انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک میان تویوتا و پاناسونیک در حوزه خانه‌های هوشمند

جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تویوتا و پاناسونیک بعد از آخرین توافق خود در تولید نسل جدید باتری خودروهای الکتریکی، این بار وارد سرما‌یه‌گذاری و همکاری مشترکی در توسعه‌ی سرویس‌های مرتبط با صنعت خانه‌‌های هوشمند می‌شوند.
تبلیغات

براساس آخرین اخبار، دو شرکت بزرگ ژاپنی تویوتا و پاناسونیک با هدف توسعه‌ی سرویس‌های مربوط‌به خانه‌های هوشمند، وارد همکاری و سرمایه‌گذاری جدیدی بایکدیگر می‌شوند. 

این نخستین بار نیست این دو شرکت با یکدیگر توافق می‌کنند. در اوایل ژانویه‌ی سال جاری میلادی نیز، تویوتا و پاناسونیک در تولید نسل جدید باتری‌ خودروی الکتریکی با یکدیگر وارد همکاری جدیدی شدند.

تویوتا

هر دو شرکت قصد دارند اوایل سال آتی میلادی، در صنعت سرویس‌های مربوط‌به خانه‌های هوشمند سرمایه‌گذاری مشترکی داشته باشند و بر توسعه‌ی فناوری‌های مربوط‌به خانه‌های هوشمند تمرکز کنند. گویا قرار است این دو غول صنعت ژاپن، شرکت جدیدی در ژاپن تأسیس کنند و طی توافقی سهم برابر ۵۰ درصدی در کسب‌وکار جدید خود درزمینه‌ی در زمینه‌ی خانه‌های هوشمند داشته باشند.

تویوتا (Toyota) و پاناسونیک در برهه‌ی زمانی خاصی چنین تصمیم مهمی را گرفته‌اند. در شرایط فعلی، رقابت زیادی بین سرویس‌هایی همچون اوبر و لیفت در بازار دیده می‌شود. در چنین فضایی، شرکت‌های خودروساز به‌دنبال مسیرهای دیگری برای درآمدزایی در صنعت خودرو هستند. برای مثال شرکت تویوتا در حال توسعه‌ی خودروهایی است که قابلیت اشتراک‌گذاری برخی اطلاعات مهم و کاربردی را داشته باشند که چنین اطلاعاتی می‌تواند برای برخی خدمات از جمله سرویس اشتراک‌گذاری خودرو، بیمه و خدمات نگه‌داری و تعمیرات کاربردهایی داشته باشد.

تویوتا این آمادگی را دارد تا با کمک پاناسونیک (Panasonic) بتواند، کاربردهای دیگری برای توسعه‌ی فناوری‌های مربوط‌به صنعت حمل‌ونقل و خانه‌های هوشمند توسعه ‌دهد. اکیو تویوتا، مدیرعامل شرکت تویوتا، جزئیات بیشتری را در مورد برنامه‌های مشترک خود با پاناسونیک مطرح و تأکید کرد:

درصورتی که همکاری تویوتا و پاناسونیک بتواند علاوه‌بر تاثیرگذاری در حوزه‌ی تولید و فروش وسایل نقلیه، بر توسعه‌ی سرویس‌های جدید نیز تأثیرگذار باشد، می‌توانیم امیدوار باشیم که در آینده امکانات بیشتری دراختیار خواهیم داشت. علاوه‌بر صنعت خودرو، می‌توانیم در کسب وکار خانه‌های هوشمند و مزایای ارزشمند ناشی از آن بهره‌مند شویم. 
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات