متوجه خواهیم شد جزیره‌ی زیبای کیش چهره‌ای متفاوت با سایر مقاصد گردشگری ایران دارد و زندگی مدرن و تفریحات هیجان‌انگیز را به‌خوبی درکنار هم حفظ کرده است. به همین خاطر، در تعطیلات خرداد، افراد زیادی از گوشه و کنار کشورمان این نقطه از خطه‌ی جنوب را برای تفریح و استراحت انتخاب می‌کنند. ازآنجاکه کیش تنها یک جزیره‌ی لوکس با تفریحات هیجان‌انگیز نیست و بافت تاریخی آن از ارزش بسیار زیادی برخوردار است، درنتیجه حداقل ۳ روز را باید برای لذت از آن‌ها مدنظر داشته باشید. هتل‌ های کیش و برداشتن کوله بار سبک کافی است تا بتوانید از زیبایی‌های نهفته در آن، نهایت استفاده را ببرید.

از بهترین کارهایی که در کیش می‌توان انجام داد، بازدید از جاذبه‌های تاریخی مانند شهر زیرزمینی کاریز، روستای تاریخی باغو، کشتی یونانی و قلعه پرتغالی‌ها است. بعد از جاذبه‌های تاریخی، نمی‌توان از تفریحات و ورزش‌های آبی مانند پاراسل، قایق سواری، جت اسکی، بنانا سواری و غواصی چشم پوشید.

اقامت ۲۴

خردادماه کاشان

به جرأت می‌توان گفت زیباترین چهره‌ی کشورمان در خردادماه متعلق به کاشان غرق در گل است. درختچه‌های گل محمدی و عطر آرامش‌بخش آن در این روزها افراد زیادی را به‌سمت خودشان جذب می‌کند. سفر به کاشان در فصل گلاب‌گیری و تماشای بناهای تاریخی درکنار زیبایی طبیعت می‌تواند یکی دیگر از بهترین انتخاب‌ها برای تعطیلات خردادماه باشد.

سفر به شیراز

درست است که بوی عطر بهار نارنج در اردیبهشت‌ماه از شیراز دور می‌شود، اما نمی‌توان از زیبایی این شهر در خردادماه چشم‌پوشی کرد. معماری خارق‌العاده در باغ‌های قدیمی و خانه های تاریخی این شهر در هر روز و ماه از سال می‌توانند دلیلی برای قدم گذاشتن به شهر شعر و ادب باشند. کافی است برای یک مرتبه در باغ نارنجستان قوام، باغ ارم، باغ گلشن یا باغ جهان نما دقایقی را سپری کرده باشید تا در هر روز از سال عاشق سفر به شیراز باشید. هوای شیراز در خردادماه هنوز دمای کلافه‌کننده نیست و می‌تواند زمانی عالی برای تجربه‌ی روزهای دلنشین به‌شمار رود.

سفر به اصفهان

یکی از بهترین کارهایی که می‌توان در تعطیلات خرداد انجام داد، رزرو در هتل‌ های اصفهان و آماده شدن برای سفر به شهری است که تا چشم کار می‌کند، چیزی جز زیبایی و معماری و هنر دیده نمی‌شود. عمارت های قدیمی این شهر مانند انگورستان ملک و خانه داناتر درکنار بازارهای تاریخی و پر از رونق آن در میدان نقش جهان، عمارت عالی قاپو و سی و سه پل استوار چیزی نیست که بتوان از آن غافل شد.

پیشنهاد می‌کنیم بخشی از تعطیلات خردادماه را به خوش‌گذرانی در آب‌وهوای عالی پارک ناژوان اصفهان اختصاص دهید. باغ پرندگان، باغ خزندگان، باغ پروانه ها، آکواریوم تونلی و تفریحاتی مانند تله سیژ و دوچرخه سواری ازجمله امکانات تفریحی در این پارک هستند و مجموعه‌ای فوق‌العاده را درکنار هم به‌وجود آورده‌اند.

اقامت ۲۴

تبریز

باتوجه‌به آب و هوای کوهستانی غرب ایران، یکی از بهترین زمان ها برای سفر به تبریز خردادماه است که بدون شک انتخابی عالی برای سفر خواهد بود. از جاذبه های تاریخی مانند بازار قدیمی تبریز، مسجد کبود، ارگ تبریز و مسجد جامع این شهر گرفته تا روستای صخره ای کندوان و شگفتی‌هایش، همگی می‌توانند سفرتان را به یادماندنی و تکرارنشدنی کنند.

مشهد

مشهد یکی دیگر از شهرهایی است که سفر به آن، تاریخ و روز و ماه نمی‌شناسد و کافی است دلتان برای حرم امام رضا (ع) پر بکشد تا کوله بار سفر را به سمت پایتخت معنوی ایران بردارید. خوشبختانه خردادماه هنوز چهره‌ی این شهر شلوغ و پرجمعیت نشده است و می‌توان به‌راحتی درکنار زیارت، از آب و هوای عالی در مناطق ییلاقی و اطراف این شهر مانند طرقبه و شاندیز لذت برد. البته پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از سفر به این شهر، رزرو اینترنتی هتل را جدی بگیرید تا تمام لحظات بودن در مشهد به زیباترین شکل سپری شوند.

تفاوتی ندارد در تعطیلات خرداد ماه به کجا و کدام نقطه از کشورمان سفر کنید، درهرصورت سامانه رزرواسیون هتل اقامت 24 درکنار شما و همراهتان است. اقامت24 امکان رزرو هتل‌های داخلی و اقامتگاه ها در سراسر ایران را به‌راحتی و با راحت‌ترین شیوه فراهم کرده و روزهایی خوش را برایتان آرزو می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات