با برترین تجهیزات عکاسی ۲۰۱۹ به انتخاب انجمن تصویربرداری TIPA آشنا شوید

یک‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
مطالعه 18 دقیقه
مؤسسه‌ی معتبر TIPA، طبق روال همیشگی خود، با برگزاری مجموع عمومی اقدام به معرفی بهترین تجهیزات حوزه‌ی تصویربرداری در سال ۲۰۱۹ کرد.
تبلیغات

انجمن صنفی تصویربرداری فنی (TIPA) طبق سنت هر‌ساله‌ی خود، برندگان جوایز بهترین‌های صنعت تصویر‌برداری در سال ۲۰۱۹ را معرفی کرد. TIPA در سال ۱۹۹۱ تأسیس شد و شامل ۲۸ نشریه‌ی برجسته در صنعت عکاسی در سراسر جهان می‌شود. اعضای TIPA حداقل یک بار در سال در مجمع عمومی یکدیگر را ملاقات می‌کنند تا درباره‌ی عکاسی و صنایع مرتبط‌با‌ آن به گفت‌و‌گو بپردازند. یکی از بارزترین فعالیت‌هایی که در چنین جلسات انجام می‌شود، رأی‌گیری دررابطه‌با بهترین محصولات عکاسی سال است.

ادیتورهای مجلات در هفدهم مارس در تایلند شهر بنکوک ملاقات کردند و محصولات برنده را در ۴۰ دسته‌ی مختلف قرار دادند. با ما همراه باشید تا درمورد برخی از بهترین محصولات انتخاب‌شده توسط اعضای TIPA که در دسته‌های برجسته‌تر قرار گرفته‌اند، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بهترین دوربین DSLR: نیکون D3500

قیمت: ۴۵۰ دلار

nikon

این دوربین DSLR با ابعاد کوچک و وزن اندک، برای افرادی مناسب است که به‌دنبال محصولاتی توانمند با طیف گسترده‌ای از لنزهای NIKKOR و لوازم جانبی هستند تا بتوانند هم سرگرم شوند و هم خلاقیت عکاسی خود را افزایش دهند. حسگر ۲۴.۲ مگاپیکسلی CMOS آن با گستره‌ی حساسیت ۲۵ تا ۲۵۰۰ پیکسل، توانایی ثبت تصاویری با کیفیت عالی را دارد؛ همچنین عکاسی با نرخ پیاپی ۵ فریم‌بر‌ثانیه و قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن Full HD با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه از دیگر نقاط‌قوت این دوربین است. کاربران با استفاده از اپلیکیشن SnapBridge نیکون، می‌توانند به‌راحتی می‌توانند تصاویر دوربین را با گوشی هوشمند یا هر دستگاه متصل به آن، به‌اشتراک بگذارند. همچنین قابلیت راه‌اندازی و کنترل دوربین با استفاده از این نرم‌افزار وجود دارد.

بهترین دوربین پیشرفته APS-C: فوجی‌فیلم X-T30

قیمت : ۸۹۹ دلار

fuji film

سری X دوربین‌های فوجی‌فیلم، درکنار قیمتی مقرون‌به‌صرفه، توانایی بسیار بالایی در ثبت تصاویر دارد. فوجی‌فیلم X-T30 از حسگر ۲۶.۱ مگاپیکسلی X-Trans CMOS 4 به‌همراه پردازنده‌ی چهار هسته‌ای جدید سری X بهره می‌برد که فوکوس خودکار بسیار سریع و تشخیص چهره‌ی دقیق را به ارمغان می‌آورد. این دوربین کوچک با وزن اندک، دارای کلید‌های کنترلی متعددی است تا کاربران در کوتاه‌ترین زمان تنظیمات دلخواه خود را اعمال کنند؛ برای مثال از جوی‌استیک فوکوس بهره‌ می‌برد که امکان تغییر سریع محدودیه‌ی فوکوس را به‌همراه دارد. X-T30 فیلمبرداران را نیز به خود جذب کرده است؛ قابلیت ضبط کلیپ‌های ویدیویی با رزولوشن UHD 4K درکنار ضبط باکیفیت صدا بدون نیاز به لوازم جانبی، ازجمله نقاط‌قوت این دوربین در بخش فیملبرداری است. Wi-Fi و بلوتوث نسخه‌ی ۴.۲ نیز برای اتصال دوربین به گوشی هوشمند دردسترس است تا قابلیت انتقال تصاویر یا کنترل از راه دور دوربین به‌سادگی به ارمغان بیاید.

بهترین دوربین حرفه‌ای APS-C: سونی a6400

قیمت : ۸۹۸ دلار

sony

جدیدترین دوربین ۲۴.۲ مگاپیکسلی APS-C سونی، دارای نرخ عکاسی پیاپی ۱۱ فریم‌برثانیه درکنار سیستم فوکوس فوق‌العاده توانمند با ۴۲۵ نقطه‌ی فوکوس تشخیص فاز و کنتراست و ردیابی کامل سوژه است. این دوربین به‌لطف نسل جدید پردازنده‌ی‌ Bionz X، توانایی تشخیص سوژه و فوکوس روی آن در تنها ۰.۰۲ ثانیه‌ را دارد که در نوع خود بی‌نظیر است. حسگر a6400 از حداکثر حساسیت بومی ۳۲,۰۰۰ برای عکاسی و فیلم‌برداری پشتیبانی می‌کند که البته قابلیت افزایش آن تا ۱۰۲,۴۰۰ نیز دردسترس است. سیستم فوکوس خودکار این دوربین بدون‌آینه توانایی تشخیص آنی چشم را به‌واسطه‌ی الگوریتم‌های هوش مصنوعی خود دارد تا عملکرد فوکوس در بهترین حالت خود باشد. سونی برای فیلمبرداران نیز قابلیت‌های جذابی در این دوربین تعبیه کرده است که می‌توان به فیلم‌برداری با رزولوشن 4K‌ با قابلیت بازخوانی کامل پیکسل‌ها اشاره کرد. از دیگر امکانات جذاب این دوربین، نمایشگر با قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه‌ای به سمت بالا است تا ثبت تصاویر سلفی نیز ممکن باشد.

بهترین دوربین میکرو چهارسوم حرفه‌ای: المپوس OM-D E-M1X

قیمت : ۲٬۹۹۹ دلار

olympus

به‌واسطه‌ی قابلیت‌های گسترده‌، دوربین حرفه‌ای المپوس OM-D E-M1X گزینه‌ی ایده‌آلی برای آن دسته از کاربرانی است که به‌دنبال دوربینی سریع با لرزشگیری توانمند و عمر باتری مناسب هستند. حسگر ۲۰.۴ مگاپیکسلی MOS درکنار دو پردازنده‌ی TruePic VIII۷ به دوربین اجازه می‌دهد تا ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه را در حالت قفل AF / AE تصویربرداری کند و تا ۳۵ فریم تصویر ۲۰ مگاپیکسلی خام را با استفاده از Pro Capture Mode ذخیره کند. سیستم فوکوس خودکار هوشمند OM-D E-M1X با شناسایی و حفظ فوکوس سوژه‌های سریع، مانند قطار، هواپیما، خودرو و موتورسیکلت درکنار قابلیت تشخیص انسان‌ها، این دوربین را به گزینه‌ی بسیار مناسبی برای ژانر تصویربرداری اکشن و سریع تبدیل کرده است.

بهترین دوربین فول‌فریم پیشرفته: کانن EOS RP

قیمت : ۱٬۲۹۹ دلار

canon

دوربین فول‌فریم کانن EOS RP، کوچک و همه‌کاره است. این دوربین درکنار قیمت مناسب و وزن اندک، از حسگر CMOS با رزولوشن ۲۶.۲ مگاپیکسلی به‌همراه پردازنده DIGIC 8 و سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel بهره می‌برد. به‌لطف نمایشگر چرخان ۳ اینچی و منظره‌یاب ۲.۳۶ میلیون نقطه‌ی EOS RP، عملیات عکاسی و فیلم‌برداری با این دوربین بسیار ساده‌تر از گذشته خواهد بود. کانن EOS RP در بخش فیلم‌برداری نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد؛ قابلیت ضبط کلیپ‌هایی با رزولوشن 4K و نرخ ۲۴ یا ۲۵ فریم‌بر‌ثانیه درکنار اتصالات HDMI، هدفون و میکروفن، از برخی قابلیت‌های این دوربین است. اما شاید بتوان بزرگ‌ترین نقطه‌ی قوت این دوربین را سیستم فوکوس خودکار توانمند آن دانست که با لنزی با دیافراگم f/1.2، توانایی تشخیص و فوکوس روی سوژه تا EV-5 را نیز دارد.

بهترین دوربین فول‌فریم حرفه‌ای: نیکون Z6

قیمت : ۱٬۹۹۶ دلار

nikon

Z6 برای عکاسانی مناسب است که می‌خواهند عملکرد عالی در شرایط کم‌نور و ضبط کلیپ‌های 4K UHD با استفاده از تمام مساحت حسگر را دراختیار داشته باشند. حسگر ۲۴.۵ مگاپیکسلی CMOS این دوربین با سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز، محدوده حساسیت ۱۰۰ تا ۵۱,۲۰۰ را پشتیبانی می‌کند تا درکنار پردازنده‌ی توانمند EXPEED 6، قابلیت ثبت تصاویر فوق‌العاده‌ای را داشته باشد. تعبیه‌ی ۲۷۳ نقطه فوکوس با پوشش تقریباً ۹۰٪ از محدوده‌ی حسگر به‌صورت عمودی و افقی، امکان شناسایی سوژه و فوکوس روی آن در تمام قاب را به کاربر می‌دهد. قابلیت تنظیم دستی میزان شارپ‌کردن تصویر نیز به کاربران اجازه می‌دهد تا بافت تصاویر را در صفحه‌نمایش دوربین به‌صورت واضح‌تر یا نرم‌تر در دو حالت تصویربرداری (فیلم یا عکس) مشاهده کنند.

بهترین دوربین فول‌فریم: نیکون Z7

قیمت: ۳٬۳۹۶ دلار

Nikon Z 7

نیکون Z7 با حسگر ۴۵.۷ مگاپیکسلی CMOS و فول‌فریم خود، توانایی ثبت تصاویری بزرگ و خیره‌کننده‌ را دارد. حسگر این دوربین از بازه‌ی حساسیت ۶۴ تا ۲۵,۶۰۰ در حالت استاندارد و ۳۲ تا ۱۰۲,۴۰۰ در حالت بوست‌شده، بهره می‌برد. منظره‌یاب الکترونیکی Z7 پوشش تقریبی ۱۰۰٪ از قاب را ارائه می‌دهد. در بخش فیلم‌برداری نیز می‌توان به قابلیت ضبط کلیپ‌های 4K UHD درکنار انواع Full HD با نرخ ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه و پشتیبانی از فناوری‌هایی مانند Active D-Lighting برای نوردهی بهتر سوژه‌ها، Focus Peak برای انتخاب بهترین ناحیه‌ی فوکوس و لرزشگیر اشاره کرد. قابلیت Timecode نیز برای استفاده از چندین دوربین برای ضبط قابی مشترک و همگام‌سازی ویدئو و صدا در مراحل تدوین دردسترس است.

بهترین دوربین فول‌فریم عکس‌برداری/ فیلم‌برداری: پاناسونیک لومیکسS1

قیمت: ۲٬۴۹۷ دلار

lumix

لومیکس S1 خود را به‌عنوان دوربینی فول‌فریم و ۲۴.۲ مگاپیکسلی معرفی می‌کند که توانایی فوکوس سریع، تعقیب مؤثر سوژه و ارائه‌ی قابلیت‌های حرفه‌ای فیلم‌برداری را دارد. اولین نسل از دوربین‌های فول‌فریم پاناسونیک، توانایی ضبط کلیپ‌های 4K با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه را دارد. البته درصورتی‌که به فیلم‌برداری با نرخ ۳۰ یا ۲۵ فریم‌بر‌ثانیه مشغول باشید، لومیکس S1 از تمام مساحت حسگر خود برای داده‌برداری استفاده می‌کند. امکان ضبط کلیپ‌های 4K‌ با عمق رنگ ۱۰ بیت و رنگ‌برداری ۴:۲:۲ به‌صورت داخلی و انواع ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه با ضبط‌کننده‌های خارجی درکنار استفاده از پروفایل V-Log، از دیگر قابلیت‌های جذاب S1‌در بخش فیلم‌برداری است که آن را بین رقبای خود منحصر‌به‌فرد می‌کند. پاناسونیک، فناوری لرزشگیر Dual IS خود را نیز به S1 آورده است تا با همکاری هم‌زمان لرزشگیر حسگر و لرزشگیر اپتیکال لنز، شاهد عملکرد بسیار خوب و حذف لرزش‌های تا ۶ استاپ باشیم. S1 در بخش عکاسی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که می‌توان به حالت High Resolution با قابلیت ثبت ۸ تصویر و ادغام آن‌ها، به‌لطف پردازنده‌ی سریع و توانمند Venus Engine و ارائه‌ی خروجی ۹۶ مگاپیکسلی اشاره کرد. لومیکس S1 همچنین دارای سرعت شاتر ۱,۸۰۰۰ ثانیه و سرعت همگام‌سازی فلاش تا ۱,۳۲۰ ثانیه است.

بهترین دوربین مدیوم فرمت متوسط: فوجی‌فیلم GFX 50R

قیمت: ۴٬۴۹۹ دلار

fuji film

دوربین GFX 50R برای کاربران حرفه‌ای در صنعت عکاسی طراحی شده است؛ حسگر ۵۱.۴ مگاپیکسلی CMOS این دوربین با ابعاد ۴۳.۸ در ۳۲.۹ میلی‌متر درکنار پردازنده‌ی X-Processor Pro، خبر از دوربینی بسیار توانمند می‌دهد. این دوربین از حالت‌های پیشرفته‌ی Fujifilm Film Simulation درکنار الگوریتم‌های بهینه‌ی دریافت نور و بازسازی سیگنال‌های دیجیتالی بهره می‌برد تا سوژه به طبیعی‌ترین حالت ممکن ثبت شود. فوجی‌فیلم در ساخت GFX 50R از آلیاژ منیزیم بهره برده است و مقاومت آن دربرابر شرایط جوی، به عکاسان امکان استفاده از دوربین را در هر محیطی می‌دهد. GFX 50R یکی از کوچک‌ترین و سبک‌ترین دوربین‌های کلاس خود است. فوجی‌فیلم همچنین قابلیت‌های ارتباطی متعددی را برای این دوربین فراهم کرده است که می‌توان به بلوتوث و کنترل دوربین با اپلیکیشن مخصوص فوجی‌فیلم در گوشی‌های هوشمند اشاره کرد.

بهترین دوربین کامپکت حرفه‌ای: ریکو GR III

قیمت: ۹۰۰ دلار

GR

اگر به‌دنبال دوربینی توانمند در ثبت تصاویر با قابلیت حمل بالا باشید، جدیدترین دوربین کامپکت ریکو از بهترین گزینه‌های در دسترس است. درون بدنه‌ی منیزیمی این دوربین از حسگر ۲۴ مگاپیکسلی APS-C با فناوری فوکوس تشخیص فاز و لرزشگیر حسگر‌شیفت استفاده شده است تا برخلاف بدنه‌ی کوچک دوربین، شاهد حضور سنسوری بزرگ باشیم. لنز پرایم و ثابت GR III، فاصله‌ی کانونی ۲۸ میلی‌متری را دراختیار کاربران قرار می‌دهد تا شاید این دوربین را برای بسیاری از کاربری‌ها بلااستفاده کند. بااین‌حال لنز ثابت تشکیلش‌ده از ۶ المان در ۴ گروه این دوربین، توانایی‌های منحصر‌به‌فردی دارد که می‌توان به حداقل فاصله‌ی فوکوس ۶ سانتی‌متر و فیلتر ND داخلی با ۲ استاپ اشاره کرد.

بهترین دوربین کامپکت سوپرزوم: سونی RX100 VI

قیمت: ۱٬۱۹۸ دلار

sony

شاید بتوان باقطعیت، سری RX100 سونی را نام‌دارترین دوربین‌های کامپکت جهان نامید. سونی RX100 VI نیز همانند نسل‌های پیشین خود از قابلیت‌های جذابی مانند حسگر ۲۰.۱ مگاپیکسلی Exmor RS با تراشه‌ی DRAM و لنز ۲۰۰-۲۴ میلی‌متری Zeiss Vario Sonnar T بهره می‌برد. لرزشگیر Optical SteadyShot سونی به کاربران امکان ثبت تصاویر در فاصله‌ی کانونی ۲۰۰ میلی‌متر و حذف لرزش‌ها تا ۴ استاپ را می‌دهد. اما شاید جذاب‌ترین بخش این دوربین، سیستم فوکوس خودکار سریع آن باشد؛ جایی‌که به‌گفته‌ی سونی برای تشخیص سوژه و فوکوس روی آن به تنها ۰.۰۳ ثانیه زمان نیاز است. ۳۱۵ نقطه‌ی تشخیص فاز و ۲۵ نقطه‌ی تشخیص کنتراست درکنار الگوریتم‌های هوشمند تشخیص چهره و چشم نیز کمک زیادی به تشخیص دقیق سوژه در سرتاسر قاب می‌کند. موارد بالا را درکنار قابلیت عکاسی پیاپی با نرخ حداکثر ۲۴ فریم‌بر‌ثانیه قرار دهید تا به‌خوبی توانایی بالای RX100 VI را درک کنید. این دوربین کامپکت در بخش فیلم‌برداری نیز توانایی‌های قابل قبولی دارد و امکان ضبط کلیپ‌هایی با رزولوشن 4K و پروفایل‌های پیشرفته‌ی S-Gamut و S-Log3 را فراهم می‌کند.

بهترین گوشی هوشمند برای عکاسی: هواوی P30 Pro

huawei

به‌گفته‌ی مدیران هواوی، هدف از معرفی P30 Pro، بازنویسی قوانین عکاسی است. این گوشی‌ هوشمند به‌لطف چهار دوربین خود، توانایی زیادی در ثبت تصاویر دارد. دوربین اصلی از حسگر ۴۰ مگاپیکسلی با ابعاد ۱.۷/۱ بهره می‌برد که البته خروجی نهایی ۱۰ مگاپیکسلی ارائه می‌کند. استفاده از لنز ۲۷ میلی‌متری این دوربین به‌همراه لرزش‌گیر تصویر و f/1.6 خبر از توانایی بالای پی ۳۰ پرو در هر شرایطی می‌دهد. درکنار حسگر اصلی، دو نمونه‌ی ۲۰ مگاپسکلی با لنز واید ۱۶ میلی‌متری و ۸ مگاپیکسلی در پس لنز تله ۱۲۵ میلی‌متری قرار دارند. پی ۳۰ پرو به‌لطف الگوریتم هوشمند و توانمند خود، امکان ثبت تصاویر سوپر رزولوشن از تلفیق چند تصویر خام و زوم ۵۰ برابری را فراهم می‌کند. عملکرد پی ۳۰ پرو در شرایط نوری اندک نیز درخور تحسین است و حسگر این گوشی هوشمند با قابلیت افزایش حساسیت تا ۴۰۹,۶۰۰، توانایی دریافت نور در تاریکی تقریبا مطلق را نیز دارد.

بهترین لنز پرایم فوق عریض DSLR: سامیانگ XP 10mm f3.5

قیمت: ۱٬۱۹۹ دلار

lens

لنز اولترا واید فول‌فریم سامیانگ، از ۱۸ المان در ۱۱ گروه تشکیل شده است که در این بین، سه المان غیرکروی و سه المان با پراکنش اندک نیز دیده می‌شود تا کاهش قابل‌توجه بازتاب نور و جلوه‌ی روح‌زدگی در تصاویر ایجاد شود. با حداقل فاصله‌ی فوکوس ۰.۲۶ متر و دریچه‌ی دیافراگم با ۹ تیغه، شاهد امکان ایجاد جلوه‌ی بوکه‌ی روان و جذابی توسط لنز ۱۰ میلی‌متری سامیانگ خواهیم بود.

بهترین لنز پرایم DSLR: سیگما 40mm F1.4 DG HSM ART

قیمت: ۱٬۳۹۹ دلار

lens

لنز ۴۰ میلی‌متری سیگما (SIGMA) که به‌زودی برای مانت L نیز عرضه خواهد شد، با قابلیت ضبط محتوای 8K و تولید بوکه‌ی فوق‌العاده، یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های موجود در بازار به‌شمار می‌رود. استفاده از سه المان FLD درکنار سه المان SLD باعث شده است تا شاهد حذف انحراف رنگی درکنار ثبت وضوح عالی حتی در نور اندک جزئیات باشیم.

بهترین لنز عریض DSLR: توکینا opera 16-28mm f/2.8 FF

قیمت: ۶۹۹ دلار

wide zoom

لنز جدید توکینا از ماژول جدید Silent Drive بهره می‌برد که به فوکوس روان، بی‌صدا و سریع‌تر کمک شایانی می‌کند. با استفاده از ۱۵ المان، شامل سه نمونه‌ی غیرکوری و سه نمونه‌ با پراکنش حداقلی در ۱۳ گروه، توکینا خبر از کاهش قابل‌توجه انحراف رنگی در این لنز می‌دهد. استفاده از المان بزرگ در بخش جلویی لنز نیز منجربه کاهش اعوجاج و حداقل‌سازی وینت در تصاویر می‌شود.

بهترین لنز تله‌فوتو DSLR: سیگما 600-60 میلی‌متر F4.5-6.3 DG OS HSM

قیمت: ۱۹۹۹ دلار

لنز سیگما SIGMA 60-600mm F4.5-6.3 DG OS HSM Sports

با این لنز جدید سیگما، عکاسان اکنون قابلیت‌های بیشتری برای ثبت تصاویر مدنظر خود دارند. زوم ۱۰ برابری، مقاومت دربرابر شرایط جوی، استفاده از ۲۵ المان در ۱۹ گروه با دیافراگم ۹ تیغه‌ای، لنز ۶۰۰-۶۰ میلی‌متری سیگما را به گزینه‌ی بسیار جذابی برای عکاسان ژانر طبیعت و ورزشی تبدیل کرده است.

بهترین لنز زوم حرفه‌ای DSLR: سیگما 200-70 میلی‌متر F2.8 DG OS HSM

قیمت: ۱۴۹۹ دلار

لنز سیگما SIGMA 70-200mm F2.8 DG OS HSM Sports

لنز جدید ۲۰۰-۷۰ میلی‌متری سیگما با ترکیب مقاومت دربرابر شرایط جوی، استفاده از آلیاژ منیزیم برای کاهش وزن و افزایش کیفیت ساخت، لرزشگیر اپتیکال و ۱۰ المان با پراکنش حداقلی، کاربران حرفه‌ای را هدف قرار داده است تا امکان ثبت تصاویری با رزولوشن و جزئیات بالا را در هر شرایطی داشته باشند.

بهترین لنز پرایم حرفه‌ای DSLR: کانن EF 400mm f/2.8L IS III USM

قیمت: ۱۱۹۹۹ دلار

لنز کانن Canon EF 400mm f/2.8L IS III USM

حذف لرزش‌ها تا ۵ استاپ و وزن اندک (نسبت به ابعاد) باعث شده است تا عکاسان بدون چالش زیاد قادر به استفاده و حمل نسل سوم لنز ۴۰۰ میلی‌متری کانن باشند. دیافراگم با ۹ تیغه، استفاده از موتور فوکوس USM، حداقل فاصله‌ی فوکوس ۲.۵ متر و ترکیب ۱۷ المان در ۱۳ گروه، از دیگر مشخصات فنی قابل‌توجه این لنز است.

بهترین لنز پرایم APS-C بدون‌آینه: کانن EF-M 32mm f/1.4 STM

قیمت: ۴۷۹ دلار

لنز Canon EF-M 32mm f/1.4 STM

لنز ۳۲ میلی‌متری پرایم کانن را می‌توان به‌صورت خلاصه، گزینه‌ای سبک و باکیفیت برای ثبت تصاویر و ضبط کلیپ‌های ویدیویی دانست. به‌لطف استفاده از موتور فوکوس STM، لنز ۳۲ میلی‌متری کانن عملکرد آرام و سریعی دارد تا برای کاربری فیلم‌برداری نیز گزینه‌ی بسیار خوبی باشد. حداقل فاصله‌ی فوکوس ۰.۲۳ متر، حداکثر بزرگ‌نمایی ۰.۲۵ برابر، گشودگی حداکثر f/1.4 دیافراگم و استفاده از ۱۴ المان در ۸ گروه، از دیگر مشخصات قابل‌توجه این لنز است.

بهترین لنز پرایم استاندارد بدون‌آینه: کانن RF 50mm F1.2 L USM

قیمت: ۲۲۹۹ دلار

لنز کانن Canon RF 50mm F1.2 L USM

سریع و بسیار باکیفیت؛ این دو کلمه به‌خوبی لنز ۵۰ میلی‌متری کانن برای مانت جدید RF این شرکت را توصیف می‌کند. این لنز ۵۰ میلی‌متری از ۱۵ المان در ۹ گروه تشکیل شده که دیافراگم با ۹ تیغه در پس آن‌ها قرار گرفته است. کانن امکان سفارشی‌سازی عملکرد رینگ کنترلی این لنز را فراهم کرده است تا کاربران بسته‌به نیاز خود اقدام به تغییر فوکوس، سرعت شاتر، ایزو، گشودگی دیافراگم یا میزان نوردهی کنند.

بهترین لنز پرایم تله‌فوتو بدون‌آینه: سونی FE 135mm F1.8 GM

قیمت: ۱۸۹۸ دلار

لنز سونی Sony FE 135mm F1.8 GM

لنز ۱۳۵ میلی‌متری سونی با ۱۱ تیغه‌ی دیافراگم و گشودگی حداکثر F/1.8، برای کاربری‌های ورزشی، مراسم و پرتره ساخته شده است تا جزئیات عالی را درکنار بوکه‌ی فوق‌العاده ارائه دهد. سونی برای ساخت این لنز، سنگ‌تمام گذاشته و از ۱۳ المان بهره برده است که انواع Super ED، ED و غیرکروی در این بین دیده می‌شود. همچنین چهار موتور خطی فوکوس XD برای توسعه‌ی سیستم فوکوس خودکار سریع و دقیق، در این لنز به‌کار گرفته شده است.

بهترین لنز واید بدون‌آینه: نیکون NIKKOR Z 14-30mm f/4 S

قیمت: ۱۲۹۷ دلار

لنز نیکون Nikon NIKKOR Z 14-30mm f/4 S

نیکون برای ساخت لنز واید جدید خود از ۱۴ عدسی بهره برده است که پوشش Nano Crystal انحصاری این شرکت نیز برای عبور دقیق‌تر نور در آن به‌کار گرفته شده است. مقاومت این لنز دربرابر نفوذ گرد‌و‌غبار و آب ،آن را گزینه‌ی بسیار خوبی برای استفاده در شرایط جوی مختلف تبدیل کرده است. رینگ کنترلی قابل‌سفارشی‌سازی نیز در لنز ۳۰-۱۴ میلی‌متری نیکون تعبیه شده است تا کاربران بسته‌به نیاز خود کاربری آن را تغییر دهند.

بهترین لنز زوم استاندارد بدون‌آینه: تامرون 75-28 میلی‌متر F/2.8 Di III RXD

قیمت: ۸۷۹ دلار

لنز تامرون Tamron 28-75mm F/2.8 Di III RXD

تامرون به‌تازگی نسل جدید لنز فاصله‌ی کانونی میانی خود را برای مانت E سونی عرضه کرده که کیفیت بالای تصاویر خروجی، شگفتی بسیاری از کارشناسان را به‌دنبال داشته است. این لنز به‌لطف استفاده از فناوری BBAR تامرون برای جلوگیری از ایجاد لکه و بازتاب نور، تصاویری عالی در تمام بازه‌ی فاصله‌ی کانونی خود ارائه می‌دهد. موتور فوکوس جدید و سریع RXD نیز خبر از سرعت و دقت بالای سیستم فوکوس خودکار این لنز می‌دهد. کاربران همچنین قادر به فوکوس روی سوژه در فاصله‌ی حداقل ۱۹ سانتی‌متر خواهند بود تا در این بخش نیز لنز تامرون عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

بهترین لنز بدون آینه حرفه‌ای: سونی FE 400mm F2.8 GM OSS

قیمت: ۱۱۹۹۸ دلار

لنز سونی sony FE 400mm F2.8 GM OSS

لنز سوپرتله جدید سونی از موتور خطی XD بهره می‌برد تا عملکرد سیستم فوکوس خودکار آن در جایگاه بهتری درمقایسه‌با رقبای سنتی خود قرار بگیرد. همچنین با بازطراحی الگوریتم‌های کنترلی، عدسی‌های فوکوس با سرعت زیاد و صدای اندک جابه‌جا می‌شوند تا این لنز برای ثبت تصاویر از سوژه‌های سریع در ژانر‌های حیات وحش و ورزش بسیار مناسب باشد. سونی برای کاهش وزن این لنز عظیم، تلاش زیادی کرده است که می‌توان به استفاده از آلیاژ منیزیم اشاره کرد تا باوجود ابعاد بزرگ، تنها ۲۸۹۷ گرم وزن داشته باشد.

بهترین فلاش: Godox WITSTRO AD400Pro

قیمت: ۶۴۹ دلار

فلاش Godox WITSTRO AD400Pro

بهترین سه‌پایه حرفه‌ای: Uniqball iQUICK3Pod

قیمت: ۷۵۹ دلار

سه پایه Uniqball iQUICK3Pod

بهترین سه‌پایه صفری: Manfrotto Befree GT Carbon Fiber

قیمت: ۳۹۰ دلار

سه پایه Manfrotto Befree GT Carbon Fiber

بهترین کوله‌پشتی عکاسی: Lowepro Whistler 450 AW II

قیمت: ۴۰۰ دلار

کوله پشتی Whistler Backpack 450 AW II
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات